• neo78

Jävla Jysk!!!!

Jag är så arg så jag skakar, jävla jysk!!!

För tre veckor sedan (i morgon) köpte vi möbler på jysk och hemleverans då sa de att de skulle komma inom tio dagarremfall två veckor.
    När vi betalade frågade min sambo specifikt :
    - NI bär väl upp grejjerna också?
    -Ja visst! sa tjejjen i kassan.
    Frid och fröjd alltså, vi började göra i ordning hemma(slängde ut gamla möbler) men inga möbler komma. Så I måndags ringde jag 17 dagar efter kötdagen.
    Då fick jag prata med en kille som inte alls kunde språket och när jag frågade om möblerna och om de kommit in så sa han i princip.
    -Möbler kommer tålamod, tålamod vi ringer ...
    Jaha, jag ringde igen i tisdags, en tjej svarar:
    -Ja jag ska kolla ringer upp om en liten stund.
    Ingen ringde.
    Idag ringde jag och då fanns plötsligt möblern och allt var bra så hon frågade om jag ville ha dem direkt ...och det ville jag
    ju.
    MEN ... några timmar senare ringer chauffören och säger
    -kom ner och bär upp möbler!
    -Va?
    -ja du ska bära möbler?
    -nej jag har beställt hemleverans och jag har ett litet barn här jag kan inte bära dem.
    -Du inte bära?
    -Nej jag har beställt hemleveranns.
    då slängde han på luren!
    Tre minuter senare ringer jysktjejen upp och säger:
    -Vadå har du ingen som kan hjälpa dig och bära?
    -va nej men vi beställde ju hemleverans för snart tre veckor sedan.
    -Ja men ni har bara betalt för att de ska köra?
    -Jo fast vi frågade om de bar upp möblerna och ni sa ja.
    -Nejt kan vi inte ha gjort!Kan du inte fixa någon som bär då typ din granne.
    -Eh nej jag är ledsen men det går inte.
    -Då kan jag inte göra något.
    -Ja men du förstår väl att ni får se till att komma hit med möblerna. Dels är ni försenade, ganska länge och dels har ni INTE informerat oss om att ni inte bär upp möblerna.
    -Ja men vi har faktiskt informerat att det kan ta upp till tio dagar.
    -ja fast nu har det tagit mycket längre tid.
    -Jag får ringa dig sen.
    Någon timme senare ringer hon.
    -Jag kan inte göra något.
    -Jamen du förstår väl att vi måste lösa det här.Det kostar mer att få dem uppburna och det vet alla som jobbar här.
    -Ja men nu har vi inte blivit informerade om det, utan tjejen i kassan sa ja när vi frågade och sedan tog hon betalt.Vi som kunder kan ju inte veta om vi inte får informationen.
    -Nej, men jag kan iallafall inte göra något.
    -Snälla du får jag prata medf din chef?
    -ja han är inte här.
    -Ja men då kanske du kan be honom ringa.
    -Ja, men alltså det är inte mitt fel, jag försökte prata med chauffören men han bara stack och nu står jag här med alla möbler.
    -Jag FÖRSTÅRt inte är ditt fel, men jag vill naturligtvis ha mina möbler och EFTERSOM ni dels är försenade, dels sagt att ni ska komma hem med möblerna så vill jag prata med någon som kan hjälpa till att lösa det här.
    Flickan sa att det förstod hon men nu sitter jag här och hon ska skriva en lapp till sin chef som ringer mig sen eftersom han är ledig nu.

Jag är verkligen jätteledsen och känner att jag ändå haft ganska bra tålamod men nu vill jag ha en lösning på problemet. Kan man inte skicka med någon som hjälper till att lassa på varorna. Ska man inte informera kunden när varorna blir sena? Och om priserna för leverans inte inkluderar uppbärning så kan man väl informera om de olika priserna?
    Trots allt tog ju flickan i kassan emot betalning EFTER att vi frågat om de bär upp sakerna.
    Hur mycket jag än vill kan jag inte bära upp möbler samtidigt som jag tar hand om min bebis. Min sambo jobbar på dagarna. Och grannarna? Ja eh de två jag känner jobbar den ena dag och den andre är gammal och svårt hjärtsjuk.

Jag tycker inte jag begär så mycket?

ghaaa.... tack för att ni lyssnar!!!

• Svar på tråden Jävla Jysk!!!!
  • Buffa

Vi var på jysk (i bromma) för en vecka sedan ungefär för att köpa en bäddmadrass till mellankillen.

