• Trinity78

Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?

Vi funderar på att slänga ut vårt torkskåp och ställa in en torktumlare ovanpå tvättmaskinen för att få lite mer rum i vårt trånga badrum.

Vad skulle ni helst ha - torktumlare eller torkskåp? Motivera gärna ditt svar.

Reality is a bore
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-05 10:21:20:
    Enligt Råd&Rön (och andra källor) är det en myt att torktumlare skulle slita på kläderna:
    www.radron.net/templates/test____4888.asp
  • Svar på tråden Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?
  • Monstermamman

Jag kommer att välja torktumlare till vårt nya hus.
    I dagsläget har vi ett torkskåp och jag hänger tvätt i det men har det aldrig igång så det är ett väldigt dyrt torkalternativ med tanke på att det inte används som det ska.
    Sommartid torkar jag allting utomhus men vintertid skulle det vara fint med en tumlare.
    Det finns ju ställningar att sätta i torktumlarna nu som man kan torka skor och sånt på.

• Nallemajatjejen

torktumlare
    torkskåp i all ära men det känns som att det tar mer plats än vad det ger bekvämlighet. Trångt och krångligt är min tanke. Sånt som ska hängads hänger jag hellre på torkställning eller tvättlina som man fäller ihop och tar bort när tvätten är torr. Men torktumlare däremot är ett måste för viss tvätt, dunjackor, duntäcken, handdukar etc...

Att bli mamma är livets största gåva!
  • Marilyne

Torkskåp eftersom jag inte gillar hur kläderna blir efter en torktummlare.

• alsesani

"måste" man välja då väljer jag torkskåp, kan vara bra att ha om man behöver ha något tort snabbt, ytterkläder, skor till exempel.

Tycker verkligen inte om den mjuka sladdriga känslan av tumlade kläder. Usch.

• Hallonröd

Men tänk att kunna hänga sin tvätt på tork ute...det har jag kunnat en gång i tiden när jag bodde på landet...GUUUD vad gott det luktar om tvätten då....
    Känns inte lika fräscht inne i stan...Fundersam....att hänga tvätten ute alltså...

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • karma5

Lätt ett rokspåk då vi bara torktumlar typ oömma underkläder och påslakan och de kan likväl hängas i torkskåpet!

tycker inte att så mycket går att torktumla så därför skulle jag hellre ha ett torkskåp...annars kommer det iallafall hänga kläder på tork i hela lägenheten och det avskyr jag

• Filippinan

Vi har både och faktiskt. Använder tumlaren till 95 % och skåpet till 5 %. De kläder som inte tumlas hänger vi oftast bara på en ställning i tvättstugan - inte i skåpet. Kanske blir bra när man får lite större barn med våta vinteroveraller som behöver torkas fort...

* * * Mamma till världens sötaste pojkbebis * * *
Svar på tråden Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?