• Jo79

Scrapträsket 2

Lägger in en ny lo alldeles strax, en som jag liftat i cropliftutmaningen.... (vilket ord!!)

Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    Carolina: Jag har handlat där en gång, men inte varit på hennes kurser. I affären så var hon inte den mest tillmötesgående direkt, kände mig inte så himlans välkommen. Men kurserna vet jag inget om.

Sagomamma:

1. Hur ska en bra kurseledare för scrapbooking vara? Bra!! Skämt åsido, kunna ge mig förslag och ideér om jag kört fast, (även om jag inte kört fast) kunna visa olika tekniker och kunna skapa en inspirerande stämning.

2. Hur hade du önskat att kursupplägget såg ut -fördelad tid osv? Först lite info om vad scarpbooking är, kanske visa lite saker (Lo:sar, material osv.),visa hur man använder olika verktyg... MYCKET tid till att greja själv.

3. Vad hade du velat få ut av en scrapbookkurs? Att ha fått nya ideér, fått bra och konstruktiv kritik på det jag gjort, fått veta lite om de olika verktygen som finns, jag vill ha fått mersmak helt enkelt!

4. Vad skulle få dig att känna dig nöjd vid kursens slut, alltså så att du kände att du fått valuta för pengarna? Ungefär det som jag skrev ovan.

5. Vad hade du föredragit SOM NYBÖRJARE? Att kursledaren plockade ihop ett färdigt baspaket att börja med, eller att du själv fick välja (med hjälp)? Jag skulle nog vilja att det fanns färdiga förslag, men även att det fann möjlighet att plocka det man själv tycker passar, men hjälp då såklart....

6. Vad skulle få dig att känna dig missnöjd vid kursens slut? Mycket hänger nog på ledaren, om hon(han) inte är bra, om det inte är roligt och inspirerade så kommer jag nog att känna mig missnöjd. Jag skulle vilja ha ganska mycket att välja på... i materialväg, och bra vägledning. Annars blir det en himla röra för en nybörjare....

7. Vad är viktigast på en nybörjarkurs; teori (veta alla uttryck och termer) eller praktik (att få scrappa -och bara scrappa) eller en blandning? Motivera! Det kan ju vara bra med de vanligaste uttrycken, men inte alla... att få scrappa mycket med tillgång till mycket hjälp och inspiration är viktigt. Mycket scraptid!!  Att få tid till att pröva och pröva och pröva... Och att den som håller i kursen är en sån som man känner att man får "förtroende" för. (Kommer inte på ett bättre ord...)
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

MiS: Har du mailat henne igen då? Din order kanske har "försvunnit"?

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Å, fraktfritt, absolut!!

Vad mycket ni skriver tjejer!! Det tar ju en evighet att läsa ikapp när man inte varit inne på hela kvällen.... -D

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Håller med om papprena faktiskt... trodde aldrig att jag skulle tröttna på vissa, men de har legat här jättelänge och jag får lite dåligt samvete att jag inte använder dem utan köper nya hela tiden.... har tänkt att jag ska köpa på mig mer bazzill så att jag har mer enfärgat, för det har jag nästan inte något alls... och det gör mig en aaaaning begränsad. Så nu har jag köpstopp (iaf på mönstrade papper.... ) tills mässan. Som tur är börjar jag jobba och en månad ungefär så då hinner jag ju inte sitta så mycket framför datorn och dreggla....

Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Fast det står ju att hon bara jobbar tisdag, onsdag, torsdag? Så då är det ju inte så konstigt att det tar lite längre tid än på andra butiker. Men jag förstår er som har fått vänta och vänta, det är inget roligt!!

Mamma till KaramEllen
  • Jo79
    bitte71 skrev 2006-07-13 09:50:58 följande:
    MiS: nä, inga blommor i mitt paket idag! Men jag fick ett paket idag som var "Worth Waiting for" om jag säger så. Chloes Closet-papperen var nog de finast jag ngnsin sett *kär* Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
    Är inte ALLS avundsjuk.... Oskyldig Vill oxå ha Chloes closet- papper....Skrikandes
    Mamma till KaramEllen
  • Jo79

Har lagt in en Lo i galleriet som är en ren (i stort sett) kopia. Hade från början tänkt att den skulle vara med i utmaningen, men kom på att det det skulle ju vara med "en dag...." oxå... Så jag får göra en till!

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2