• neo78

Jävla Jysk!!!!

Jag är så arg så jag skakar, jävla jysk!!!

För tre veckor sedan (i morgon) köpte vi möbler på jysk och hemleverans då sa de att de skulle komma inom tio dagarremfall två veckor.
    När vi betalade frågade min sambo specifikt :
    - NI bär väl upp grejjerna också?
    -Ja visst! sa tjejjen i kassan.
    Frid och fröjd alltså, vi började göra i ordning hemma(slängde ut gamla möbler) men inga möbler komma. Så I måndags ringde jag 17 dagar efter kötdagen.
    Då fick jag prata med en kille som inte alls kunde språket och när jag frågade om möblerna och om de kommit in så sa han i princip.
    -Möbler kommer tålamod, tålamod vi ringer ...
    Jaha, jag ringde igen i tisdags, en tjej svarar:
    -Ja jag ska kolla ringer upp om en liten stund.
    Ingen ringde.
    Idag ringde jag och då fanns plötsligt möblern och allt var bra så hon frågade om jag ville ha dem direkt ...och det ville jag
    ju.
    MEN ... några timmar senare ringer chauffören och säger
    -kom ner och bär upp möbler!
    -Va?
    -ja du ska bära möbler?
    -nej jag har beställt hemleverans och jag har ett litet barn här jag kan inte bära dem.
    -Du inte bära?
    -Nej jag har beställt hemleveranns.
    då slängde han på luren!
    Tre minuter senare ringer jysktjejen upp och säger:
    -Vadå har du ingen som kan hjälpa dig och bära?
    -va nej men vi beställde ju hemleverans för snart tre veckor sedan.
    -Ja men ni har bara betalt för att de ska köra?
    -Jo fast vi frågade om de bar upp möblerna och ni sa ja.
    -Nejt kan vi inte ha gjort!Kan du inte fixa någon som bär då typ din granne.
    -Eh nej jag är ledsen men det går inte.
    -Då kan jag inte göra något.
    -Ja men du förstår väl att ni får se till att komma hit med möblerna. Dels är ni försenade, ganska länge och dels har ni INTE informerat oss om att ni inte bär upp möblerna.
    -Ja men vi har faktiskt informerat att det kan ta upp till tio dagar.
    -ja fast nu har det tagit mycket längre tid.
    -Jag får ringa dig sen.
    Någon timme senare ringer hon.
    -Jag kan inte göra något.
    -Jamen du förstår väl att vi måste lösa det här.Det kostar mer att få dem uppburna och det vet alla som jobbar här.
    -Ja men nu har vi inte blivit informerade om det, utan tjejen i kassan sa ja när vi frågade och sedan tog hon betalt.Vi som kunder kan ju inte veta om vi inte får informationen.
    -Nej, men jag kan iallafall inte göra något.
    -Snälla du får jag prata medf din chef?
    -ja han är inte här.
    -Ja men då kanske du kan be honom ringa.
    -Ja, men alltså det är inte mitt fel, jag försökte prata med chauffören men han bara stack och nu står jag här med alla möbler.
    -Jag FÖRSTÅRt inte är ditt fel, men jag vill naturligtvis ha mina möbler och EFTERSOM ni dels är försenade, dels sagt att ni ska komma hem med möblerna så vill jag prata med någon som kan hjälpa till att lösa det här.
    Flickan sa att det förstod hon men nu sitter jag här och hon ska skriva en lapp till sin chef som ringer mig sen eftersom han är ledig nu.

Jag är verkligen jätteledsen och känner att jag ändå haft ganska bra tålamod men nu vill jag ha en lösning på problemet. Kan man inte skicka med någon som hjälper till att lassa på varorna. Ska man inte informera kunden när varorna blir sena? Och om priserna för leverans inte inkluderar uppbärning så kan man väl informera om de olika priserna?
    Trots allt tog ju flickan i kassan emot betalning EFTER att vi frågat om de bär upp sakerna.
    Hur mycket jag än vill kan jag inte bära upp möbler samtidigt som jag tar hand om min bebis. Min sambo jobbar på dagarna. Och grannarna? Ja eh de två jag känner jobbar den ena dag och den andre är gammal och svårt hjärtsjuk.

