• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • claudia79

hej hej!

Har kikat in hos många här i kväll och kan bara konstatera att alla är SÅ duktiga!!

Jag funderar också över hur ni gör med bokstäver? En del har stora "utklippta" bokstäver i jättefina papper (typ scrap-papper)..är det sånt man stansar ut själv eller kan man köpa??

tycker fö det är så trevlig stämning här inne i scrap-träsket - det är inspirerande att vara här!

• liiinda

Här är Lo.n jag gjorde på scrapträffen idag!
    O jag lyckades precis beskära den nu! Men varför blev det ett vikt hörn??Gråter
    Någon som är haj på sånt o vill förklara för mig hur man kan ta bort det?Kyss

• liiinda
    Jag vill ju va som du 1.jpg

Kan vara en fördel att ha med bilden oxåOskyldig
  • Cia o krabaten

Härlig liiinda! Har ingen aning om hörnet, det har jag aldrig lyckats med...

• liiinda
    Cia o krabaten skrev 2006-07-02 21:57:47 följande:
    Härlig liiinda! Har ingen aning om hörnet, det har jag aldrig lyckats med...
    Jag testade med en annan bild också men det blev precis likadant! KonstigtFundersam
  • Mystjejen

Hör och häpna!!!!!
    Jag har lyckats lägga in några LO:s i mitt galleri!!!
    Tack vare Marrajah...

Det är den som heter "Ditt namn" som jag tycker blev misslyckad...
    Texten är ljusare rosa men det ser helt fult orange ut på bilden...
    Det var första gången jag prövade mina foamstamps, kul men svårt att få till det bra.
    Vad tycker ni??? Var ärliga nu...
    Jag gillar enkla LO:S...

PS Bilderna är som de är, får öva på att bara få med bilden så som ni andra gör...

• Marajjah

Mystjejen
    Trevligt att jag kunde hjälpa till. Nu ska jag kika in på dina layouter.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • annika5064

Jättefin liinda!

Konstigt med hörnet; kan tyvärr inte hjälpa dig med det...det dyker upp så mycket mystiska fel emellanåt...finns förresten några nya hos mig...men vad det är svårt att få till färgerna; tycker alltid att de blir lite dassiga...

• Marajjah

Nu har jag lagt in mina tre bidrag som är med i veckans utmaning. De ligger alla på sista plats så det känns som om det kvittar att jag lägger in dem här.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • bitte71

Idag fick jag månadspaket från Pappersbiten - jippie! Fast brevbäraren fullkomligt låg över brevlådan för att trycka ner det där Som tur var såg jag honom och sprang ut för att rädda det ömtåliga paketet! Och det innehöll 14 mönstrade papper, 15 cardstock , ett paket brads och ett paket gameboard alfabet! Hur glad blev jag då?!!! Jättefina papper dessutom - så nu ska jag försöka scrappa lite ikväll. Har inte orkat de senaste kvällarna för graviditetshormonerna har däckat mig totalt.

Marajjah: jag tycker dina LO:s var superfina iaf! Och omröstningen är ju inte slut än...

Nu ska jag kika in hos alla som lagt ut nya LO:s! Och liiinda: din senaste var jättefin!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209
Svar på tråden Scrapträsket 2