• Fnyz
    Loppan79 skrev 2006-08-25 11:28:09 följande:
    Fnyz - jättefin bok. Får man fråga vilka underrubriker du har i boken
    Inhandlas, butiker, idéer, internetsidor, skisser, övrigt och 3 tomma så jag har plats för mer om jag kommer på något som borde vara med.
  • Fnyz

hejhej alla glada scrapapre

idag är jag på suuuperhumör har suttit nere på hobbybutiken å pratat å grejat i flera timmar å handlat lite åxå

vill bara meddela att jag förmodligen är in i era gallerier (allas) 20 ggr om dagen för inspiration men det har ni säkert mäkt åxå   å ni skulle nog bli less på mig om jag skulle skriva något varje gång

men sen är det som cia säger att endel har en annan scrapstil än mig å en del är mina favorit scrapapre så t.ex. annika, mammsy, skumpis, cheri, m.fl. får säkert 100 beök om dagen av mig se det som en komplimang i sig att jag är in ofta för det betyder ju att det är er jag söker inspiration från.

• Fnyz
    BabyJia skrev 2006-08-25 16:55:50 följande:
    Oki...tack. Ja, de gäller å va uppmärksam. De e verkligen en djungel assåNär jag ändå e igång Vilka verktyg e ett MÅSTE...förstår att saxar e bra å de har jag från panduro...tre olika. Vad finns de mer som känns som ett måste?
    chalks tycker jag är ett måste

i verktygsväg är de väl en bra penna å sax eller skalpell. skärmaskin kan man investera i senare. en linjal
  • Fnyz
    BabyJia skrev 2006-08-25 17:04:09 följande:
    va gör den öljettsättaren för nytta om man ändå måste ha nåt verktyg för å göra hål? behövs de flera verktyg för å sätta fast en öljett?då ska jag kika efter skalpell å så...för jag har märkt tidigare att de blir inte så bra me sax alltid.
    den öljettsättaren som jag har gör även hålen
  • Fnyz
    claudia79 skrev 2006-08-25 21:15:12 följande:
    Har någon använt sig av FLuid Chalk i "Alabaster" färgen? Är så nyfiken på hur den blir!
    tycker inte den täcker så bra de blir mer som en dimma av färg än täckande vitt.

min favorit på chalk är dark brown...blir mer äkta brända kanter för bränner man känter så blir de ju inte kolsvarta utan lite svart bruna å den chlken blir ju närmare svart längst ut å så lite mer åt mörkbrunt innåt liksom hoppas ni fattar.

sen har jag även charcoal, chestnut roan, deep green, warm red, alabaster, lavendel och burnt sienna och jag har använt alla men alabaster är jag missnöjd med eftersom den itne syns så bra å lavendel var en färg som sällan passar men en grön å en röd är något å ha utöver de bruna å svarta. burnt sienna är som mörk terakotta å blir lite åt en chestnut roan fast lite orangare så den är åxå användbar.,
  • Fnyz
    Blue Vapor skrev 2006-08-25 23:23:58 följande:
    Hehe... *säger ingenting så har jag inget sagt... iofs verkar folk ha gått Cia - jag ska kolla närmare på SWEscrap -grunkan.... har inte hunnit riktigt än. Var inne där en snabbis igår, men han inte riktigt bekanta mig helt med vad som finns där! Det ser ju i alla fall ut vid en snabb anblick som att det kommer hållas hög standard på innehållet! Det gillar jag! Jag är nyfiken på ditt bidrag Fnyz - jag såg minsann att du fanns representerad där med en superfin LO?! Jag önskar jag finge lite mer tid, så hade jag gärna hållt på att skicka in och tävla och så, det är ju så skoj!
    jajamen där fanns lilla jag   jag har enligtdin beskrivning en totalt tvärtemot din stil papper å färger hit å dit kallas min stil
  • Fnyz
    Blue Vapor skrev 2006-08-25 23:47:42 följande:
    Fnyz - ja jo nej, vi har nog inte samma stil nej, men jag GILLAR verkligen din ändå!
    ja å jag gillar din stil åxå...bara för att man itne scrapapr i en stil själv så kan man ju tycka den e fin
  • Fnyz
    Blue Vapor skrev 2006-08-25 23:54:54 följande:
    Fnyz - ja precis! Jasså, var det därför jag inte hittade tråden då jag var offlajn och kollade på vanliga pysselåknåp?? Varför är den flyttad månntro?ALLA - har någon klippt av en hårtofs från sin bebbe och sparat? Hur gör man det på bästaste sätt? Man lär kanske binda om på nåt sätt INNAN man klipper?? Anyone?
    bind ett fint band om å klipp av eller sätt en gummisnodd runt så kan du sätta ett fint band om utanpå gummisnodden sen. (har inte klippt av från min dotter än för hon är ju flint men har småsyskon som bara är 6 och 11
  • Fnyz

jag scrappar mest i 12*12 å använder póstbound album (alltså med plastfickor som man kan fylla på med fler palstfickor och förlänga ryggen på det om man vill ha plats för mer.

Svar på tråden Scrapträsket 2