• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jo79

Söt Lo Mammsy!

Såg att det kommer en liten mässa till i Partille i månadsskiftet. Det är ju inte bra för min ekonomi det... och Partille är ju så nära att det vore idiotiskt att inte gå på den... *försöker att få sambon att förstå*

Mamma till KaramEllen
  • Vips
    Anne81 skrev 2006-09-04 20:41:55 följande:
    ny LO, min första i 12x12ris och rostack=)
    Jättefin och söt!!
  • Anne81

Tack för alla fina inlägg i min gästbok=)

• Bejbi78

litentyko

Sista helgen i september. Ska bli sååå kul *tjohoo* Valde Papperskraft framför Helsingborgsmässan trots att det är dubbelt så långt att åka. Allt för mina hett eftertraktade hÄngel-stämplar *s*

• Monster tjejen

som sagt.. var i partille är mässan? kan man läsa om den någonstans??

• Loppan79

Grattis Mammsy. Såg att din fina lo finns på swescraps förstasida

• Loppan79

Åååå vad kul med mässa. Synd bara att det är så himla långt bort Men iof har syrran lägenhet i Mölndal så kanske ändå.... *funderar vidare*
    Ska ni tjejer träffas nått där?

• MAMMSY
    Loppan79 skrev 2006-09-05 08:43:11 följande:
    Grattis Mammsy. Såg att din fina lo finns på swescraps förstasida
    Tack

Inte tipsa om en ny mässa jag blir så fattig!!!!Penga munSkrikandesSkrattande
  • Blue Vapor

Mammsy - vavava, vad har jag nu missat???
    Måste se.....

Vad fick du förrsten på mässan?Oskyldig *fönstershoppar*

• Billan27

Mammsy: VIlken jätte fin Lo på Swescrapps Säger samma sak om fler mässor.

En glad mamma!
  • Tezsan

Någon som vet om det finns någon Scrapbutik i Linköping, ska dit och shoppa lite så hoppas det även finns lite scrapsaker att inhandla!

• DianaJ

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen och lagt upp några av mina senaste alster i mitt FLgalleri :) Kika in om ni vill.

Jag är ju ursämst på att hänga med i här i tråden. Är inne då och då och läser (men läser inte ikapp sen sist!), är lite sämre på att skriva egna inlägg. Kikar in i era gallerier titt som tätt - allt är SÅ fint! - för inspiration. Ni är verkligen jätteduktiga tjejer - alla på sitt eget speciella sätt!

• kanskesnart

Hej hej. Har en liten fråga till er som kanske är lite konstig.. Har varit inne på nätet o kollat efter alfabet stämplar och har sett att man skiljer på "vanliga" stämplar och sk foamstamps. Men jag förstår inte skillnaden! Går det att  använda vanliga stämpeldynor till foamstamps och stämpla på som vanligt eller gör man på nåt speciellt sett då? Skäms nästan över att ställa frågan men ja gör de ändå

• Scraptjejen

Du kan använda vanliga stämpeldyner till foamstamps och sedan tvätta dem med stämpelrengöring. Men vanligast är nog ändå att man stryker på akrylfärg och så stämplar man med det. Du kan också stryka på dina foamstamps med twinklings (typ skimrande vattenfärg) och sedan stämpla.

Svar på tråden Scrapträsket 2