• MAMMSY

Scrapträsket 2

annika5064 skrev 2006-08-14 20:37:23 följande:
    Johannapanna skrev 2006-08-14 19:58:17 följande: Annika: Var kan man köpa Rhonna Farrers rubons? Jag har bara hittat dem i utländska butiker. De är ju såååå snygga! Jag också, tyvärr; någon annan kanske vet?
    Finns Hos Pysselpunkten Å Scrapshoppen Har funnits iallafall älskar hennes grejjer, annars precis som BV skriver LIFETIMEMOMENTS:COM
  • MAMMSY

Peggy Kikkis pyssel heter den.. hmn ska se om jag har adressen..

• MAMMSY
    Blue Vapor skrev 2006-08-14 22:57:15 följande:
    Fnyz - Flock är liksom ....lurv... ehm, ett "lurv-pulver" som man strör över lim eller lim-e.p. och så när det fastnat så blir liksom motivet ludet.... Verkligen bra på att förklara.... Hittade bara en halvbra länk.. www.impressrubberstamps.com/miva/merchant.mv Man stämplar (eller skriver med lim funkar nog??) ett motiv/text och har på lim-embossingpulver, värmer som vanligt, sen strör man över flocket, trycker till, borstar försiktigt bort det mesta överflödet, värmer jättekort igen för att det ska fastna bättre, sen så borstar man bort allt löst! Voíla! Fint som snus Det blir som sammet, kan man nog säga!!
    Ska bli så kul å få kika sen
  • MAMMSY
    Blue Vapor skrev 2006-08-14 23:04:25 följande:
    Mammsy - ja jag vill också att det ska bli klart Nu blir jag sugen på att använda det inuti också.... men nääää... då blir jag nog aldrig färdig. Där får det allt bli plain stämpelfärg ändå!
    Vält inte hela flock burken i stämpeldynan bara  minns en annan glitterincident jag...Oskyldig
  • MAMMSY
    Jica skrev 2006-08-15 10:37:43 följande:
    En fråga till....bazzil papper...är det nått man kan använda som bakgrundspapper när man gör en LO eller är det sådant man har bara när man gör "figurer" ? Har skaffat massa mönstrat papper men har inga enfärgade att ha som bakgrund...
    Jag brukar ha bazzil papper som bakgrund det ger mer stadga.
  • MAMMSY
    rubberduck skrev 2006-08-15 10:38:53 följande:
    Hej alla! Tävlingen i bloggen..Det blir inte krångligare en vad man gör det, jag gör tex mina chipbordbokstäver själv å målar med akrylfärg. Akrylfärg kan man måla på kanterna av korten blir ursnyggt! ELLER måla under journalingen, eller måla band med..ja de finns inga gränser! Det är just därför vi valt att göra tävlingen med många produkter. Tanken är att det ska vara utmanande, det är ett fint pris man vinner massor av nyheter. Jag är helt säker på att när ni sätter igång så kommer det gå galant! Ha en underbar dag
    Tycker det låter som en jätterolig utmaning jag Glad det svåra kommer väl bli att man inte får använda några blommor Hur ska JAG klara det????
  • MAMMSY
    rubberduck skrev 2006-08-15 10:54:52 följande:
    Det har blommat så mycket nu hela året på alla layouter..Så kul att de kanske andra dekorationer får ett lyft.MEN jag vet det är svårt Om man ser på trenderna från USA, så kommer det mycket "bling bling", typ strass å sånt att dekorera med, sammet, stämplat.Heja tjejer ni så bäst!! bloggen om scrapbook swescrapbook.blogg.se/
    Jajag såg det när jag var inne å tittade på nyheter från CHA mässan Glittrande chipboard Vill ha!!!!!!
Svar på tråden Scrapträsket 2