• Anonym

Jag är så lättirriterad!

Låter som att antidepp skulle kunna hjälpa mig med... Att jämna ut humöret låter toppen!

Just nu mår jag MYCKET bättre, men det räcker att jag är lite trött efter jobbet, så kommer irritationen DIREKT!

Usch, jag känner mig så dum att jag inte har ringt till läkare ännu... men det känns så knäppt nu när man mår ganska bra... Jag väntar nog tills det är illa igen....

• Anonym

bara ett tips! börja INTE med antidepressiva medicin - utan att ha provat m allt annat! som ngn skrev, kosten! eller kanske ngn brist på vitamin? rosenrot funkade rätt bra på mig!

åt nämligen själv cipramil i några år och visst hjälpte det mot depressionen (man kan även få den mot PMS-besvär!)
    MEN. den gjorde mig vad ska jag säga --- neutral i mina känslor! känslor för min dåvarande sambo och för vänner med!kände inte så mkt emåati och var nog rätt likgiltig! men visst depressionen blev ju betydligt lättare! sen försvann sexlusten med!

så överväg innan ni tar det sådna medel!

• Anonym

hmmmm konstigt att inte mon "kontakt" - som jag gick och pratade med sa det?! har en kompis som hade samma symptom!

• Anonym

Tänk att vi är så många i samma situation, känns skönt att vi kan prata om det...

Jag mår bra nu, men jag är ändå irriterad! Jag blir galen när min 4-åring ställer frågor och "tjatar" hela dagarna, det bara surrar i mitt huvud! Jag tycker det är JOBBIGT! Och jag vill ju inte känna så, jag vill vara pedagogisk när han undrar och undrar. Jag VILL inte känna irritation, speciellt inte när jag är med min familj!!!

Tös, du frågade om kosten, och det är inte därför jag är irriterad. Jag vet hur det känns när man "dalar" när blodsockret går ner, men min irritation har inget med det att göra...

Kram på er alla!

• Anonym

jag var som du, men började att ta antdidepprisiva "Citalopram" lägsta doseringen, märkte inga biverkningar, bara att jag blev gladare, och inte lika förbannad hela tiden

• Anonym

Ja, jag känner mer och mer att det nog är något för mig... Det är så många som har fått positiva effekter av antidepp!

Tös, nej, det känns så knäppt att gå dit nu när allt känns lite bättre! Men jag går på semester idag, och då ska jag se hur det funkar att vara i familjen. Om jag märker att jag bara är irriterad och arg, så ringer jag läkaren!

• Anonym

Hej hej
    Har inte haft som helst några problem att sluta de gånger jag ätit antidepp. Har ätit Cipramil i ett år, zoloft i ett år och effexor i 1 1/2 år. Visst har jag blivit yr och så när jag slutat men inte så att jag var tvungen att börja igen..yrseln var ju övergående.

• Anonym

Usch, idag har jag haft en jobbig dag igen... Jag tycker att det har funkat jättebra under början av semestern, men idag har jag varit irriterad igen... Min dotter har kompisar här, och jag får ANSTRÄNGA mig för att vara trevlig och som vanligt. Jag vill helst bara dra nåt gammalt över mig...

Jag kände på morgonen att det var en sådan dag, och då tog jag rosenrot, men det hjälpte inte. Det känns likadant ändå. Hoppas att detta bara är ett litet återfall, jag VILL så gärna må bra!

• Anonym

Evaeng, ja, det blev faktiskt bättre! Undrar om det var rosenroten som verkade, eller om jag bara hade en seeeg start på morgonen...

Jobbigt, varför tjatar han så på dig? Jag vet hur jobbigt det är att ha en bebis, man hinner ju ingenting!

• Anonym

Vadå plocka? Städa undan saker? Frågar han dig om det? Nä, nu blir jag irriterad! Det kan han väl göra själv i så fall!

Jag förstår att du blir less på det, det enda är nog bara att försöka få honom att förstå hur jobbigt du har det, med amning på natten och att aldrig kunna göra något själv på dagen....

Svar på tråden Jag är så lättirriterad!