• Jen 82

Scrapträsket 2

Tbulle skrev 2006-07-19 15:37:08 följande:
    Ingen som vet?...*puffar min fråga*"Det pratas om mässan i Gbg, men vad finns det i Sthlmstrakten? Är det någon som varit på Hantverksmässan i Sollentuna? Kollade på deras utställare, men det verkade inte vara nån med srapbookinganknytning.Vad ska en stackars Sthlmstös göra för att kunna gå på mässa?.. "
    Har inte varit på hantverksmässan så den vet jag tyvärr ingenting om men det var för nån månad sen mässa i stockholm, Skapa Stockholm, som var ganksa liten men ändå bra! Tyvärr är det nog så att nästa mässa här i Stockholm blir Hantverksmässan så jag hoppas att den är bra!
    Hoppas du fick lite svar i alla fall !
  • Jen 82

Back to basic scrappande: Blommor från ljusmanchetter fungerar! Massakera mormors gamla o man får en massa blommir som ingen annan har

• Jen 82

Mystjejen: Ta en paus och sen lifta . . . Jag hade en period ett tag när jag nästan kände att jag var tvungen att scrappa alla kort jag ville och alla andra hade ju en sån jäkla fart. Slutade med att  jag inte scrappade alls på ett par veckor men sen satte jag mig ner och "bara" körde för att komma igång igen, liftade en LO och kände sen att inspirationen kom tillbaka!

• Jen 82

3 Nya LO's i galleriet . . .

O Nu är min nya scrappplats ÄNTLIGEN klar! ! ! Skönt med en egen plats där man slipper plocka fram o bort hela tiden!

• Jen 82

Jo det är superskönt med ett eget skrivbord men man vågar ju inte lämna allt för mycket framme ändå, Maria (2år) tycker ju alla saker är så fiiina, jätte fin mamma säger hon o pekar på allt!

Jag var också inne på basicgreys hemsida o kollade på de nya kollektionerna, När kommer dom må tro?

Meli: Så scrappoteket är din? Visste du att du hade en av affärerna men hade inte koll på vilken, Mailade just dig ang en beställning!

• Jen 82

Meli: Sliter mig härifrån då och kilar in till dig!

Några månader?!?! Låter ju som en evighet! Hoppas på NÅGON månad jag!

• Jen 82

Fnyz: Kul! Önskar jag också fick ett HELT eget rum som man kunde stänga dörren till, men en trea och två barn och en BILJON saker senare är det bara en önskedröm

mittlillalejon skrev 2006-07-23 12:31:26 följande:
    2.Var har ni köpt era album?3.Är det svårt o sätta i extra plastfickor,o hur gör man?4.Hur gör ni när ni sätter i ultraljudsbilderna???HOPPAS PÅ HJÄLP SNABBT!!!Har just börjat m detta roliga o gör nu ett album om vårt bröllop.
    Mittlillalejon: Har köpt mina album på panduro och minneskatten - bazzil 12*12!  Båda är lätta att sätta i fickor i, skruva loss, förläng o sätt på...

UL har jag scannat in o framkallat som vanliga kort !
  • Jen 82
    lillvilda skrev 2006-07-26 13:30:13 följande:
    hejalal här inne verkar ha barn ..de har inte jag =( det gör ju att det genats blir en massa mindre att scrappa. Ibland står man där såå scrapsugen men korthögen har sinat. Sambon har en dotter på 3 år så ibland får jag uppdrag att scrappa korten på henne och det är ju kul. Men lillstumpan bor långt bort och det blir inte så mycket kort. Finns det någon här som iNTE har barn..vad scrappar ni då?Å en fråga till alla,jag började att scrappa i 8*8 men de känns ibland lite litet..vilket format föredrar ni att scrappa i?
    Ett roligt tips; som jag e helt inne på nu är swappar. Gå med i en swapp på scrapipz. . . Finns allt möjligt roligt att scrappa där, har själv precis varit med i en poesiswapp som precis avslutats O det var kul och annorlund
  • Jen 82

Blommin: Bara för att man ansöker om medlemskap i swapforrumet så behöver man inte gå med i en swap, det tar kankse max en dag att bli godkänd och sen kan man läsa o så. Jag läste utan att vara med i en swap säker en månad innan jag bestämde mig för att vara med i en. . .   Men kul är det !

Skumpis: Du & jag ska också swappa Jenny82 e jag på scrappiz

• Jen 82
    Eller skrev 2006-07-27 23:21:11 följande:
    Hej tjejer!När jag var gravid började jag med scrapbooking och tycker att det är superkul. Men nu när det verkligen är viktigt att jag dokumenterar dessa viktiga månader med min bebis, hinner jag ju inte!!! Jättetråkigt....finns det någon här som "hinner" scrappa trots en liten bebis?Den korta stund som de sover försöker man ju passa på att göra en himla massa andra saker som städning och matlagning etc, det finns absolut ingen tid till scrapping......
    Jag offrar min sömn några kvällar i veckan, jag har en 7 mån och en tvååring, hushållet hjälps vi åt med och gör det mesta när barnen är vakna.
    Men scrappandet går i perioder . . . Ibland blir det mycke och ibland inget alls men jag gör som dramaqueen, dokumenterar och antecknar och scrappar när lusten och tiden finns!
    Meli skrev 2006-07-28 08:48:46 följande:
    Någon som har scrappat ett album, alltså utsidan. HUr har ni gjort då, liksom klätt pärmen med scrappappret, eller? Och hur skyddar man utsidan? Kan man plasta in den med sån där självhäftande plats man hae i skolan, eller hur har ni gjort?
    På Claes Olsson finns lamineringspapper som fungerar utan maskin, det kanske kan fungera, vet en som gjort ett 6*6 album och laminerat alla sidor.. Fast om det fungerar vet jag inte, kan vara värt o kolla!
    Tack för fin fint paket förresten
Svar på tråden Scrapträsket 2