Inlägg från: Marajjah |Visa alla inlägg
  • Marajjah

Scrapträsket 2

Kanonfina som vanligt Annika! Hääftigt att låta sonen doodla.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Marajjah

Misstänksam!
    Köpte chipboard-blommor med märket Imagination Project för ett tag sedan. Tänkte göra lite eget chipboard-grejjs av det som blir över och testade bara för skojs skull syrahalten i pappen. Döm av min förvåning då det visade hög halt av syra... Ska man inte kunna lita på att om det står syrafritt så är det syrafritt?

• Marajjah
    Johannapanna skrev 2006-08-23 16:08:10 följande:
    Ni som har beställt foton från Pixaco - när drar de pengarna? Jag beställde i söndags och de har bara reserverat pengarna på mitt konto. Betyder det att de inte har bearbetat min order än eller drar de pengarna när de skickar bilderna??
    De har inte dragit ngr pengar från mig heller och jag beställde den 4/8. Har väntat i 13 arbetsdagar nu och det skulle ha tagit 8-10 dagar. Skrev ett mail till dem i dag och vid nästa tillfälle jag beställer får jag 50 kr rabatt.  Undrar bara när jag får bilderna??
  • Marajjah
    Johannapanna skrev 2006-08-23 17:04:00 följande:
    Jag brukar beställa från Fujidirekt. Har alltid funkat bra, men i söndags när jag skulle ladda upp mina ca 100 bilder, så laddade den först upp alla, men sen när man skulle titta på dem, så var bara en del kvar. Jag gjorde det tre gånger och varje gång blev det olika antal bilder fastän jag gjorde på precis samma sätt! Då laddade jag upp bara 15 bilder för att ha bättre överblick. När uppladdningen var klar, så visade den 18 bilder!! När jag tittade närmare visade det sej att några var dubbla och andra hade inte kommit med alls. Jättekonstigt, så jag tröttnade till slut och tog Pixaco istället. Jag skrev ett mail till dem och förklarade problemet, men har ännu inte fått nåt svar.
    Men jag tror att om man inte beställer mer än 150 bilder så är leveranstiden 3-5 dagar. Vad de skrev till mig idag som svar på mitt arga mail var att de hade haft problem med tryckningen i juli och att de fortfarande led av detta.
  • Marajjah
    myskatt skrev 2006-08-23 22:17:28 följande:
    Hmm, undrar om man kanhäva köpet? Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    Läs på deras hemsida under villkor! Står en massa matnyttigt som de själva också borde läsa igenom en och annan gång. *morr*
    Johannapanna skrev 2006-08-23 22:23:27 följande:
    Marajjah: Okej. Hoppas de har ordnat upp det nu då. Blir lite sur när vissa företag inte håller vad de lovar.
    Det var vad jag påpekade också. Skrev att jag ville avboka mina bilder så att jag kunde beställa från någon som håller vad de lovar i sina villkor. Aldrig mer Pixaco!
  • Marajjah
    myskatt skrev 2006-08-24 09:16:48 följande:
    Nu är det inne på arbetsdag nr 8 så jag hoppas att det dimper ner nåt i lådan! Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    Arbetsdag 14 för min del och idag kom det inte heller ngr foton.
  • Marajjah
    myskatt skrev 2006-08-25 10:17:54 följande:
    kelaGrattis!Väntar nu ivrigt på bussgods och posten (men tvivlar starkt), Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
    Är det PIxaco du menar så har du nog rätt. Jag tror att mitt paket har kommit bort i posthanteringen. Har väntat i tre veckor nu...
  • Marajjah

Gissa vad Pixaco svarade på mitt mail idag?? Jo, att om bilderna inte har kommit på måndag så frarmkallar de nya som ska ta ytterligare 8-10 arbetsdagar att leverera. Nej tack sa jag och om så blir fallet (att de måste framkalla nya) så avbeställer jag dem.

Myskatt
    Har du varit i kontakt med dem om dina bilder?

• Marajjah
    Johannapanna skrev 2006-08-25 11:13:27 följande:
    Weeeehaaa!! Fick mina bilder från Pixaco idag! Verkar som man tjänar på att beställa färre än 200 åt gången. Beställde i måndags morse. TUR att jag fick dem idag, för ett av dem ska vara med på SWE's tävling!
    Ja, det verkar onekligen så. De behöver inte skicka sina bilder via Tyskland om det är färre än 200 stycken, vilket de tydligen bara måste om det är mer än 200 st. Vilket i sin tur gör att de inte kan kolla upp var deras paket tagit vägen... *morrar*

Jag skrev i mitt mail att de gjort så att jag blivit försenad i vissa av mina leveranser själv pga att det inte kommit foton som jag tänkt använda... Lite dåligt samvete kan de faktiskt ha!
  • Marajjah

Ja, detta är onekligen ett mkt känsligt ämne. Jag känner också att jag periodvis får massor med kommentarer i mitt galleri, men ibland inget och då är det precis som att man har gjort ngt som är precis värdelöst sin inte ens är värt att kommentera. Meeen, så vet jag hur jag själv är. Läser snabbt i tråden, kikar ibland in snabbt hos de som skrivit att de lagt in ngt nytt, har min 2-årige son bredvid som vill ha sällskap hela tiden (ja, ni med barn vet vad jag pratar om... ), tänker, aja, men jag kommenterar sen, glömmer bort ibland, kommer ihåg ibland... Sånt är livet!

Svar på tråden Scrapträsket 2