• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • bitte71

miS: jättefin LO - har skrivit i din gästbok! Magnetstämplarna är rätt svåra att få rena, jag sköljer dem i varmt vatten bara, men allt försvinner inte Så jag mottar oxå tips om det finns ngn som har!

Ang. retroflower punchen - ja visst är det lite irriterande att papperet fastnar i stansen? Vet inte heller hur jag ska göra för att få bort det "helt"? Men den är ju snygg iaf...

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Jo79

Jag har samma problem med retropunchen.... lite störigt!

Om det är nån som är intresserad av att vara med i en bazzill- fourz- swapp så finns det en sådan på scrappiz nu....

www.scrappiz.se/index.php&file=viewtopic&t=21629

Jag var med i en annan bazzillswapp för ett tag sedan och det är faktiskt kanon att ha prover på alla papper i en serie hemma! Det är SÅ mycket lättare att hitta rätt papper....

Mamma till KaramEllen
  • Lingonflickan

Tack för kommentarerna, ni som skrivit. Funderar mycket kring dem och tar definitvt åt mig. Ska kika på hur jag kan göra i efterhand. tycker ni att jag ska använda samma mönstrade papper som fotomatta? Jag funderar hit och dit. Måste i vart fall skära ner bildens format lite först.

• MAMMSY

Retrostansen tar inte tunna papper lika bra som ljusa utan behöver lite grövre papper såsomtex bazzilpappren.. så ska ni ha bara själva formen så är det bästa att använda det.
    Å ett litet tips stansa INTE i silkespapper.. det gjorde jag (eller ja i mullbärspapper) å det var för tunnt å det fastnade i hela stansen så sambon fick skruva isär den å fixa..

• Lingonflickan

Förresten. Angående scrapoholism. Kikade på en gammal grytlapp idag och funderade om man kanske skulle använda den som fotomatta...Förvånad

• Fnyz

när jag stansar ut retron så tar ajg det försiktigt när jag ska dra ut pappret å ser till så att varje "pigg" kommer med å man kan hjälpa till med en pennspets elelr en pincett elelr nå ifall man vill använda formen.

• Sussieb

Tips!!!
    Om era stansar är tröga och pappret fastnar i dem så stansa med smörpapper eller aluminiumfolie det ska tydligen hjälpa.....

• Humla78

Nu har jag fått lite fotohjälp av tr3z så det finns fyra nya i galleriet för den som vill kika.

• bitte71

Vet inte om det var ngn som skrev detta innan, men Papp och scrapp har fraktfritt över 300 kronor i helgen Oskyldig *trallar lite oskyldigt*... Ja, jag tänkte mest om det var ngn som kanske ville ....*host host* shoppa lite

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
  • Humla78

Kan inte räkna, fem nya är det ju...

Svar på tråden Scrapträsket 2