• Trinity78

Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?

Vi funderar på att slänga ut vårt torkskåp och ställa in en torktumlare ovanpå tvättmaskinen för att få lite mer rum i vårt trånga badrum.

Vad skulle ni helst ha - torktumlare eller torkskåp? Motivera gärna ditt svar.

Reality is a bore
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-05 10:21:20:
    Enligt Råd&Rön (och andra källor) är det en myt att torktumlare skulle slita på kläderna:
    www.radron.net/templates/test____4888.asp
  • Svar på tråden Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?
  • bambigirl

Vi har ganska stor tvättstuga så det mesta hänger jag på linor. Men hur torkar man duntäcken och kuddar i torkskåp? Jag väljer torktumlare. Vi har en, från typ 77, men den funkar än. Om den går sönder tvivlar jag på att vi köper en ny, då tar jag nog och tvättar duntäcket hos mamma som har torktumlare...

• cheetah

Skulle vilja ha ett riktigt torkrum jag... Vi har torktumlare tack och lov, jag vill verkligen få köra handdukar, sockar och sängkläder i den, dom blir så styva och osköna annars! Men vi har även en stor tvättstuga i källaren där jag har linor att hänga tvätt på, jättebra men det torkar väääldigt sakta - och den obligatoriska källarlukten är lite otrevlig tycker jag. Skulle vilja ställa in en byggfläkt eller liknande så det torkar fortare, men vem har råd att betala strömmen till en sån?

• Vem vet

fick jag välja helt fritt och inte beroende på utrymme så skulle jag välja torkskåp. Men nu är det så att det inte får plats så att jag kommer endast att få plats med torktumlare, men tänkte att kläder som måste skåp torkas kan jag tvätta i tvättstugan.

• Elli47

Torktumlare är mycket bättre tycker jag! Är supernöjd med den som vi har, där kan man torka kuddar, täcken, jackor m m vilket kan bli svårt i ett torkskåp. Dessutom TROR jag att en tumlare är mer energisnål? Eller??

• Aquilon

Har aldrig övervägt att ha annat än tumlare hemma. Torkskåp är något jag associerar med stela overaller på dagis eller i bästa fall skidsemester och improviserad pjäxtorkning.

• Greten

Vi har båda. Använder ytterst sällan torktumlaren.
    Torktumlaren: tar längre tid att torka, allt går inte att tumla (krympnings risk) och den sliter mer på kläderna.
    Torkskåpet: torkar snabbare, man kan hänga in allt (!) och det sliter mindre på kläderna.
    I torkskåpet är det ju även smidigare att torka typ skor/stövlar, du kan torka regnkläderna mm.
    Enda fördelen med torktumlare är väl att man kan ställa den på tvättmaskinen. (Men det ska tydligen inte heller va så bra, nånting med värmen, som kan slå ut ena maskinen, nåt sånt.)
    Tacka vet jag torkskåp!

• My Baby
    Torktumlare
    ~♥♥~♥Stolt ♥Mamma♥ Till ♥Världens♥Finaste♥ Felicia♥~♥♥~
  • ALJO

Torktumlare sliter så förfärligt på kläderna, fast man slipper hänga dom som man får göra i skåp...

• Trinity78
    ALJO skrev 2006-07-05 10:13:36 följande:
    Torktumlare sliter så förfärligt på kläderna, fast man slipper hänga dom som man får göra i skåp...
    Citerar mig själv: Enligt Råd&Rön är det en myt att torktumlare skulle slita på kläderna
    www.radron.net/templates/test____4888.asp
    Reality is a bore
Svar på tråden Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?