• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Bobline

Skumpis: var det mycket svårt att komma fram med vagn?
    Jag har en dubbelvagn så i så fall blir vi väl fast i mitten av rummet eller något. Hoppas att det är mindre folk där imorgon när vi ska dit.

• Cino

Bejbi78 - Det går inte alls här Så typiskt!!

Du vet inte vilken internetbutik som säljer stämplar från Hänglar och stänglar?? *letar förtvivlat*

• BabyJia

Har gjort en beställning nu från panduro...tycker jag köper å köper, men ändå har jag inga papper typ när jag ska sätta mej å scrappaFundersam

• AKT

Hejsan! Hoppas allt är bra med er!

Mystjejen - var mässan bra? Hade tänkt gå imorgon efter jobbet.. Så jag kommer vara trött redan innan jag är där men det ska ändå bli kul, om den är bra.

En fråga till (till alla)
    Jag brukar handla på scrapbook ect (bor i gbg), men nu har jag ingen bil så jag skulle behöva handla på nätet.
    Vilken sida rekommenderar ni, nån som är billig?
    Har akut pappers-brist och vill beställa nu ifall det inte blir nån shopping på mässan imorgon.

Tack på förhand!!

• BabyJia

Kickispyssel tycker jag e väldigt bra, leveransen va mycket snabb när jag maila henne bekräftelsen på att jag hade fört över pengarnaGlad

• AKT

BabyJia - tack för tipset, ska genast in å se om jag kan göra av med lite pengar

• Skumpis
    Bobline skrev 2006-09-02 20:58:43 följande:
    Skumpis: var det mycket svårt att komma fram med vagn?Jag har en dubbelvagn så i så fall blir vi väl fast i mitten av rummet eller något. Hoppas att det är mindre folk där imorgon när vi ska dit.

Det gick bra att komma fram i gångarna men många butiker hade så att man skulle gå in bakom borden. Där var det ju omöjligt att komma fram såklart Men jag hoppas också på mindre folk imorgon. Ser jag dig så tjingsar jag på dig!!!

Ett tips ifall du ska vara där en stund är att du tar en fika bortanför "restaurangen" mot toaletterna. Där är en stor tom mässal där dina barn kan springa runt medan du tar en kaffe. Det var räddningen för min son idag Fast köp med dig egen dricka. En halvliters petflaska kostade 24 kr Det kan man ju få ett paket floss för

• AKT

Skumpis (å alla andra som varit på mässan idag...)
    Jag kommer nog också att gå med bebben i morgon, var det så mycket folk så man borde stanna hemma?? (gulp - hemska tanke!)

• Skumpis

AKT - Nä, det var värt besöket idag. Jag shoppade en del men kom inte åt allt jag ville se. Jag tror dock att det är mindre folk imorgon. Idag var det öppet mellan 11-18 och mellan 12-14 var det som mest folk. Sen var det rätt lugnt.

• Mystjejen
    Skumpis skrev 2006-09-02 20:45:34 följande:
    Mystjejen - Var det mig, Mammsy, Marajjah och annika du såg? Jag hade ju Vilgotskylten på barnvagnen så man missar ju inte mig så lätt Dumma du som inte kom fram!!! Vi hade ju inte heller träffats innan (förutom jag och Mammsy då). Synd att jag inte fick träffa dig också!!!
    Ja! Jag ångrar mig såklart nu, jag är INTE blyg annars men jag vet inte vad som tog åt mig...
    AKT skrev 2006-09-02 21:12:29 följande:
    Hejsan! Hoppas allt är bra med er!Mystjejen - var mässan bra? Hade tänkt gå imorgon efter jobbet.. Så jag kommer vara trött redan innan jag är där men det ska ändå bli kul, om den är bra.En fråga till (till alla) Jag brukar handla på scrapbook ect (bor i gbg), men nu har jag ingen bil så jag skulle behöva handla på nätet.Vilken sida rekommenderar ni, nån som är billig? Har akut pappers-brist och vill beställa nu ifall det inte blir nån shopping på mässan imorgon.Tack på förhand!!
    Jo det var bra men MYCKET folk och trångt så det var lite tråkigt.
    Kännde mig stressad av alla som trängdes.
    Men det var kul och du lär inte gå därifrån tomhänt...
    Jag tycker scrapaddicted, pysselpunkten är bra. Priserna är nog relativt samma, det går nog jämt upp tror jag. Scrap and gift corner är bra och trevliga också.
    Det finns fler så kika på vilken som har mest av det du vill ha så blir det nog bra...
Svar på tråden Scrapträsket 2