• neo78

Jävla Jysk!!!!

Jag är så arg så jag skakar, jävla jysk!!!

För tre veckor sedan (i morgon) köpte vi möbler på jysk och hemleverans då sa de att de skulle komma inom tio dagarremfall två veckor.
    När vi betalade frågade min sambo specifikt :
    - NI bär väl upp grejjerna också?
    -Ja visst! sa tjejjen i kassan.
    Frid och fröjd alltså, vi började göra i ordning hemma(slängde ut gamla möbler) men inga möbler komma. Så I måndags ringde jag 17 dagar efter kötdagen.
    Då fick jag prata med en kille som inte alls kunde språket och när jag frågade om möblerna och om de kommit in så sa han i princip.
    -Möbler kommer tålamod, tålamod vi ringer ...
    Jaha, jag ringde igen i tisdags, en tjej svarar:
    -Ja jag ska kolla ringer upp om en liten stund.
    Ingen ringde.
    Idag ringde jag och då fanns plötsligt möblern och allt var bra så hon frågade om jag ville ha dem direkt ...och det ville jag
    ju.
    MEN ... några timmar senare ringer chauffören och säger
    -kom ner och bär upp möbler!
    -Va?
    -ja du ska bära möbler?
    -nej jag har beställt hemleverans och jag har ett litet barn här jag kan inte bära dem.
    -Du inte bära?
    -Nej jag har beställt hemleveranns.
    då slängde han på luren!
    Tre minuter senare ringer jysktjejen upp och säger:
    -Vadå har du ingen som kan hjälpa dig och bära?
    -va nej men vi beställde ju hemleverans för snart tre veckor sedan.
    -Ja men ni har bara betalt för att de ska köra?
    -Jo fast vi frågade om de bar upp möblerna och ni sa ja.
    -Nejt kan vi inte ha gjort!Kan du inte fixa någon som bär då typ din granne.
    -Eh nej jag är ledsen men det går inte.
    -Då kan jag inte göra något.
    -Ja men du förstår väl att ni får se till att komma hit med möblerna. Dels är ni försenade, ganska länge och dels har ni INTE informerat oss om att ni inte bär upp möblerna.
    -Ja men vi har faktiskt informerat att det kan ta upp till tio dagar.
    -ja fast nu har det tagit mycket längre tid.
    -Jag får ringa dig sen.
    Någon timme senare ringer hon.
    -Jag kan inte göra något.
    -Jamen du förstår väl att vi måste lösa det här.Det kostar mer att få dem uppburna och det vet alla som jobbar här.
    -Ja men nu har vi inte blivit informerade om det, utan tjejen i kassan sa ja när vi frågade och sedan tog hon betalt.Vi som kunder kan ju inte veta om vi inte får informationen.
    -Nej, men jag kan iallafall inte göra något.
    -Snälla du får jag prata medf din chef?
    -ja han är inte här.
    -Ja men då kanske du kan be honom ringa.
    -Ja, men alltså det är inte mitt fel, jag försökte prata med chauffören men han bara stack och nu står jag här med alla möbler.
    -Jag FÖRSTÅRt inte är ditt fel, men jag vill naturligtvis ha mina möbler och EFTERSOM ni dels är försenade, dels sagt att ni ska komma hem med möblerna så vill jag prata med någon som kan hjälpa till att lösa det här.
    Flickan sa att det förstod hon men nu sitter jag här och hon ska skriva en lapp till sin chef som ringer mig sen eftersom han är ledig nu.

Jag är verkligen jätteledsen och känner att jag ändå haft ganska bra tålamod men nu vill jag ha en lösning på problemet. Kan man inte skicka med någon som hjälper till att lassa på varorna. Ska man inte informera kunden när varorna blir sena? Och om priserna för leverans inte inkluderar uppbärning så kan man väl informera om de olika priserna?
    Trots allt tog ju flickan i kassan emot betalning EFTER att vi frågat om de bär upp sakerna.
    Hur mycket jag än vill kan jag inte bära upp möbler samtidigt som jag tar hand om min bebis. Min sambo jobbar på dagarna. Och grannarna? Ja eh de två jag känner jobbar den ena dag och den andre är gammal och svårt hjärtsjuk.

