• Lovan

Kogänget surrar vidare 2

Jag börjar plugga pedagogik den 21a i västerås, för att sedan bli förskollärare. Det ni - jag har fått mersmak på småbarn jag.
    Och så har jag börjat jobba på Viktor Olssons Tobak - den lilla tobaksbutiken mittemot Korthuset. Så nu vet ni vart ni ska gå när ni är inne i stan. Flört

• Lovan

Nitis: Det är nog lika bra att vänta med inskolningen ett par dagar. På Tias dagis vill de helst att barnet ska varit feberfri en dag innan han/hon får träffa de andra barnen igen.

Nöten: Ja, det var JÄTTESKOJ att träffa er! Tack för fikasällskap och trevlig pratstund. Och Tias & Eddie var uppenbarligen verkligen lyckliga över att få busa av sig lite.

Nu ska ni få höra nåt HÄFTIGT! Vi är ute hos Js föräldrar nu och har varit det över natten, och igår kväll innan middagen är Tias ute i hallen tillsammans med sin faster. Då hör jag att någon sjunger "bä bä vita lamm, har du någon ull. Ja ja, kära barn jag har säcken fuuuuuu...." Jag tror att det är fastern som sjunger, men INTE!  DET VAR MATTIAS!!! Förvånad O alla hörde orden, så det var ingenting som bara jag hörde bara för att jag vill det. WOW! Häftigt! Förvånad

• Lovan

Eller, vill och vill - nu lät det jättekonstigt. Det lustiga är att vi inte sjungit den mycket alls, så alla blev jätteförvånade! Det var ju 5 veckor sen han var på dagis, så det kan ju inte vara influation från dem som kommer nu! Jag har inte ens försökt få honom att sjunga den, så därför blev jag JÄTTEFÖRVÅNAD över att han gjorde det.

• Lovan

Dessutom började han sjunga den helt apropå - det var ingen som hade sjungit den för honom den dagen alls!

• Lovan

Solen: Japps, det är förskollärare jag tänkt mig att bli. Fanns plats på lärarhögskolan i Sthlm på lärarutbildningen för waldorf 0-7 år, så jag funderade på att hoppa på där istället för här i Västerås. Men sen tänkte jag om - det blir ju så himla långt att sitta och pendla varje dag! Dessutom ganska dyrt... *blä* Så det får bli till att plugga på mdh ett tag i alla fall så får jag se sen.

• Lovan

Nej, vad hemskt choko! *kramar om massor* Gråter

• Lovan

Första dagen i skolan idag! IIIIHHHHH!!!!!!!!!! FörvånadFörvånadFörvånad Jag är SKRÄCKSLAGEN!

• Lovan

Här blir det första dagen med första föreläsningen. Är helt KONSTIG i huvudet av att ha legat och tänkt hur det ska bli hela natten. Igår var jag t om beredd på att hoppa av eftersom jag var så nervös!!! Generad
    Har blivit jätteförkyld, och har öroninflammation. Typiskt! Det har gjort mig helt däckad, så det blir nog inte att jobba någonting i veckan utan jag ska nog bara inrikta mig på skolan. Hoppas att min arbetsgivare förstår mig. Men skolan måste ju gå först!

Ja ja, dags att gå ut i det hemska vädret för att rasta av Eddie. Tur att jag kom ihåg att ta ur paraplyet ur bilen igår kväll iaf! Har missat det ett flertal gånger, så jag har fått leka dränkt katt på väg till bussen de senaste regniga morgnarna.

• Lovan

Nitis: Det behöver inte bli något bakslag - har inte blivit det för Tias än i alla fall, och han har ju gått på dagis sen i mars.

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2