Jävla Jysk!!!!
Jag är så arg så jag skakar, jävla jysk!!!
För tre veckor sedan (i morgon) köpte vi möbler på jysk och hemleverans då sa de att de skulle komma inom tio dagarremfall två veckor.
När vi betalade frågade min sambo specifikt :
- NI bär väl upp grejjerna också?
-Ja visst! sa tjejjen i kassan.
Frid och fröjd alltså, vi började göra i ordning hemma(slängde ut gamla möbler) men inga möbler komma. Så I måndags ringde jag 17 dagar efter kötdagen.
Då fick jag prata med en kille som inte alls kunde språket och när jag frågade om möblerna och om de kommit in så sa han i princip.
-Möbler kommer tålamod, tålamod vi ringer ...
Jaha, jag ringde igen i tisdags, en tjej svarar:
-Ja jag ska kolla ringer upp om en liten stund.
Ingen ringde.
Idag ringde jag och då fanns plötsligt möblern och allt var bra så hon frågade om jag ville ha dem direkt ...och det ville jag
ju.
MEN ... några timmar senare ringer chauffören och säger
-kom ner och bär upp möbler!
-Va?
-ja du ska bära möbler?
-nej jag har beställt hemleverans och jag har ett litet barn här jag kan inte bära dem.
-Du inte bära?
-Nej jag har beställt hemleveranns.
då slängde han på luren!
Tre minuter senare ringer jysktjejen upp och säger:
-Vadå har du ingen som kan hjälpa dig och bära?
-va nej men vi beställde ju hemleverans för snart tre veckor sedan.
-Ja men ni har bara betalt för att de ska köra?
-Jo fast vi frågade om de bar upp möblerna och ni sa ja.
-Nejt kan vi inte ha gjort!Kan du inte fixa någon som bär då typ din granne.
-Eh nej jag är ledsen men det går inte.
-Då kan jag inte göra något.
-Ja men du förstår väl att ni får se till att komma hit med möblerna. Dels är ni försenade, ganska länge och dels har ni INTE informerat oss om att ni inte bär upp möblerna.
-Ja men vi har faktiskt informerat att det kan ta upp till tio dagar.
-ja fast nu har det tagit mycket längre tid.
-Jag får ringa dig sen.
Någon timme senare ringer hon.
-Jag kan inte göra något.
-Jamen du förstår väl att vi måste lösa det här.Det kostar mer att få dem uppburna och det vet alla som jobbar här.
-Ja men nu har vi inte blivit informerade om det, utan tjejen i kassan sa ja när vi frågade och sedan tog hon betalt.Vi som kunder kan ju inte veta om vi inte får informationen.
-Nej, men jag kan iallafall inte göra något.
-Snälla du får jag prata medf din chef?
-ja han är inte här.
-Ja men då kanske du kan be honom ringa.
-Ja, men alltså det är inte mitt fel, jag försökte prata med chauffören men han bara stack och nu står jag här med alla möbler.
-Jag FÖRSTÅRt inte är ditt fel, men jag vill naturligtvis ha mina möbler och EFTERSOM ni dels är försenade, dels sagt att ni ska komma hem med möblerna så vill jag prata med någon som kan hjälpa till att lösa det här.
Flickan sa att det förstod hon men nu sitter jag här och hon ska skriva en lapp till sin chef som ringer mig sen eftersom han är ledig nu.
Jag är verkligen jätteledsen och känner att jag ändå haft ganska bra tålamod men nu vill jag ha en lösning på problemet. Kan man inte skicka med någon som hjälper till att lassa på varorna. Ska man inte informera kunden när varorna blir sena? Och om priserna för leverans inte inkluderar uppbärning så kan man väl informera om de olika priserna?
Trots allt tog ju flickan i kassan emot betalning EFTER att vi frågat om de bär upp sakerna.
Hur mycket jag än vill kan jag inte bära upp möbler samtidigt som jag tar hand om min bebis. Min sambo jobbar på dagarna. Och grannarna? Ja eh de två jag känner jobbar den ena dag och den andre är gammal och svårt hjärtsjuk.
Jag tycker inte jag begär så mycket?
ghaaa.... tack för att ni lyssnar!!!