Inlägg från: skrutthumlan2 |Visa alla inlägg
  • skrutthumlan2

Scrapträsket 2

fnyz
    Tack för ditt snabba svar!
    Vart köper man fotofix? På panduro kanske?

• skrutthumlan2

tack för era svar!
    Någon som vet hur mkt panduro tar i frakt? Såg att de hade en massa fina papper på rea! Undrar om de finns i butiken också, påå rea.

En annan fråga, måste klistermärken man sätter på sin LO också vara syra fria?

• skrutthumlan2

hur vet man om klistermärkena innehåller syra i vanliga fall? Finns det speciella scrapp klistermärken?

• skrutthumlan2

Idag var jag och shoppade loss på panduro. 8 nya papper blev det på rean! Undrar om de slog in fel pris för jag betalade bara 2 kr/st! Borde ha köpt fler:)
    Däremot blev jag lite förvirrad, ni skrev ju här att jag skulle köpa ett lim som heter fotofix, men jag hittade inget sådant och personalen hade ingen aning om vad jag menade. Är det alltså ett lim som heter fotofix? Inte en dubbelhäftande tejp?

• skrutthumlan2

men håller fyrkanterna fast stora papper o foton utan att det lossnar?

• skrutthumlan2

alla gör så fina Lo´s! Får lite prestationsångest! Väntar på ett paket och på några foton som ska framkallas, sen ska jag sätta igång! Kollar på era LO´s för att få inspiration!

En fråga, är det dyrt att skaffa photoshop?

• skrutthumlan2

Ville bara säga att om man beställer från USA kan man råka ut för dyra tull o momsavgifter här i Sverige. Har själv råkat ut för detta när jag beställt kläder, inte alls kul!

• skrutthumlan2

jag är säkert helt korkad, men jag har letat efter fotofix i flera affärer utan att hitta det o personlen vet ej vad jag pratar om, kan ingen lägga in en bild så jag vet vad jag ska leta efter:)

• skrutthumlan2

en annan fråga, har sett att flera har fina kanter av ett tex enfärgat papper runt fotot, klipper ni då ut en stor ruta som ni klistrar fast fotot på, eller klipper ni till 4 smala kanter som ni klistrar på? Känns slösigt med papper att använda en stor ruta...men samtidigt blir det lite pilligt med kanter....

• skrutthumlan2

skumpis-tack det vore jättesnällt! eller om du vet ngn sida som säljer fotofix...så kan jag kolla där.

Svar på tråden Scrapträsket 2