Inlägg från: malin ulrika |Visa alla inlägg
  • malin ulrika

Scrapträsket 2

2xa,
    jag brukar handla från www.paperwishes.com.

Jag bor i Kanada, men servcen har varit bra hittills. En sak retar jag mej en LITEN aning på dick: förut när något var slut, skickade de det senare, i separat paket.
    Nu, om nått är slut, skriver de bara typ "slut, var vänlig beställ igen". Lite träligt. Men annars är det bra. Jag tycker de har en massa snyggt... Vet dock inte hur länge det skulle ta till Sverige, du kanske kan emaila och fråga. En massa tips har de också!

• malin ulrika

suck, vad typos det blir...
    "en liten aning DOCK" skulle det vara...

• malin ulrika

Mystjejen,
    nej man köper på sej högvis av saker av diverse, sen sätter man sej ner och tänker "vad kan jag nu göra med det här...?"

Jag KAN inte planera, jag får ingen inspiration om jag inte har högvis med saker!

• malin ulrika

Idag handlade jag billigt, en jättepacke med 360 scrap papper för 15 CAD! (Ca 90 kronor!) Vill hem och öppna packen och kolla på dem, visst är det några fula, men dem kan man ju använda till annat...

Ska börja testa att stämpla, köpte ett par stämplar med nyckelpigor och blommor! Är det nått särskilt man ska tänka på när man stämplar, ni som gjort det förr?

• malin ulrika

Meli,
    den var ju fin!
    Inte har du tappat stinget, dina LO's är så personliga!
    Dina bakgrunder, är pappren liksom så, eller klipper du mycket papper, och "gör" bakgrunderna?
    Själv är jag fast i att bara klippa 90 graders vinklar, så jag hade just tänkt mej att jag ska försöka mej på en "meli"- layout!
    Kanske blir i helgen!

Enda konstruktiva kritiken jag kan komma på är kanske att ha med en och annan bild som är inkroppad/förstorad lite närmare, alltså ett barns ansikte kanske eller så. Man tar ju gärna bilderna på för långt håll jämt )i alla fall jag, jag förstorar och kroppar nästan alal kort)...
    Men samtidigt vill man ju ha med lite mer bakgrund så man inte "bara" ser barnet....
    Möjligtvis kunde man "lyfta fram" kortet mera genom att ha en tunn enfärgad "ram" runt, eftersom pappret är rätt så mönstrat.

Men jag tyckte den var jättefin i alla fall!

• malin ulrika

Johannapanna,
    jättesöt LO!
    Om du vill ha nått med mer "struktur" på, kanske en liten sidenbands-rosett nånstans? Annars tycker jag den var fin som den är...

• malin ulrika

Meli,
    jättesnygg LO som vanligt! Fint med kanten med "ink" på, och blommorna!

• malin ulrika

Jo79,
    jättesöt LO, "Vad tänker du på"!!

Svar på tråden Scrapträsket 2