• neo78

Jävla Jysk!!!!

Jag är så arg så jag skakar, jävla jysk!!!

För tre veckor sedan (i morgon) köpte vi möbler på jysk och hemleverans då sa de att de skulle komma inom tio dagarremfall två veckor.
    När vi betalade frågade min sambo specifikt :
    - NI bär väl upp grejjerna också?
    -Ja visst! sa tjejjen i kassan.
    Frid och fröjd alltså, vi började göra i ordning hemma(slängde ut gamla möbler) men inga möbler komma. Så I måndags ringde jag 17 dagar efter kötdagen.
    Då fick jag prata med en kille som inte alls kunde språket och när jag frågade om möblerna och om de kommit in så sa han i princip.
    -Möbler kommer tålamod, tålamod vi ringer ...
    Jaha, jag ringde igen i tisdags, en tjej svarar:
    -Ja jag ska kolla ringer upp om en liten stund.
    Ingen ringde.
    Idag ringde jag och då fanns plötsligt möblern och allt var bra så hon frågade om jag ville ha dem direkt ...och det ville jag
    ju.
    MEN ... några timmar senare ringer chauffören och säger
    -kom ner och bär upp möbler!
    -Va?
    -ja du ska bära möbler?
    -nej jag har beställt hemleverans och jag har ett litet barn här jag kan inte bära dem.
    -Du inte bära?
    -Nej jag har beställt hemleveranns.
    då slängde han på luren!
    Tre minuter senare ringer jysktjejen upp och säger:
    -Vadå har du ingen som kan hjälpa dig och bära?
    -va nej men vi beställde ju hemleverans för snart tre veckor sedan.
    -Ja men ni har bara betalt för att de ska köra?
    -Jo fast vi frågade om de bar upp möblerna och ni sa ja.
    -Nejt kan vi inte ha gjort!Kan du inte fixa någon som bär då typ din granne.
    -Eh nej jag är ledsen men det går inte.
    -Då kan jag inte göra något.
    -Ja men du förstår väl att ni får se till att komma hit med möblerna. Dels är ni försenade, ganska länge och dels har ni INTE informerat oss om att ni inte bär upp möblerna.
    -Ja men vi har faktiskt informerat att det kan ta upp till tio dagar.
    -ja fast nu har det tagit mycket längre tid.
    -Jag får ringa dig sen.
    Någon timme senare ringer hon.
    -Jag kan inte göra något.
    -Jamen du förstår väl att vi måste lösa det här.Det kostar mer att få dem uppburna och det vet alla som jobbar här.
    -Ja men nu har vi inte blivit informerade om det, utan tjejen i kassan sa ja när vi frågade och sedan tog hon betalt.Vi som kunder kan ju inte veta om vi inte får informationen.
    -Nej, men jag kan iallafall inte göra något.
    -Snälla du får jag prata medf din chef?
    -ja han är inte här.
    -Ja men då kanske du kan be honom ringa.
    -Ja, men alltså det är inte mitt fel, jag försökte prata med chauffören men han bara stack och nu står jag här med alla möbler.
    -Jag FÖRSTÅRt inte är ditt fel, men jag vill naturligtvis ha mina möbler och EFTERSOM ni dels är försenade, dels sagt att ni ska komma hem med möblerna så vill jag prata med någon som kan hjälpa till att lösa det här.
    Flickan sa att det förstod hon men nu sitter jag här och hon ska skriva en lapp till sin chef som ringer mig sen eftersom han är ledig nu.

Jag är verkligen jätteledsen och känner att jag ändå haft ganska bra tålamod men nu vill jag ha en lösning på problemet. Kan man inte skicka med någon som hjälper till att lassa på varorna. Ska man inte informera kunden när varorna blir sena? Och om priserna för leverans inte inkluderar uppbärning så kan man väl informera om de olika priserna?
    Trots allt tog ju flickan i kassan emot betalning EFTER att vi frågat om de bär upp sakerna.
    Hur mycket jag än vill kan jag inte bära upp möbler samtidigt som jag tar hand om min bebis. Min sambo jobbar på dagarna. Och grannarna? Ja eh de två jag känner jobbar den ena dag och den andre är gammal och svårt hjärtsjuk.

Jag tycker inte jag begär så mycket?

ghaaa.... tack för att ni lyssnar!!!

