• Jen 82

Scrapträsket 2

Fnyz skrev 2006-08-03 15:13:42 följande:
    jag skär ner ett papper till a4 storlek å skriver ut på de för jag viste inte att man kunde göra som ni säger då har jag lärt mig nå nytt
    Jag skär ner dom till den strl jag vill ha dom men dom kan aldrig vara bredare än A4...

Så ska jag ha en ruta som är 10x10 cm så brukar jag rita upp en ruta i word eller PP o skriva i den och skriva ut på vanligt papper, sen fäster jag mitt papper i rätt strl op det vanliga pappret och sen  tar jag bort rutan på datorn & skriver ut igen
  • Jen 82
    Carolina1979 skrev 2006-08-03 15:30:38 följande:
    vilken butik rekommenderar ni där man får mest gluedots för pengarna? Jag har ju som sagt bara gjort en LO - o redan var det paketet med gluedots slut, så jag måste ju ha mera
    Oj, det var många guledots. . . . Tror det är ganska samma pris överallt men jag skulle rekomendera fotofix också som komplement till gluedotsen att fästa tex fototn och papper med. . . ca 500 st för runt 30 kr !
  • Jen 82

Fotofix kan man ju hitta på Åhlens 500 för 15kr (men dom är liiite dåliga på o fästa) 
     o LM på bokhandeln för runt 25

• Jen 82
    Niccipicci skrev 2006-08-06 15:01:33 följande:
    Var in på en webbshop för inte så längesedan som hade hur mycket chipboard bokstäver som helst. Men nu kan jag inte hitta igen den. Någon som vet vilken jag pratar om?
    www.scrapperiet.se har endel...
  • Jen 82

Har fått hem ett paket från scrapperiet nu! En massa fin fina CBX papper! Me like!

• Jen 82

Har fått mitt röda  8*8 album från KI mem idag Det är vigt till BOM ska bli så kul att göra! ! !

Har fö gått med i RAK gruppen på scrappiz; ska leta igenom mina ALLA prylar idag o se vad jag kan hitta, det är ju så mycket man aldrig anv. . .

• Jen 82
    DianaJ skrev 2006-08-09 18:21:05 följande:
    Har någon här beställt produkter hos Magnolia/Dreamcottage någon gång (med förskottsbetalning)? Hur lång tid efter er inbetalning fick ni ert paket?Jag betalade in i torsdags förra veckan men har fortfarande inte fått paketet :(
     Har aldrig beställt därifrån men jag vet att folk haft problem med dom... Kanske nånannan här inne har tips om vad göra!?!
  • Jen 82
    DianaJ skrev 2006-08-09 18:39:25 följande:
    Jen82 - gahhhh! blir galen om det ska bli strul!Vart har du köpt ditt KIM album? KIM är en av mina favorittillverkare :)
    Det köpte jag på www.scrapperiet.se 
    På rea 159:- för ett rött 8*8 ... är så sugen på ett grönt 12*12 till familjens album men det verkar vara svårt att hitta i svenska nätbutiker...
    Hoppas du får dina saker från dream snart! Håller tummarna  
  • Jen 82

Om man vill få lite mer koll på PS kolla in
    http://www.webbdesignskolan.com/
    Å kilcka på photoshop skolan...
    Där står det på svenska men alla komandom och vad allt heter står på eng också om man skulle ha en eng version...
    Det är kul med photoshop men det tar betydligt längre tid att lära sig om man självlär än om man har en guide ...

Svar på tråden Scrapträsket 2