• neo78

    Jävla Jysk!!!!

    Jag är så arg så jag skakar, jävla jysk!!!

    För tre veckor sedan (i morgon) köpte vi möbler på jysk och hemleverans då sa de att de skulle komma inom tio dagarremfall två veckor.
    När vi betalade frågade min sambo specifikt :
    - NI bär väl upp grejjerna också?
    -Ja visst! sa tjejjen i kassan.
    Frid och fröjd alltså, vi började göra i ordning hemma(slängde ut gamla möbler) men inga möbler komma. Så I måndags ringde jag 17 dagar efter kötdagen.
    Då fick jag prata med en kille som inte alls kunde språket och när jag frågade om möblerna och om de kommit in så sa han i princip.
    -Möbler kommer tålamod, tålamod vi ringer ...
    Jaha, jag ringde igen i tisdags, en tjej svarar:
    -Ja jag ska kolla ringer upp om en liten stund.
    Ingen ringde.
    Idag ringde jag och då fanns plötsligt möblern och allt var bra så hon frågade om jag ville ha dem direkt ...och det ville jag
    ju.
    MEN ... några timmar senare ringer chauffören och säger
    -kom ner och bär upp möbler!
    -Va?
    -ja du ska bära möbler?
    -nej jag har beställt hemleverans och jag har ett litet barn här jag kan inte bära dem.
    -Du inte bära?
    -Nej jag har beställt hemleveranns.
    då slängde han på luren!
    Tre minuter senare ringer jysktjejen upp och säger:
    -Vadå har du ingen som kan hjälpa dig och bära?
    -va nej men vi beställde ju hemleverans för snart tre veckor sedan.
    -Ja men ni har bara betalt för att de ska köra?
    -Jo fast vi frågade om de bar upp möblerna och ni sa ja.
    -Nejt kan vi inte ha gjort!Kan du inte fixa någon som bär då typ din granne.
    -Eh nej jag är ledsen men det går inte.
    -Då kan jag inte göra något.
    -Ja men du förstår väl att ni får se till att komma hit med möblerna. Dels är ni försenade, ganska länge och dels har ni INTE informerat oss om att ni inte bär upp möblerna.
    -Ja men vi har faktiskt informerat att det kan ta upp till tio dagar.
    -ja fast nu har det tagit mycket längre tid.
    -Jag får ringa dig sen.
    Någon timme senare ringer hon.
    -Jag kan inte göra något.
    -Jamen du förstår väl att vi måste lösa det här.Det kostar mer att få dem uppburna och det vet alla som jobbar här.
    -Ja men nu har vi inte blivit informerade om det, utan tjejen i kassan sa ja när vi frågade och sedan tog hon betalt.Vi som kunder kan ju inte veta om vi inte får informationen.
    -Nej, men jag kan iallafall inte göra något.
    -Snälla du får jag prata medf din chef?
    -ja han är inte här.
    -Ja men då kanske du kan be honom ringa.
    -Ja, men alltså det är inte mitt fel, jag försökte prata med chauffören men han bara stack och nu står jag här med alla möbler.
    -Jag FÖRSTÅRt inte är ditt fel, men jag vill naturligtvis ha mina möbler och EFTERSOM ni dels är försenade, dels sagt att ni ska komma hem med möblerna så vill jag prata med någon som kan hjälpa till att lösa det här.
    Flickan sa att det förstod hon men nu sitter jag här och hon ska skriva en lapp till sin chef som ringer mig sen eftersom han är ledig nu.

    Jag är verkligen jätteledsen och känner att jag ändå haft ganska bra tålamod men nu vill jag ha en lösning på problemet. Kan man inte skicka med någon som hjälper till att lassa på varorna. Ska man inte informera kunden när varorna blir sena? Och om priserna för leverans inte inkluderar uppbärning så kan man väl informera om de olika priserna?
    Trots allt tog ju flickan i kassan emot betalning EFTER att vi frågat om de bär upp sakerna.
    Hur mycket jag än vill kan jag inte bära upp möbler samtidigt som jag tar hand om min bebis. Min sambo jobbar på dagarna. Och grannarna? Ja eh de två jag känner jobbar den ena dag och den andre är gammal och svårt hjärtsjuk.

