• Lovan

Kogänget surrar vidare 2

Solen: Trots trots trots. Alltid lika skoj... Fundersam

• Lovan

Hej hej!
    Åh, denna trötthet kommer ta kål på mig snart känns det som! O inte fick jag vila särskilt länge nu på morgonen heller eftersom de håller på att såga upp dörrar till uteplatsen på baksidan nu. Vår dörr ska sågas upp i morgon - nåt jag inte ser särskilt mycket fram emot eftersom ALLT måste ut ur sovrummet ikväll för att flyttas in i morgon kväll igen. *BLÄÄÄÄÄÄÄÄ* Men vi har lejt bort Tias i alla fall som tur är. Farfar kommer och hämtar honom på dagis i morgon och lämnar honom där igen torsdag förmiddag. Så han slipper vara med och springa i kaoset som kommer att uppstå. Och SJÄLVKLART har jag fullt upp på torsdag, så jag kan inte räkna med att städa då heller. Nej, så vi får städa undan allt betongdamm som det kommer bli LAGER av i morgon kväll. *suckar*
    Nej, nu känner jag mig väldigt negativ. Det kommer säkert att bli jättebra. Men nu känns det bara... ... ...ursch och fy. Fundersam

• Lovan

Solen: Vi ska få uteplats på baksidan oxå, så vi får 2 uteplatser. Härligt härligt - men jädrigt tråkigt medans de håller på... *mutter mutter* Men men, någon gång ska det vara färdigt i alla fall. Bara NÅGRA månder försent - de skulle vara färdiga med allt i mitten av juli, men nu räknar de med att de kommer vara färdiga tidigast i slutet av oktober. Det var den sommaren utan att man kunde sitta ute på sin balkong och uteplats. Ledsen

Står i skolan och skriver. Vi har haft grupparbete 2 timmar nu på eftermiddagen. Var rätt soft att åka till skolan till klockan 13 och vara färdig klockan 15.

Nej, nu ska jag iväg och hämta Tias på dagis. Måste prata lite med förståndaren - ingenting jag ser fram emot, men väldigt välbehövligt. Någon som vet om något annat dagis här i stan där det finns plats någorlunda snabbt?

• Lovan

Inte blev de färdiga med balkongdörren igår inte!!! De var färdigsågade strax innan 12, men sen hände det ingenting! Jag åkte iväg o jobbade på eftermiddagen, och när J kom hem strax innan 17 såg han att betongen fortfarande var kvar där den stått som vägg förut! Så vi har varit grymt irriterade hela kvällen igår eftersom vi ju lånat ut Tias så att vi skulle hinna fixa iordning allt här hemma igen innan han kommer hem i eftermiddag. Men inte då! När den ena av killarna som jobbar kom i morse berättade han att traktorn som skulle frakta bort betongen aldrig dök upp igår. Han berättade att de hade ringt och ringt till den här traktorföraren utan att få svar, och när han kom i morse (traktorföraren alltså) hade "vår" kille (han som jobbar inne hos oss) frågat vart 17 han hade tagit vägen igår. "Ja, jag visste inte när jag skulle åka så jag hade stuckit vid 11.30" TACK SÅ MYCKET DÅ! Ska skriva ett argt brev till företaget och kräva att få en ordentlig ursäkt!!! Ledsen

Idag är det 2a VULet på gång. Har haft ont i magen till och från (mest hela tiden nu när jag tänker efter...) de senaste 2 veckorna, så jag är rätt så orolig att det ska sitta på fel ställe i alla fall, eller att det är två o att den ena sitter rätt men inte den andra. Förvånad Men det kan ju å andra sidan bara vara växtvärk... Ja, ni får hålla tummarna för mig nu. Ska dit klockan 14 och sen ska jag jobba från typ 15 och fram till stängning.

• Lovan

Det var okej!!! Vi såg t om hjärtat pilla på för fullt! Nu börjar det sjunka in - vi ska bli föräldrar igen!!! Det slog mig på bussen efter jobbet, och det slog mig som en slägga rätt i huvudet. Blev så rörd att jag hade väldigt nära till tårarna. Tror att jag skrämda den stackars tonåringen som satt bredvid mig. Räcka ut tungan

• Lovan

Tack vänner!

