Använder ni lekhage?
Är lite nyfiken på hur vanligt det är med lekhage och vad ni tycker om den?
Motivera gärna era svar.
Är lite nyfiken på hur vanligt det är med lekhage och vad ni tycker om den?
Motivera gärna era svar.
Jag har ingen lekhage. Men jag har en resesäng som jag stoppar ned henne i n är jag behöver göra något, som gör att jag inte kan ha full koll på henne.
Vi hade ingen lekhage men däremot satte vi grind på deras lekrum, då visste jag att jag kunde tex gå på toa utan att de rev halva huset.
I lekrummet var det förstås absolut barnsäkrat.
Men annars var grinden alltid öppen, enda gångerna den var stängd längre stunder var när man själv var där inne med dem.
82:an-- Åh, så braaa! Tack! Det lär ju vara mer stabilt än de där Pippitälten med plaströr, liksom. Vi är väl inne på vårt fjärde, han mejar ner dem till flisor!
Har aldrig haft någon och skulle aldrig skaffa en heller. Det har helt enkelt inte funnits någon anledning. För mig skulle det dessutom kännas fel, eller konstigt iallafall, att sätta ner mitt barn i en galleromgiven hage för att jag själv ska på toa t.ex, när jag lika gärna kunde ta med henne. Nä, lekhage ligger inte på min lista över saker jag gillar...
Däremot kan jag förstå att vissa har det, av olika anledningar. Och jag tror egentligen inte att ett barn "lider" av att sitta bakom galler, som många påstår... Vuxna associerar det kanske med ett "fängelse", men inte sjutton gör ett litet barn det! Och gillar barnet sin lekhage och inte sitter där för jämnan, så har jag inget emot det. Men jag skulle ändå inte skaffa en själv
Känner en som är döv och blind. (barnet är "normalt") och hon fick ju lov att ha sin dotter i en lekhage när hon började krypa. Annars hade ju mamman ingen aning om vart hon var...
vi har ressängen som han är i när humöret är rätt...annars har vi också grind på deras rum (som också står öppen annars) där har lilleman skoj...han brukar sova i ressängen(som står i storarummet) på dagen, när han sover passar jag p åatt duscha tilexempel, eller så diskar jag..då är det tryggt att veta at han är där han är om han vaknar utan att säga till...annars är han mest på golvet, där jag är..
Jag har ingen, men skulle kunna tänka mig att ha en när jag behöver göra väldigt viktiga saker som tar kort tid, till exempel gå på toaletten. Nu kan Elliot inte röra sig från stället än, så behovet har inte uppkommit, men, men.
Vi har en ganska stor lekhage från 70-talet som är absolut nödvändig.
Anaconda--En sån som man själv växte upp i alltså