Vi står och tittar på alla madrasser på sängarna och bestämmer oss för en, men vi hittar den inte i hyllorna så vi går och ber om hjälp.

En tant kommer och informerar oss om att dessa bäddmadrasser hör till sängarna och gå inte att köpa separat, hon låter rätt snorkig som om det är något alla vet om.

Sedan pekar hon ner i ett hörn och berättar att där i hyllan är bäddmadrasser vi säljer separat, där kan ni klämma lite på dom.

Sedan gick hon, tack för den servicen.

Vi åkte till ikea istället och köpte en där, vi blev jättenöjda.

• Tinzu

usch och fy på jysk, i piteå så tar
    dom in typ 1 grej av varje som dom har
    erbjudande på, så dåligt.
    erbjudandet börjar gälla en dag, och dagen
    efter kommer pappret hem med dom här olika
    grejerna, man tänker "aha! detta vill jag ha!"
    och så far man dit då dom öppnat och dom säger
    "tyvär så är det slut"..
    har hänt så typ varenda gång vi velat ha nåt. BAH!

• septbebis

Här är en till som har dåliga erfarenheter av Jysk. Jag köpte en skänk i början av året. Skruvarna till dörren var helt värdelösa så jag fick ta andra skruvar som jag hade här hemma istället.

• hatifnattarna

Jag har handlat tre gånger på jysk.

Första gången skulle jag köpa gardinstyger till ett barnrum. Hittade ett fint tyg som de klippte till en bit av för 300 spänn. Sen gick jag vidare i affären och hittade FÄRDIGSYDDA GARDINER MED SAMMA TYG FÖR 49KR!! Tror ni jag fick köpa de färdigsydda? Nehej då, men jag blev skitsur och gjorde det ändå. de kunde inte hindra mig. De kunde väl ha sagt att lite längre bort i butiken finns färdigsydda bla bla bla...

Andra gången handlade jag ett databord i antikbetsad furu. då jag kom hem var det skitbrunt till färgen och inte alls som det de hade i affären. Men eftersom jag öppnat lådan fick jag inte reklamera. Tänk att man gick med på det?

Tredje gången köpte jag en järnsäng som knarrade som vetefan. Slängde ut fanskapet då jag höll på och bli tokig av ljudet.

Ner med jysk!

• Sunnie G

Tycker också att Jysk har urusel kvalite. Vi köpte ett Köksbord Liva där i höstas naturligtvis eftersom det är Jysk tog det inte lång tid innan det var sprickor i sidan på det . Då mailade jag till deras kundservice och fick kontakt med distrikstchefen här där vi bor. Jag fick iallafall ett nytt Liva bord utan att jag hade kvittot kvar vilket jag tycker var en väldigt bra service. Men som sagt vill man ha något hållbart skall man inte handla på Jysk.
    Så ett tips är att maila till kundservice så skickar de ditt mail vidare så det hamnar till de personer som har lite mer beslutanderätt.

• hatifnattarna

Ja en hylla som knappt håller ihop har jag också köpt där. Ranglig som sjutton.

• Sapho

Klaga! Så ska det ju inte gå till!

• Mya1

Det där är jätteirriterande.

Har varit med om liknande...
    Vi köpte ett marbodalkök efter vår husrenovering.
    Chauffören skulle ringa när han kom hit och hade
    lovat min man att han skulle köra upp till
    vår ingång. (vi bor i hus o har en uppfart på ca 15 m, lätt uppför) Dagen köket skulle komma så ringde min man igen
    på morgonen (06,00) och kollade av. Inga problem..
    Jag var hemma och var nybliven mamma. Snittad var jag å så
    man var ju inte i full form. Det var sagt att han skulle
    komma kl 09,00. Jag hade snickare här och de lovade att
    ev hjälpa till om så skulle behövas. Strax efter nio så
    sms'ar jag min man o frågar om han hört något men inte då.
    Jag o bebisen hade sovit till nio och hade ännu inte klivit
    upp. så vi vaknar och kliver upp och då får jag se till min
    fasa att chauffören har lastat av köket längst nere vid vägen..
    Jisses så glad jag blev *not*. Till råga på allt började det
    snöa, Detta var i februari. Ringde min man som ringde chauffören. Och jag ringde de vi köpt köket av. Jag var INTE glad. Chauffören hade inte ringt till varken mig eller min man.
    Min man rinde som sagt chauffören som tyckte att han gjort helt rätt. Han kunde nämligen inte backa upp för vår uppfart för den
    var, enligt honom, oskottad. (Vilket den den var, skottad alltså.) (Dagen innan kom furugolvet med lastbil o han hade inga problem upp. Men chauffören var så otrevlig och kunde inte förklara varför han inte ringt. Hade han ringd så kunde vi ställt in köket i garaget iaf.
    Summa sumarum vart chauffören avsatt från marbodalkörningar. Vi fick personlig ursäkt av både marbodal o återförs. Chauffören vart nog tillsagd att ringa o be om ursäkt också för han ringde men min man's mobsvar tog meddelandet utan att chauffören hörde att den gick igång. Så då fick vi inspelat så otrevlig som han var. Vi hade ju även bildbevis på att köket vart satt vid infarten samt att vi skottat.
    Nä, fy vilken karl. *spottar*