Men Minja - vad jobbigt!!! *kramar om*

• Lovan

Vad KUL Darling - vi kommer gärna!!! Tror inte att det kommer krocka med någonting i alla fall, men om det gör det så kan jag försöka pussla undan det.

SkrattandeINBJUDANSkrattande

fredagen den 13 oktober kl 14.30 - 17.00 är det 2-årskalas hos oss för alla de kossor o kalvar o tjurar som kan!!!!

förstår att det kan vara svårt att komma då, men det vore ju skoj om iaf NÅGON kunde/ville komma!!!!! fundera och skriv upp på lilla kalaslistan!!!!

2årskalas:

*Lovan o Tias
    *
    *

Hormonerna sjuder i min kropp! Igår satt jag och storbölade till "So you think you can dance", både när de dansade och när folk åkte ut. Ja, jag var ett stort hormonknippe. Stackars J som får leva med mig just nu. Och så storgrät jag till Sweet Home Alabama, men det är ju självklart att man gör det i alla väder.
    Darling: Jag hoppas att mitt illamående kunde lägga sig ett tag oxå, men jag är ju en månad efter dig, så jag får väl lov att vänta en månad till då... Bara det inte blir som när jag väntade Tias - då höll det ju i sig ända till v 32. Har inte morgonillamående den här gången heller, utan det kommer på eftermiddagarna och håller i sig över kvällarna. *blääääääää!!!* Så jag har inte svårt att komma upp sängen pga illamående på morgonarna i alla fall... Bara av trötthet... *suck o stön*

Men men, nu ska vi gå och lägga oss i vårt "nya" sovrum. ÄNTLIGEN har vi kunnat flytta in sängen igen, och får väl ta restan av sakerna in dit i morgon förmiddag eller nåt sånt. Ska bli så SKÖNT att få iordning i lägenheten igen!!! Men det går inte att dela på fönstret i nya balkongdörren, så det går inte att sätta in en persienn där. Så vi kikade på IKEAS hemsida efter en bambujalusi, och hittade en billig där. Såg snygga trä-persienner där oxå på hemsidan, men de var så dyra så de får glatt vänta. Men för att det inte se alldeles knasigt ut så har vi (eller jag... ) bestämt att det ska vara en likadan i vanliga fönstret oxå. Annars ser det ju helknäppt ut!!!

Kram alla kossor!

• Lovan

Om det är någon som är intresserad av att gå på IKEA med mig och Tias imorgon så hör av er! Ring i så fall hem till mig - mitt kort i mobilen har lagt av och jag väntar på ett nytt... Men så får man ju vänta i evigheter...

• Lovan

Här håller jag på att få en ny man! Vi har sett på film här ikväll o när den tog slut (vid 23.20) fick jag för mig att kika på hårtoningar som har stått i evigheter. J kom in, och vips så satt han på en pall i badrummet och jag fixar ny färg i hans hår. Lite wild and crazy att göra det så här sent på kvällen, men då får jag ju vakna med en ny man bredvid mig i alla fall! Toningen skulle bara sitta i 30 minuter, så det tar ju ingen evighet i alla fall.

• Lovan

Minja: Men stackars lille vännen då!!! (Ja, alltså inte du, utan din son förståss! "lille vännen") Magsjuka... Fy rackarns. Först förkyld och nu magsjuk - han måste tänka att han aldrig ska bli frisk!

Här ska vi på inskrivning klockan 13. Är JÄTTESPÄNNANDE! Ska säga till att jag vill ha täta kontroller eftersom jag är så oroligt lagd - vill ju inte bli sjuk igen därför att jag får och funderar och oroar mig konstant. Därför är det ju lika bra att kräva att få komma på täta kontroller istället. Tror ni att jag får det om jag vill det?

