Lantlig/Romantisk inredning!
Juliah: En till fråga. Känns den nätt eller stor och otymplig. Försöker nämligen föreställa mig hur den blir i mitt kommande kök som inte är lika stort som mitt nuvarande.
Juliah: En till fråga. Känns den nätt eller stor och otymplig. Försöker nämligen föreställa mig hur den blir i mitt kommande kök som inte är lika stort som mitt nuvarande.
Kan någon förklara det där med ramar på garderoberna igen? Förstod inte riktigt. Jag sitter nämligen i samma sits med en massa nyproducerade standardgarderober som jag vill ändra utseendet på.
Jag sparar och sparar och sparar. Snart, snart ska jag kunna slänga fram pengarna för att köpa älsklingsbyrån ifrån Elviras värld...
INOX: Vilket kanontips! Sååå fin! Har själv funderat kring olika lösningar på sänggavlar. Har ni en 180 säng? Står den på ben i övrigt? Hur håller ni då ihop sängarna? Massor av frågor, men jag är så nyfiken?
Nu har jag äntligen ett projekt på gång! Köpte de här idag för 400 kr. De ska målas vita och få nya sittdynor. Hoppas att det blir lyckat!
Jag hoppas väl på att de ska bli nåt i den här stilen
Beatrize74: Jag försöker att hålla mig till vitt som bas. Sen är det ju inte så svårt att blanda in lite färger. Typ blekrosa, ljusblått eller beige till exempel. Men, eftersom jag just nu planerar flytt och det blir en hel del inhandling av möbler så tänker jag vitt vitt vitt och SEN kommer det roliga att få sätta de där detaljerna.
Just nu håller jag på att välja tyg till mina fåtöljer som ska målas vita. Jag har tittat på Linum och de har mycket fint. Vet inte vad jag ska välja bara.... Håller på att bli galen. Jag vill ju ha nåt med lite men med vit bas. Kanske nåt randigt eller rutigt. Har sett ett fint beige och vitt kommer att vara de färgerna jag sen ska gå på i övrigt i hemmet. HJÄLP mig snälla med tips!! Bild på fåtöljerna finns i galleriet. Kuddarna är dock inte längre desamma och färgen ska som sagt bli vit. Men i alla fall...
Åh, nu är det bara lite över en månad kvar till flytt... Längtar!!! Jag har lagt handpenning på en skänk i en antikhandel. Kärlek vid första ögonkastet. Den var visserligen inte vit utan avlutad. Den kändes dock mycket ljus! Ni ska få se bilder när jag hämtat den. Fåtöljerna är på g. Jag har ju lämnat ifrån mig uppgifterna som målning och kuddtillverkning. Försökte, men fick inte det riktiga utseende jag ville ha. Vad kul det ska bli att visa er.
Jag har hittat en jättefin skänk i en antikhandel för 4400 kr. Ska hämta den idag och förhoppningsvis lägga ut bilder på den imorgon. Åh den är så fiiiin!!! Den är i avlutad furu från 1800-talet.