Inlägg från: Samla |Visa alla inlägg
  • Samla

Lantlig/Romantisk inredning!

Här tittar jag gärna in, älskar också det lantliga, mycket vitt/vitt, vitt/blått, vitt/grått mmmmm !!!! Dock har jag lite annan stil på sonens rum o köket. Har kvar matsal o vardagsrum som ska inredas, blir klart i höst.. Vi har Rosieserien från www.Mio.se, matsalsbord o vitrinskåp...Är ute efter en fin matsalslampa, får se vad det blir för någon.

Mystjejen: jag är inget jättestort Ikea fan men måste ändå tipsa om
    Liatorp www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=58580&langId=-11&categoryId=15963&chosenPartNumber=30087073
    Faktiskt fin serie (har själv mediamöbeln till vår tv)Jag tror att den finns som skåp också, tycker mig ha sett det på Ikea.

• Samla

spacecandy: tyckte jag kände igen den!!! Fint!!!!

• Samla

NR: underbara möbler, men vilka priser!! FÖr er som bor nedåt har www.Ilva.se mycket fina möbler/saker i linje med lantligt/romantiskt... tex tar de nu 64 kr för en plåtkanna som de tog typ 300 kr på en av länkarna nämda här (kommer inte ihåg vilken det var)

• Samla

Millface. ja, det är LÄTT att göra av med pengar på Ilva, när de har erbjudande/rea är det typ alltid halva priset

juliah: jag vet bekanta till oss som beställde från Ilva i Köpenhamn innan de öppnade i Malmö. Då kostade hemkörning till Malmö 500 kr. Kanske står något på deras danska hemsida www.ilva.dk? Hoppas du hittar nått kul på loppis!!!

• Samla

Det finns en Sia affär i Landskrona som alltid har 50 % på allt (lite knasiga öppetider). Varierande utbud dock. Ibland jättemycket fint ibland nada...

• Samla

Våran lilla...: åh Wilma serien är också jättefin! Kanske kan ni sätta upp vita hyllplan som är 1.5 meter och spänna upp vitt tyg på stålvajer (framför). Underkläder o dyl kan man ju ha i korgar på hyllplanen..

• Samla

Men om ni satsar på en lite större byrå, kanske kolla på blocket efter en sån där vit äldre som sväljer mycket-att ha underkläder i (vid väggen vid fotändan av sängen). Sen köper sånna där hängare som är uppfällbara (pekar rakt ut-finns på Ikea som man igentligen ska ha i tvättstugan o hänga tvätt på) och ha hyllplan underst o en rad sådana uppfällbara hängare överst. Eller ha stålvajer under skynket också som man kan hänga kläder på -o hyllplan under Om du förstår hur jag menar -lite rörigt men..

• Samla

Åh nu får jag snart sluta titta i denna tråd... vill ju köpa så mycket...

Titta på de roliga emaljskyltarna på nackabyggnadsvård: hehe "För medhavd spiritousa ansvaras ej"

• Samla

Tuva 80-verkligen fina tavlor , var har du köpt dem? *Nyfiken *. Letar nya tavlor till sovrummet!

• Samla

En sak till, vilka soffor har ni? Min dröm är ju vita Howard soffor, men det är ju inte att tänka på... Vi har vanliga Ikea soffor o ska köpa nya överdrag. Vill ju så gära ha vita, men med två barn lär det ju inte gå (de går ju att tvätta men hur blir de efter massvis med tvättar?) För några år sen fanns randiga ljusblå o vita, hade velat ha sådana men naturligtvis finns ju inte det nu.

Mitt nästa projekt innan jag börjar jobba i augusti är att måla vårt avlutade drängaskåp-vitt- som ska stå i sonens rum (istället för den låga bokhyllan han har nu)

Anro: fint kök!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!