• Fnyz

Scrapträsket 2

Blue Vapor: jag har åxå det albumet i rosa fiiint

• Fnyz

Nu har jag satt ihop en ny LO de bara rasar ut från mig nu känner jag...måste lugna mig snart känner attt jag scrappar alldeles för många sidor till gummans album

• Fnyz
    Skumpis skrev 2006-07-31 18:03:41 följande:
    Fast en sån här är KLART BÄST Fast dyyyyyyyr
    Sånna använder jag de kostar lite men jag kan inte låta bli...använder även fotofix till själva fotona...gluedots till knappar och dylikt och sen fäster man ju mycket med brads åxå.
  • Fnyz

högst upp på min önskelista står ett nytt album att ha som famljealbum och sen alla de nya papprena som Sagomamma fått in på scrapbookbutiken.se de var verklgien min stil på papper kan jag looova-... sen behöver jag någon slags förvaring men jag väntar tills mitt scraprum börjar inredas så jag vet hur jag vill ha de...

• Fnyz
    solstraalen skrev 2006-08-01 09:32:29 följande:
    Vilken strl e vanligast att man använder sig av då man scrappar med plastfickor?Kan man köpa dessa plastfickor på tex bokia?Och tex vad är 12*12 för strl i cm?
    den vanligaste strlken är 12*12 som är 30,5*30,5 cm men även 8*8 är en ganska vanlig storlek å det rä ju ca 20*20 cm.

storlekarna räknas i tum eftersom scrapbooking härstammar från USA å där mäter man i tum. en tum tror jag är 2,54 eller något dylikt.
  • Fnyz

vad är de för I-landsproblem.....tänk på os som ine har en endaste scrapbutik ens å gå till.... vi måste ju beställa från internet å så sitter ni å gnäller över att de itne finns ALLT i butikerna :-P

*fnyz på krigsstigen*

• Fnyz
    Pyret78 skrev 2006-08-01 17:14:54 följande:
    Fnyz: Håller helt o klart med dig (kan bero på att vi kommer från samma "stad")Det skulle vara en upplevelse att få klämma o känna på grejjerna innan man köper dem O mässor ska vi inte tala om! Vi har ju 60 mil till Götet o 30 till Stockholm Ibland är dte inte alls roligt att vara norrlänning
    nä precis... skulle vi spara för å åka på mässa så skulle vi behöva några tusen till resa å boende å allt sånt åxå så vi bara sitter här å lyssnar på alla de andra som bor granne med varenda scrapbutik i landet
  • Fnyz
    solstraalen skrev 2006-08-01 19:25:38 följande:
    Får jag fråga er som använder skärmaskin, vad använder ni för någon? Är den bra? Vad kostade den?Jag är nybörjare och såg på clas ohlsson att de hade en lite skärgrej som var fest på en linjal som man kunde skära papper med. Är det någon som har en sån? Är den bra?Man kunde köpa till andra "klumpar" som skar mera vågigt oxå.Vill inte betala allt för mycke innan jag vet om scrapping är någe för mig.
    jag har en sån grej men det är absolut inget å börja med utifall de kostar lite jag klöpp med sax i 3 månader först å de gick bra tycker jag...jag bestämde mig för at inte köpa på mig saker förrens jag var säker på att jag skulle hålla på med det här länge men nu är jag ju fast så nu har jag köpt på mig både en sån å en öljettsättare m.m.
Svar på tråden Scrapträsket 2