• 82an

Använder ni lekhage?

Är lite nyfiken på hur vanligt det är med lekhage och vad ni tycker om den?
    Motivera gärna era svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder ni lekhage?
  • Michanna

Har ingen men önskar ibland att jag hade en..
    Särskilt nu när dom äldre barnen springer ut och in... lämnar dörrar öppna så alla kan ta sig ut själva... ( inte så skoj att hitta honom ute på gatan bland bilarna...
    Just för sådanatillfällen som man måste få vara själv ibland..
     det är bättre än att alltid ha med sig barnen överallt tycker jag.
    Har en resesäng stående i vardagsrumet som han får vara i när man måste gå på toaletten. Det räcker med att dom andra är runt en lnästan hela tiden.

Anna med tre barn. varav yngsta är 1 år..

• SandvikenMamma

Michanna skrev:
    "det är bättre än att alltid ha med sig barnen överallt tycker jag."

Varför tycker du det?
    Om man har med sig barnen så kan man kolla dem så dem inte kvävs eller gör sig illa på annat sätt.

• 82an

Jag kan ju bara tala för mig själv Men jag vill faktigst vara ifred på toa och jag tror att min dotter tycker det är trevligare att sitta och plocka och kika i böcker i sin lekhage än att sitta ine på toa när man gör 2an. Skönt även att kunna få duscha ifred.

• Miafia33

Jag har inga egna barn än men om jag får skulle jag absolut köpa en lekhage:) perfekt när man ska på toa, duscha eller diska..

Smart lösning tycker jag:)

• S vali s

Har ingen och har aldrig funderat på att skaffa en, behöver ingen lekhage helt enkelt

Brorsan hade en, eller rättare sagt de använde den hans fru hade haft som liten - inte till sin dotter utan dom placerade julgranen i lekhagen för att den skulle få vara ifred från ettåringens nyfikna fingrar

• mamma2004

Vi har ingen och vi har inte tänkt köpa någon heller, men ibland har tankarna funnits där om att det skulle vara skönt...

• mammatillpojkar

har ingen och skulle inte vilja ha nån heller, det fungerar så bra att sitta och leka på golvet ser ingen mening med att "stänga" in honom i en liten lekhage.. han går runt i alla rum och leker, vi har det säkrat så jag känner mej trygg med det! klart att dom vill krypa/gå runt och upptäcka lite!!

• mammapåheltid

har ingen lekhage, där i mot har vi en rese säng i vårt vardagsrum som han sover i leker i på dagarna. köket o vardagsrum e helt öppet så man har upp syn hela tiden. gå stolen kommer fram idag så då behövs antagligen inte rese sängen längre.... mer än att sova middag i

• SandvikenMamma

Om jag duschar följer Fanny med mig.
    Om jag går på toaletten följer Fanny med mig (jodå, även när jag bajsar )
    Om jag diskar, är Fanny också med.

Hon tycker om att vara med mig, och jag tycker om att vara med henne. Vi har roligt tillsammans t.o.m. på toaletten

• Ragnar

Finns det lekhagar fortfarande? Ärligt talat så trodde jag inte att lekhagar användes längre, har i alla fall aldrig sett någon.
    Vi skulle inte haft användning för en lekhage. Min son är oftast i samma rum som jag och går jag ut ur rummet så tar det inte många minuter innan han kommer efter. Vi har förvisso en grind in till vardagsrummet så där är han bara när vi är med, men det är mest för att där är en trappa som det inte går att sätta grind för och är dörren till tvättstugan stängd så blir resten av huset som en stor lekhage.
    Dessutom kan jag inte tänka mig att min son skulle gått med på att vara i en lekhage mer än när han var jätte liten innan han börjat krypa och då har den ju ändå ingen fuktion.

Svar på tråden Använder ni lekhage?