Jag tycker inte jag begär så mycket?

ghaaa.... tack för att ni lyssnar!!!

• Svar på tråden Jävla Jysk!!!!
  • StrawberryGirl

Kan inte ts skicka den här tråden till jysk? Det här är ju förjäkligt!!

• Champagne

StrawberryGirl

Precis min tanke!!!

• Lotten 66

Tror att det är lite skillnad på vilken Jysk affär man handlar på också. Där jag handlar är det i och för sig rörigt men jag har alltid varit väldigt nöjd med dom saker och möbler som jag har handlat där. Har aldrig beställt hemkörning så det kan jag däremot inte uttala mig om.
    Jag tycker också att om man frågar om dom bär upp sakerna så måste dom självklart stå för det utan att man ska behöva ha skriftligt på det.

• Konvaljen

Har aldrig handlat möbler från Jysk, känns inte som det mest kundvänliga företaget direkt...

IKEA var noll problem med, de bar in möblerna på plats i sovrummet, tre trappor upp. Hade aldrig accepterat något annat, om jag fick bära upp det själv skulle jag kollat vad ett företag tog och skickat en faktura, annars skulle jag satt konsumentverket på dem fort som f*n!

• miniGrynet

Ja, varför inte skicka det till deras huvudkontor. Då får dom ju veta hur nöjda deras kunder är...

• Norahs mamma

Tacka vet jag Ikea
    De ringer först och frågar om det finns bärhjälp, om inte så fixar chauffören det.
    Här ringer de en taxichaffis som kommer och hjälper till...

• 2mammis

Tycker det låter väldigt typskt Jysk. Ha rslutat handla möbler där för att jag tycker att kvalitén är usel. Och dålig service!

• Korallen

Jysk är skit!
    Rörigt och ologiskt i affärerna.

Vi ville köpa ett set med utemöbler lite billigt för vi vill inte lägga några stora pengar på det innan vi byggt ett nytt hus och vet vad vi vill ha "på riktigt".

Vi fick ett reklamblad från dem en dag och dagen efter åkte maken dit för att köpa ett set om bord och fyra stolar.
    Efter en mycket lång tid får han i förbifarten tag på en expedit som meddelar att detta set är slut!! Hallå, ni skickade ut reklam om detta igår försökte maken men nej då, de var slut.
    I butiken fanns det två personal.
    En som servade ett par kunder som aldrig kunde bestämma sig och en personal som höll på att dammsuga(!) medans butiken var full av väntande kunder!
    Jysk har antagligen snålat in på städningen och låter personalen städa istället för att serva kunder

Han åkte till ett annat Jysk och där hade de bordet men inga stolar. Han frågade då om han kunde ta bordet där och stolarna från det andra stället men det gick inte alls sa de.
    När han åkte tillbaka till det första stället sa de att han visst kunde tagit bordet från det första stället och stolarna från dem.

Maken talade om för dem vad han tyckte om dem och sedan gick han ut, svärandes på att han aldrig någonsin skulle sätta sin fot på Jysk igen och det tänker vi inte göra!

Tänk på blodtrycket!
  • Hannah76

Du begär inte för mycket, jag hade begärt avdrag på köpet eftersom möblerna var så försenade. Det minsta de kan göra är att se till att leverera o bära upp möblerna som kompensation. Häv köpet annars. Hota iaf med det. Nån kompensation ska du ha iaf. Ring till konsumetverket eller deras ombud i din stad o berätta för dem, då har du "kött på benen" när du pratar med chefen o kan hänvisa :"..de på konsunmentverket jag pratade med sa att... "

• StrawberryGirl

Och jag o sambon som tänkt köpa möbler från jysk. INTE NU!! Aldrig!

Svar på tråden Jävla Jysk!!!!