• Svar på tråden Jävla Jysk!!!!
  • Ea30

Har också noll till övers för jysk
    de e ett antal gånger som jag åkt in till jysk samma dag som bladet kommer och de vart nåt"bra"i det för vettigt pris och svaret VARJE gång har vart- åh tyvärr de är precis slut men vi har den och den här grejen i stället...Hmmm sist blev jag skit irriterad och sa till dom att dom inte kunde skicka ut blad och sen aldrig ha varor hemma hon blev så jäkla sur! jag vände på klacken och gick!

• agtiwi

Häv köpet, skulle jag gjort direkt.

• Nellee

Oj! Det låter helt vansinnigt!! Klart att möblerna ska bäras upp. När vi beställde på jysk tog det mindre än 5 arbetsdagar och de bar upp möblerna till lägenheten, 3tra utan hiss. Ring huvudkontoret, ni är kunder och har fått i affären att möblerna bärs upp till hemmet. Har ni betalat möblerna eller en handpenning?

• Liwa1

Det finns anledning varför Jysk är billiga... en av anledningarna är rena skit kvalitet på sakerna, en det ts tagit upp, en personalbrist och uselt betalt. Sen finns det fler anledningar med

• Themis

En Jyskhistoria till:

Köpte dubbelsäng med smidesgavlar. Efter ett år knäcktes en av de fyra järnbultarna som höll ihop sängramen för de var feldimensionerade och de andra tre hade också stora sprickor. Vi insåg att det bara var en tidsfråga innan skiten skulle rasa helt och kontaktade Jysk för att försöka få nya-det hade ju bara precis gått ett år sedan köpet.

De hävdade att sängen hade gått ur sortiment och inget kunde göras för de kunde inte serva oss med några stackars bultar som passade till sängramen. Dock fanns sängen t o m kvar med bild och allt i pärmen som låg ute i butiken för kunder att beställa från. Det bästa de kunde erbjuda var att specialbeställa nya bultar och då skulle vi få betala några hunrdra spänn för det-urdåligt! För det finns väl ingen som har tänkt sig att en sängram ska vara uttjänt och slängas efter ett år?

Nu kände vi en lärare i metallslöjd som svarvade till nya bultar alldeles gratis åt oss så det löste sig ändå, men no thanks to Jysk...

• Korallen
    Liwa1 skrev 2006-06-15 22:08:06 följande:
    Det finns anledning varför Jysk är billiga... en av anledningarna är rena skit kvalitet på sakerna, en det ts tagit upp, en personalbrist och uselt betalt. Sen finns det fler anledningar med
    Yes! Just så är det. Därför handlar vi aldrig i "billiga" butiker.
    Det här var första gången vi skulle göra ett försök och det försöket bara bekräftade mina "fördomar".
    Som sagt, det finns en anledning till att det är billigt!
    Tänk på blodtrycket!
  • Hannah76

Vi köpte en soffa på ikea, efter 1 1/2år var tyget flammig för att det var luddigt. Vi ringde ikea o frågade om det verkligen var ok att det blev så, de skickade hem två tygexperter (vilket jobb att ha *L*)som kom o kollade, de sa att så ska det inte bli. Vi fick lämna tillbaka soffan o fick hämta ut nya möbler för samma summa som vi köpt soffan för plus att vi fick en massa matkuponger till deras restaurang. Det tycker jag är service.

• Jambosana

(Kund)service är inte ett begrepp som finns i Sverige.

Oftast måste man först be om ursäkt för sin exeistens innan man får lova att köpa företagets produkter. Allt medan en finning, hopplös tonåring som hatar sitt jobb pratar i telefon med sin polare. När det blir trassel så tar ingen något initiativ och alla bara kopplar vidare till någoan annan. De flesta som sysslar med handel verkar tycka tt det skulle gå jättebra för företaget, om inte de där j-kla kunderna kom dit och störde.

Ur vissa aspekter HATAR jag Sverige mer än vanligt. Vi hade jättetrassel med Europamöbler. Fick inte rätt förrän Konsumentombudsmannen hade ringt 3 ggr till dem.

• neo78

Japp jag uppdtaterar vad som händer i frågan.
    StrawberryGirl>> ja varför imte visa dem ska ta det efter att distriktschefen ringt.

Hannah 76>> bra ide sk aringa konsumentverket idag

Miss helena >> Vi har betalat allt

• Tina83

Norahs mamma:

när jag skulle ha hemkörning bad jag om 2 pers. visst sa dem, men det kom bara en ändå..

jag, gravid i 8:e månaden, fick hjälpa tillatt bära en dubbelsäng, en 3-sits siffa o en stor fåtölj...

Han bad om det, fast jag sa att jag inte ville...

men annars älskar jag IKEA!

Svar på tråden Jävla Jysk!!!!