Inlägg från: Samla |Visa alla inlägg
  • Samla

Lantlig/Romantisk inredning!

magnooli. jag sydde precis gardiner till arbetsrummet, gjorde en liten kappa, rullade/vek upp den två-tre gånger o sydde på små tunna band på bägge sidor och knöt en liten rosett längst hela nederkanten. Fast jag hade voiletyg, ditt kanske blir för tungt?

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Samla

magnooli: köpte också  mitt tyg  på Stoffan! Skrattande Nje inte riktigt som en hissgardin, mer som en kappa med dekoration (för lite tyg för att vara hiss). Kolla på Himlas gardin, tror juliah har den, om man syr en halvlång längd, fäster  2 långa band  på framsida/baksida och drar upp tyget  eller rullar o knyter så blir det mer som en hissgardin. Lite svamligt, hoppas du försår hur jag menar Flört

• Samla

Leeanlej: fina hus, rena linjer!  Den öppna spisen kan man säkert putsa o måla vit.

• Samla

pärla1: Förvånad men vad duktig du är! Så fin! Glad

• Samla

lilla uv: Skrattande färg på fingrarna känner jag igen, och tyvärr droppar på parketten! Har målat färdigt stolarna o bordet jag köpte, före finns i galleriet (stol), ska köpa vita volangfodral från Nyblomkollén o billiga innerkuddar på Ikea. Sätter in bilder när kuddarna är på.Skrattande

• Samla

Fraggelrock: har sett lampeterna (Jysk har haft dem typ 1 år-såg att det stod nyhet i bladet)-jag tyckte inte de var fina, ihoptryckta o breda på någotsätt, men det är min högst personliga åsikt...Skrattande

Lampkjol var det Jen05 o juliah som sökte, men vad ÄR en lampkjol?

• Samla

Fraggelrock: aha då fattar jag, har aldrig stött på det innan!

• Samla

jojo77: man får andnöd!!!!!

Nya I*va katalogen har kommit!!!! En serie med gustavianska möbler (syns tyvärr inte än på hemsidan), finns ett konsolbord för 1900 kr to die for!!!!!!

• Samla

NF: det var mycket silver, glas, svart/vit, lite barock känsla. Fråga efter katalogen för de låg inte framme.

• Samla

VSM: åh vad fint!

Har börjat jobba igen, så man hinner inte så mycket mer, har iallafall varit på SIAs lagerbutik och köpte en vit hängande lanternalampa (med elektricitet till hallen.  Ska hänga upp den när vi målat hallen vit senare i höst....

SOS: var köper man ampelkrokar/lanterna krokar, dvs sådana man sätter upp på väggen som går ut ett stycke???? Köpte en på www.tradgardsrum.se, men hittar inte fler!!!????

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!