• Trinity78

Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?

Vi funderar på att slänga ut vårt torkskåp och ställa in en torktumlare ovanpå tvättmaskinen för att få lite mer rum i vårt trånga badrum.

Vad skulle ni helst ha - torktumlare eller torkskåp? Motivera gärna ditt svar.

Reality is a bore
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-05 10:21:20:
    Enligt Råd&Rön (och andra källor) är det en myt att torktumlare skulle slita på kläderna:
    www.radron.net/templates/test____4888.asp
  • Svar på tråden Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?
  • Linda1976

Annat: Både och! Använder tumlaren till handdukar och lakan och har torkskåpet till att hänga kläder för självtork. Torkar ibland i skåp om det är tokmycket som ska tvättas.

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • ming

Nu har ju vi varken eller, utan vi använder de i tvättstugan.
    Vi använder bara torkskåpet när vi tvättar, förutom till underkläder, handdukar och lakan.
    Men frågan är ju om man vill ha ett stort torkskåp i sitt eget hem.

• Jessica24

Både och faktiskt.
    Torktummlare är bra då man vill torka något snabbt och det är även torkskåp, men där kan man även bara hänga in tvätten så det får torka utan att sätta igång skåpet.

• Awsome
    Torkskåp, för att tumlare äter upp kläderna. Sen kan man använda torkskåpet och hänga i utan att sätta på värmen på sommaren när det är varmt inne och man inte har bråttom.
  • Awsome

Glömde skriva: använder tumlaren också för lakan, handdukar osv.

• Pikku Enkeli

Torktumlare!!! Slippa hänga upp varenda strumpa och t-shirt på sträcket. Är sååå långrandigt. Det som inte bör torktumlas kan man hänga på en torkställning.

• Leli

Jag röstade på annat. Vi har nämligen både och. Men skulle jag vara tvungen att välja skulle jag nog välja torktumlare.

• zoffelie

Jag har torktummlare och jag är nöjd med det. Jag tycker det är bättre och torkar fortare. En kompis till mig har torkskåp och gnäller alltid för det inte få plats så mycket och tar lååång tid

• Miramis 1980

Absolut torktumlare ! Vi kastade ner torkskåpet i källaren (ingår ett i lägenheterna här) och köpte en tvättstapel. Så mycket smidigare än att behöva stå o hänga upp allt, bara o kasta in det, fort o lätt =) Och dessutom torkar det snabbare i tumlaren än i skåpet.

(¯`·... Mamma till tre söner + gravid i v.30 ...·´¯)
Svar på tråden Vad vill du helst ha - torktumlare eller torkskåp?