Då måste jag ju bara berätta...när ni stånkar över att ni skyfflat 10 kbm jord...
Vi har oxå anlagt gräsmatta, sådde sista lördagen i maj. Hela 7 lass med 12 kbm i varje lass fick vi hem...alltså över 80 kbm har vi skyfflat ut med hjälp av skottkärror. Det allra mesta har sambon fixat, men även hans föräldrar har varit här ett par helger och hjälpt oss & jag har såklart oxå öst jord...men gissa känslan när det var utlagt, tilljämnat & gräsfröna på plats!! Underbart! & när dom började växa!! När man låg ner på trädäcket & såg att det skiftade i grönt...vilken känsla! Nu är det riktigt fint & vi har redan klippt två gånger! Skulle nästan behöva klippa lite idag igen...
Har inte gödslat ännu, men tänkte göra det snart. Men vi har flera slänter och där har inte fröna tagit sig lika bra, fukten försvinner ju fortast från slänterna så jag antar att det tar lite längre tid. Tålamod...Det är i alla fall härligt att ÄNTLIGEN va med gräsmatta!! Vi flyttade in i februari i fjol, så hela förra året var det jord, jord och åter jord!