    Jag tycker inte jag begär så mycket?

    ghaaa.... tack för att ni lyssnar!!!

  • Svar på tråden Jävla Jysk!!!!
  • höna böna

    det var ju en våningsäng från jysk som hade gått sönder, ett lite större barn hade legat överst och ett mindre barn där nere och pappan hade legat brevid det lilla för att det inte kunde sova.. (tur det)
    Vad händer jo det stora barnet (som sover)brakar rakt igenom sängen ner på pappan och syskonet.
    det gick bra som tur är eftersom pappan hann ta emot.. men förstå vad som kunde ha hänt!

  • anezka

    var med om samma sak när jag var höggravid, vi frågade om dom bar upp möblerna då jag var ensam hemma och det skulle det göra och det skulle ta 10 dagar på sig med leveransen HAHA det tog 25 dagar och sen när dom väll kom och skulle lämna singde en chafför och sa att han lastat av grejerna utanför porten och att jag skulle komma ner och skriva på, jag gick ner och sa att ja men du bär upp grejerna oxå eller hur nä sa han och kolla på mej det har jag inte blivit informerad om nä hä men det bad vi om i kassan och vi stod och tjaffsade och jag vägrade skriva på leveransen så han tog grejerna med sig igen :) och jag åkte ner till jysk och där sa jag ett saningens ord fick pengarna tillbaka + 25 kr för allt besvär ha ha ha stopa dom ja sen åkte jag till ikea vart lite dyrare man villken bättre servis dom har där tog 3 dagar innan jag hadde mina varor och killen och tjejen bubbade och bar allt jag hjälpte till men tjejen sa att nä det är vårat jobb lämna det där du ska inte bära tänk på barnet osv

    jag handlar aldrig på jysk igen efter det.

  • Miss Lau

    Jag handlar aldrig på Jysk. Usel service och urkass kvalitet på deras möbler!

  • Aiwendil

    Jag har också råkat ut för dåliga saker och urdålig service på jysk!
    Kommer ALDRIG handla där mer!

  • FVE

    Jysk ää såå dåliga vi har slutat handla där pga dåligt bemötande o dålig kvalite.
    Köpt både säng och bord båda fel på och de ville inte gärna åt gärda detta är så sur på dem.

  • Glans85

    själv har jag inga brädor under min säng eftersom de ramlade av en efter en. Nu har jag sängen på golvet (utan ben) för att inte ramla igenom den. Nu har jag beställt en ny säng - kan ju säga att den inte kommer från Jysk iallefall =)

  • Nifelheim

    Köpte en sängram på Jysk som efter bara två månader hade skurit fem gräsliga HÅL i plastmattan i sovrummet. när vi kollade så var de små plastmojängerna som skulle sitta i botten på benen (av stål) felgjorda så det sylvassa stålet skar rakt ner i golvet.

    Och GISSA vem som kommer få betala denna roliga historia när vi flyttar (hyreslägenhet) jo vi såklart. JÄVLA jysk vägrar ens erkänna att det är fel på sängen.

  • Nifelheim

    Vi har också sängen på golvet nu utan ben för vi vill ju inte förvärra hålen, men jag bävar för hur jag ska ta mig ur sängen när jag blir större om magen. Har inte råd att köpa ngn ny säng just nu heller..*arg*

  • schump

    Handlar aldrig mera på jysk. Dom har ju ALDRIG varona hemma som man är där för att köpa. Och när man väl vill köpa något så tar det evigheter innan man ser skymten av dom.

  • underbark

    Ush, vad jobbigt!

    Jag hatar JYSK!
    De har värdelösa möbler!
    De är så jäkla sura och menlösa jämt!

    Jag skulle aldrig handla en enda möbel till på Jysk!

Svar på tråden Jävla Jysk!!!!