• Lovan
    Nitis: Vore jättetrevligt att träffas och luncha nästa vecka, men det är hemtenta-vecka då. Ska förvisso till skolan ändå både måndag och torsdag, men då blir det bara tentaplugg med gruppen. Men jag är i skolan fram till 12 på fredag - om du vill kan vi träffas då? Solen får oxå gärna följa med om hon är i skolan då. Ja, och om någon annan kan får de oxå självklart komma med!

Här har första gruppredovisningen varit, och det gick KANONBRA! Var lite orolig i början, men det gick fort över och det blev lika kul som det brukade vara när man redovisade någonting i skolan. SKÖÖÖÖÖÖNT!!!
    Nu ska jag lägga mig i sängen och försöka bli av med min förbaskade nästäppa.
  • Lovan

Nitis-gumman!!! 1000 kramar till din gumman!!! *kramar om dig hårt*

• Lovan

Men choko-gumman! *kramar om* Skam den som ger sig - övning ger sköna stunder! *kramar om*
    Vad skönt att ni blev av med lägenheten äntligen! Har tänkt att fråga ett bra tag hur det gick med försäljningen, men att komma ihåg när man väl sitter här framför datorn är inte så lätt...

Här har Tias feber-prickar. Eller, vi tror att det är det iaf. Han var hemma från dagiset i fredags, och tur var väl det eftersom han låg runt 40 grader i feber natten till lördag. Stackars liten - han var SÅÅ ynklig o vaknade massor av gånger under natten! O på förmiddagen upptäckte vi att han hade fått prickar på bröstet och under blöjan. Jag ringde till sjukvårdupplysningen och de trodde att han fått feber-prickar. Men det var visst ovanligt att man fick det under feberns gång??? Man brukar få det någon dag efter att febern gått ner sa tanten??? *???* Jag vet inte - det enda jag vet är att han hade 38 igår under dagen. Men tanten tyckte att eftersom han är dunderpigg kunde vi åka iväg på farmors kalas i alla fall, så det gjorde vi. Och här sitter jag nu. Vi stannade över natten, och det var riktigt lyckat igår. Jag och svägerskan lagade 3-rätters middag igår som vi avnjöt ända tills 23.30 igår kväll!!! Behöver jag tillägga att jag somnade rätt ovaggat sen?
    Men 2.10 vaknade Tias och var jätteledsen. Då fick han komma över till oss (han som ALDRIG har velat sova i vår säng har gjort det 2 nätter i rad nu!!!) och så fick jag ligga och stryka honom över ryggen. Men vid 3.30 fick han gå tillbaka till sin säng (står bara ½meter ifrån bäddsoffan där vi sov), och det var väl kanske inte så där vidare värst populärt - men det var så TRÅNGT så det gick inte längre. Lite välling då och så somnade han om och sov till 8. Då fick han gå och väcka farmor (till farmors stora glädje) och vi fick morgna oss ifred. Morgonstund har guld i munn.
    När vi åt frukost vid 10 upptäcktes det att Tias hade fått massor av prickar i händerna så då började vi undersöka honom. Han har små små prickar (ja, fast inte prickar ändå. Små små rodnader kanske man kan säga???) över hela kroppen, förutom i ansiktet och framsidan av benen. Ringde sjukvårdupplysningen igen och de tror fortfarande att han har feberprickar, bara att de spridit sig. Men vi skulle hålla honom hemma från dagis imorgon (så klart) och ringa bvc imorgon. Typiskt nog ska de ta dagis-kort i morgon... *suckar* Men å andra sidan ramlade han och slog upp underläppen rätt rejält i fredags, så den har en sårskorpa på sig. Så det gör kanske ingenting att han inte får ta kort i morgon, utan man kan hoppas att de tar dit fotografen någon mer gång istället (det är fler barn sjuka på dagiset, och det är ju ett väldigt litet dagis).

Oj, vad långt det här blev!!!
    Nu ska jag gå och bädda, sen blir det till att plugga lite grann innan jag, Tias, faster och farmor går ut i skogen för att kolla efter lite trattkantareller. Kanske får vi farfar med oss oxå? Vem vet. J är lycklig värre nu, för han fick åka iväg på skrotmarknad.

