Inlägg från: Samla |Visa alla inlägg
  • Samla

Lantlig/Romantisk inredning!

millface: Åh vad du är smart, har inte ens tänkt på att titta på utrikessidor. Den kostnaden var det inkl tull o frakt?

juliah: svarat dig...Skrattande Åh ett skåp också, har de någon spännande historia? Ja just det www.myfirstroom.se var det. Maffiga priser, kollade på eget väggord, 10*50 cm skulle bli med frakt 265 kr!!!Förvånad

Nublu: aha, Mio, Ikea hade ju varit lite lättare. Men kan du inte köpa överdrag från tex www.ellos.se eller www.laredoute.se (om du inte vill sy, vilket jag förstår!!! ), deras överdrag som man knyter var fina tyckte jag. Kanske en helvild idé, men om man vill ha vitt (de var naturfärgade) kan man kanske klorinera (heter det så Skrattande) dem?

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Samla

VLF: tycker du ska ta vit,  är det ovanför dörren bör ju 10*30 räcka.  Den andra är svårare tycker jag, kan du inte maila dem o höra vad de tycker på my first room? Själv ska jag ta vit till vår randiga tapet ovanför sängen i 10*50. Glad

Hittade två andra sidor: www.wisedecor.com/index.html
    www.wordsforyourwalls.com/index.html

men allt verkar vara från USA.

• Samla

juliah: då förstår jag att det betyder mkt för dig! Ha det så kul på shoppingrundan, imponerad över att du får maken med dig! Min var på Ilva o ringde hem och kved  att han fick hjärtflimmer av att vara där! Räcka ut tungan

Var en runda på stan idag, letade efter lite fina krukor, men nada, kom hem med dekorationsstenar.  Förresten om någon bor i Malmö eller kring, glöm inte att Limhamn har typ 5 inredningsaffärer, Slottstaden har 3 st...!

• Samla

Nu har jag beställt ett väggord, typsnitt LinoScript (samma som väggordet Carpe Diem i drömhuset), ordet: "Stillhet" till vårt sovrum. Leveranstiden är 2-3 veckor nu under sommaren. 

• Samla

Det blev från myfirstroom i vitt, vill också ha det färdigt... Har försökt måla med schablon innan, inte bra! Såg du de andra sidorna jag skrev, kan kanske vara värt att jämföra priserna? Ska beställa ett till sen till vardagsrummet men ingen aning om vilket, vill ha något på svenska...

• Samla

Elisia: det blev firstroom till slut (265 riksdaler) -håller med, totalt överpris, men ha velat ha det så länge, så jag slog till. 

pr32: JA, kan man beställa från din vän!!!????Skrattande

VLF: Jag tänkte ha- antingen ovan dörren eller på väggen-: Anno 2006 (eftersom vårt hus är från ...) Kanske hade varit något??

I dag har vi (jag o barnen) varit en runda i Köpenhamn. Problemet med Köpenhamn är att det är jättesvårt att gå med vagn. Alla braiga afförer ligger uppför milstrappor eller nedför likamånga, så utanför vissa har jag bara stått o dreglat. MEN hittade Lisbeth Dahl (fransk inspirerat, glas, prismor etc)o köpte denna ljusstaken för 50 DK.

Stäng fönstret]

I

• Samla

julia: Affären var verkligen WOW! Men kan man inte besställa Juno från hemsidan?  De kanske är bussiga o skickar den?

Sabika: åh vad duktig du är! Var det svårt?

Millface: visst är det kul att fynda på blocket, tror det blir jättefint målat. 

Jen05: hur gick det med stolsdynorna, komna än? Ska titta på en karmstol imorgon, om jag tar den ska jag också skicka efter en dyna. Kan man förresten ha dynorna till karmstolar?

• Samla

Millface: tänk bara på att med halvmatt färg sätter sig skitiga fingeravtryck lättare (fick jag lära mig i färgaffären).  Antikvitt finns...Glad

• Samla

jen05: åh vad synd, ville verkligen ha en sådan,  men då blir den nog för liten till denna stolen:

Bilden “http://213.132.112.100/images/62/6282503706.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Och jag som verkligen verkligen är dålig på att sy, får vänta på att mamma  kommer hem från semsternFlört

therre: ta pilen på bilden så kommer det, tar en liten stund. Fick inte heller kläm på det först!Skrattande

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!