Inlägg från: Samla |Visa alla inlägg
  • Samla

Lantlig/Romantisk inredning!

ja oj vilket hus, får studera bilderna ordentligt..

Var en runda på ikea idag, de hade 50% på sina hissgardiner, de kanske inte ska ha kvar dem?? Sen hör o häpna Coop Forum har hissgardiner i Lin, billiga var de också den kortaste 119 kr o den längsta 214 kr!!!

Sen hade de lite rabatt på Rosie serien på www. Mio.se om det är någon som ska köpa nytt...

Tyvärr verkar det som att mycket av höstens inredning går i rött, svart o mörkt trä..

• Samla

Åh jag letar ju efter en sådan lampa som de i huset hade i ett av sovrummen (som en stjärna) vet någon var man kan köpa en sådan???

• Samla

juliah: ja tänk!!! Har letat hur länge som

Fast jag såg en tv (i drömhuset), de hade den på en gammal kista i vardagsrummet, men dock ingen dator...

Haha precis så känns det, nu vill man byta ut allt!!!! Vi får alla ta några djupa andetag så lugna nu!!!!

• Samla

millface: ja det kan nog stämma att det var på Indiska, men det mste vara ett tag sen...? Var inne i veckan o då såg jag inga Vill så gärna ha en till hallen eftersom vi har samma form på kompasset i mosaik på golvet...

Åhhhhh måste bara gnälla lite har sett en underbar möbel på Blocket som jag mste ha, las ut igår kväll, ringde igår kväll o nu men människan svarar inte!!!!!!

• Samla

Nyfiken R: rekomenderar inte Ikeas linnetyg, strävt o hårt. Hade linnegardiner därifrån, fick ta ner för fallet var bedrövligt!

juliaH: inte jag heller, finns den kanske på hemsidan?

Nu har jag målat färdigt sonens drängaskåp, fotar imorgon när det är på plats!

Ingen med lite roliga tips på lite kul budgetinredning, typ kransar etc...

• Samla

juliah: japp, Netto finns i Stockholm..

Rut: åh då ska jag köpa tidningen, hade den i handen häromdagen men av någon anledning la jag tillbaka den

Elisia: åh åh åh länk!!! Vi vill ju se!!!

Nu har jag fotat drängaskåpet på plats. Ska bara få tag i nått fint att hänga på knoppen! Vet att det är lite färghäftigt (häftigt som i mycket) med både de gardinerna o tapeterna-men tycker om de i nuläget, får se om ett tag. Jag får ändå tänka på att vi bor i ett nybyggt funkishus(funkis är min andra passion efter lantligt, knepigt, ja vet!) så jag kommer ju aldrig kunna få känslan av typ gammal herrgård

Kl 13.00 idag ska jag fynda avlutade möber för 75 kr/st!!! Återkommer med rapport o bilder!!!

• Samla

millface: ja, man får ta olika rum i olika stilar, kan vara svårt att få ihop!!

• Samla

Skulle behöva lite smakråd, vi ska köpa en ny sänggavel. Tycker om när det bara finns huvudgavel på. Funderar på denna:

www.ilva.se/afdeling/sangar/10/sangar_i_tra (allegro)

men kan inte bestämma mig om jag gillar kryss.

eller så funderar jag på att sy en vit huvudgavel i tyg-o trä över nuvarande (är det svårt, tro?) o ha sängkappa.

Eller ha sängkappa o måla huvudgaveln vit (kan det bli snyggt, tro?):

Vi har en sådan här fast i björk: (valentine)

www.ilva.se/afdeling/sangar/10/sangar_i_tra&prpage=8&setpage=1&btn_pn.x=8&btn_pn.y=4&btn_pn=true

Vad tycker ni ?

• Samla

hihi kul att vi tycker lika i denna tråd!!!! Jag var rätt sugen på att måla (eftersom jag tycker så mycket om den vi har nu) men igår visade det sig att vi fått ett extra stort flöde in i kassan så nu lutar det åt att vi köper Valentine (den som ser ut som vår fast i vit) Tack för hjälpen ni goa!!!

Elisia: åh grattis till huset!!! Soffan var jättefin, trist att säljaren inte vill hjälpa till. Men du, kan du inte skicka dit DHL för att hämta soffan? Kolla på www.DHL.se (posten).

juliah: möblerna ja, de dök till brasved Så blev lite besviken. Nu letar jag efter ett avlutat pottskåp att ha brevid sängen

Nä idag ska det bli 30 grader, ska till stranden med barnen, tur man bor nära havet!!! Ha det gott i värmen!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!