Ha en fortsatt bra helg. Det ska jag försöka ha i alla fall. Glad

• Lovan

Nitis: Jag har tackat ja!

Tias mår bättre. Feberfri idag, och pigg som satan. Räcka ut tungan

• Lovan

Vad kul Solen!!! Hade faktiskt gissat på att det var en tjej du hade i magen, så jag känner att jag hade rätt.

Choko: Vännen - stackars dig som känner dig så ensam! Finns det inga fikatrådar för folk i Nora då? Så kan du lära känna folk den vägen i alla fall? Kände mig JÄTTEENSAM innan jag träffade er kossor, så jag kan verkligen relatera till det du säger. Jag pratade med folk endast de få dagarna jag jobbade, sen var jag mest tyst resten av tiden. Ja, jag pratade ju med karln, men det blir ju inte samma sak som när man får surra.

• Lovan

Nu är det jag som är hemma och mår skit. Upptäckte att jag hade feber igår kväll, och den verkar inte ha gett med sig. O så är jag så trött så trött i kroppen... Inte roligt alls... Gråter

• Lovan

Jag har ÄNTLIGEN hittat någonting som jag kan äta som inte är totalt smaklöst eller smakar skit!!! APELSINER!!!!!!!!!!!! Är så evinnerligt lycklig över att det åtminstone funkar. Och så mår jag inte illa hittills i alla fall - inte av apelsinerna i alla fall.
    Mår annars illa varje eftermiddag och kväll och känner för att springa och spy hela tiden. O inga dofter klarar jag av - inte parfymer, deodoranter, mat av alla dess olika slag, osv. Inte ens pizza funkade att dofta på eller att äta - det som är så himla gott annars! *suckar*

Min temp vill inte heller lägga sig helt och hålllet. Tog tempen för ca 1 timme sen och den var uppe i samma som den varit sen igår kväll (förutom då alvedonen tar ner den). Jobbigt jobbigt.

/en Lovan som tycker så synd om sig själv

• Lovan

Oj, Minja - uppe så tidigt! Men vad gör man när det är någon som bestämt att man ska vara vaken? *ler* Skönt att du insett att du inte ska vara uppe och försöka möblera om. Överlåt sånt till såna som klarar av det för tillfället - vad sägs om att ta dit Äpplet och mig en helgdag så fixar vi det åt dig? Så får du ligga på soffan som värsta drottningen och styra och ställa med oss? Skrattande

Här har febern ÄNTLIGEN gått ner, och jag mår precis som vanligt! Vilket ju inte är så vidare värst bra, men det har ju sina naturliga orsaker. *ler* Så jag är så glad så glad!
    Någon jag är mindre glad på är katten. Hon har väckt mig 3-4 gånger inatt. Tror att hon tycker att jag skulle fylla på kattmaten, men icke sa nicke! Hon fick en full skål innan vi gick o lade oss - inte vårt fel om hon moffar i sig allt på en gång. Då får man skylla sig själv. Vaknade på det mest obehagliga sättet = man känner att någon iaktar en, man öppnar ögonen och det enda man ser är 2 stoooora ögon precis intill ens egna. LÄSKIGT! Tur i alla fall att jag vaknade då så att hon inte gick över till plan B, dvs att hon tar ena tassen och slår lite försiktigt på min näsa, typ som om hon skulle säga "ho ho, vakna nu då!". DET är rätt läskigt att vakna så, eller rätt obehagligt kanske är rätt ord...

Ja ja, nu ska jag väl göra rätt för mig och plocka undan lite från vardagsrummet. Det är inte klokt vad Tias hinner plocka fram på den lilla tiden han är vaken på morgnarna innan han och pappa åker iväg till dagis! Glad

• Lovan

Stänger inte tråden idag? Fixar en ny nu i alla fall för säkerhets skull. Skickar en länk hit till tråden så att alla vet om den.

Svar på tråden Kogänget surrar vidare 2