• Trinity78

Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?

Vi funderar på att slänga ut vårt torkskåp och ställa in en torktumlare ovanpå tvättmaskinen för att få lite mer rum i vårt trånga badrum.

Vad skulle ni helst ha - torktumlare eller torkskåp? Motivera gärna ditt svar.

Reality is a bore
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-05 10:21:20:
    Enligt Råd&Rön (och andra källor) är det en myt att torktumlare skulle slita på kläderna:
    www.radron.net/templates/test____4888.asp
  • Svar på tråden Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?
  • Thursday

Torktumlare har finesser som inte torkskåp har, t.ex. att jeans och handdukar blir så mjuka och fina. Tvätt som bara ska hängtorka kan lika gärna hänga på en sådan liten hopfällbar ställning.

• Duckan74

Torkskåp. Använde aldrig tumlare tycker kläder blir mjuka och äckliga. Känns inte rena längre efter tumling.

• Coco33

Älskar min torktumlare, så skönt att få mjuka handdukar, slippa hänga upp strumpor och annat smått på tork!
    Föredrar "mjuka och äckliga" handdukar! Glad

Älskar mina tre underbara barn
  • SDS
    Torkskåp!

Torktumlar varken mina eller barnens kläder. Tycker det är mycket bättre!

Det ända ja  torktumlar är lakan, handdukar, gubbens tshirtar o underkläder!
    .::Stolt mamma till två crazy Djurgårdspojkar::.
  • Godis råttan

Jag har inte röstat då jag inte har så stor erfarenhet av torkskåp, men det lutar nog åt torktummlare då som sagt handukar blir så mjuka o sköööna då

Tyvärr så kommer vi ha torkskåp i vårat kommande hus, så de blir nog tork ute sommar tid för min del.

• Lola Jämtland
    Torktumlare-för underkläder, handdukar o sängkläder som i mina ögon är ett måste att tumla!

Hänga kläder på tork kan man göra vart som helst. Behövs inget speciellt skåp för det.
  • Duckan74

Åh, utetork är bäst!! Då blir lakan och handdukar hårda, härliga och får en underbar doft

Förlåt, om nån blev ledsen för att jag skrev att tumlade handdukar och kläder är äckliga, men jag ogillar verkligen det.

• Klatermaja

Torktumlare, fast det har jag ju redan .

/Klatermaja - en förvirrad solstråle
  • Trinity78
    Duckan74 skrev 2006-07-05 09:36:18 följande:
    Åh, utetork är bäst!! Då blir lakan och handdukar hårda, härliga och får en underbar doft 
    Det håller jag med om. Tyvärr funkar ju inte det så bra på vintern.
    Reality is a bore
Svar på tråden Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?