Jag tycker inte jag begär så mycket?

ghaaa.... tack för att ni lyssnar!!!

• Svar på tråden Jävla Jysk!!!!
  • Poena

Jag har hört så många historier om Jysk så jag har helt slutat handla där nu!

Hemskt tråkigt för er måste jag säga!

• Pokergirl

Vilken urusel service! Stå på dig, du har helt rätt, har dom lovat så har dom!

• Bisquit

Hej!
    Jag har tyvärr inte så mycket tips..

Utom att säg att du vill att köpet går tillbaka. Köp dina möbler nånannanstans..

Trist attityd på det stället verkar det som..

Lycka till!!

• koninen

Vi har oxå haftn problem med just JYSK, vi beställde Köskbord å stolar, + en kökssoffa..Det skulle ta 10 dagar sen skulle vi kunna hämta sakerna i butiken.. Jo du, 4 veckor senare hade sakerna fortfarande inte kommit!!!

Jag förstår att du är jätte ledsen, JYSK verkar ha stora problem med att nå ut till sina kunder å hålla sina löften...
    Hoppas att du löser det till det bästa.

Vad står det på ditt kvitto? Står det nåt om att ni beställt Hemleverans?

Jag visste inte ens att de hade hemkörning UTAN att bära upp grejjorna... Låter ju dumt annars tycker jag!

Lycka till å kramar om.....

• miniGrynet

Håller med det Poena skrev, handlar inget alls där numera.
    Tycker att dom har rangliga möbler och absolut ingen som helst service!!

Synd, förstår att du är arg, jag hade varit fly förbannad!
    Hoppas att det löser sig för dig!
    Håller med dig, man kan inte veta mer än det som dom säger när man frågar.
    Det tråkiga är att dom alltid skyller ifrån sig på kunderna, som sagt... Vad är service för dom?!

• Matty

Fasen vad dåligt. Vi har bara haft strul när vi handlat där, så jag är inte förvånad....Begär kompensation för försenad leverans i form av pengar tillbaka eller åtminstone "fri" uppbärning av möbler. Är väl en självklarhet vid hemkörning kan man tycka...
    Suck, stackare!

• miniGrynet

Hde nog oxå lämnat tillbaka sakerna, sagt att jag inte ville ha dom, och krävt alla pengar tillbaka.
    Men jag är lite grinig när det gäller sånt där.

• Hustomten

Vi har slutat handla större saker där. Vi köper endast typ, billiga databord eller gardinstänger mm. Tycker deras service suger, personalen kan ingenting. Dom är lata, sura och allmänt irriterade.
    Iaf här där jag bor.

Hoppas det löser sig.

¤¤¤¤¤¤¤ www.familjeliv.se/Bloggar-3-3/b1483.html ¤¤¤¤¤¤¤
  • neo78

Jag hoppas också det löser sig har mailat deras huvudkontor eftersom den chefen inte svarar heller ...

• Mys m princess

Ring jysk huvud kontor..

Vi ringde förra veckan till Expert HK vi hade köpt ett hedset till en telefon a 275 kr . skulle komma efter en vecka efter tre veckor svarar dom i butiken att ja det verkar vara slut på samsungs central lager. Vi hade frågat flera ggr om det inte fanns i en annan butik i landet. NEJ hade dom sagt.

I Fredags efter ett samtal till centrala Expert då fans det i ett par butiker i landet. Och ja men ser man på i måndags när butiken öppnade så kunde vi hämta den.

Ni har köpt en tjänst som dom inte lyckts leverera en överennskommelse..

Dom har säkert en policy centralt hur man skall hantera en reklamation. Man får ALDRIG skylla i från sig på en chaufför som hon gjorde.

Det är inte ditt problemn nämligen du har beställt hemlev. om deras chafför inte har i arbetsuppgift att bära upp då är det butiken som har problem inte du .

Som sagt ring Huvud kontor . Kräv kompensation och illa kvick leverans.

Svar på tråden Jävla Jysk!!!!