• Tygbiten

Jysk är botten!
    Förra året beställde jag ett bord till uteplatsen. En tid senare fick vi brev om att det hade kommit och att vi måste hämta det inom en viss tid annars säljs det. Sonen och jag åkte 2,5 mil enkel väg i 28 graders värme. Vi gick in i butiken betalade bordet och gick till utlastningen. En tjej kommer för att hjälpa till men hon kan inte hitta bordet, tar hjälp av en person till som frågar om vi verkligen har fått brev om att bordet kommit för det finns inte. (givetvis hade jag glömt brevet hemma)
    De går in i butiken för att kolla i pärmen sedan kommer de ut och med en tyken ton säger de till mig att det finns inget bord beställt! Finns ingen lapp i pärmen säger han.
    Nu började jag bli sur och svarade honom att detär väl inte så konstigt för hon som tog betalt rev ju ur den och kastade den i papperskorgen, kolla där!
    Mycket riktigt i papperskorgen låg lappen.
    Vi stod utanför utlastningen och väntade på att de skulle ta tag i situationen då kommer ett gäng killar som ska ha en säng. De lämnar ut den och så försvinner de.
    Vi hade stått i skuggan inne på lagret för det var verkligen varmt ute på parkeringen men vi blev utkörda vi skulle vänta utanför i värmen.
    Då tände jag till, gick in i butiken krävde pengarna tillbaka och reseersättning. Pengarna för bordet fick jag men inte resersättning. Då måste jag prata med chefen. jag lämnade mitt namn och mina telefonnummer. Två gånger var jag inne och krävde att få prata med chefen men hon var aldrig där och hon ringde aldrig upp heller.
    Tillslut skrev jag till huvudkontoret (det gick inte att maila dit) och då blev jag uppringd av en ny chef. Den gamla hade slutat. Denna nya lovade mig ersättning för resa och rabatt på bordet i år.
    Jag bojkottar också Jysk nu. Kvalite som är varierande,dåligt kundbemötande och dålig service då finns det ingen anledning att handla där tycker jag.

• eljo

Vi köpte en spjälsäng på jysk.
    När vi öppnade kartongen såg vi att botten är knäckt på ett ställe.
    Vi åker tillbaka med sängen för att byta, då får vi till svar att det kan vi inte göra utan dem skulle beställa en ny del, detta skulle ta 3 veckor. Då frågade jag om dem menade allvar, vi behöver ju sängen nu.
    -Ja savarde hon, det är det ända vi kan göra.
    Men då sa jag att jag lämnar tillbaka sängen å köper en ny någon annanstans.
    Men det gick inte, då bad jag att få prata med en ansvarig å då gick det hur bra som helst att byta.

Konstigt att man ska behöva bråka om allt.

• miniGrynet

Undrar vad dom skulle säga om dom fick läsa allt detta.... intressant, som vi sagt tidigare i tråden.
    Vore kul att se deras miner och reaktioner om dom fick se detta, då hade i alla fall jag velat vara en fluga på väggen...!

• Buffa
    miniGrynet skrev 2006-06-22 10:04:19 följande:
    Undrar vad dom skulle säga om dom fick läsa allt detta.... intressant, som vi sagt tidigare i tråden. Vore kul att se deras miner och reaktioner om dom fick se detta, då hade i alla fall jag velat vara en fluga på väggen...!
    Jag mailade denna tråd till jysk igår.
  • Tinzu

haha
    perfekt! hoppas dom tar då in mer
    grejer till piteå och inte bara 1 grej
    av varje erbjudande!

• miniGrynet

Buffa: Intressant! Säg till om du får nåt svar sen!

• Tinzu

nu har vi beställt från jysk, igår.. två sängar,
    och jag hoppas att dom håller det dom sa
    att sängarna kommer om ca 1 ½ veeckaaa.. återstår att se

Svar på tråden Jävla Jysk!!!!