Inlägg från: Samla |Visa alla inlägg
  • Samla

Lantlig/Romantisk inredning!

spacecandy: Mio har haft stora problem med Rosie serien, det blir sprickor under lacken, så håll koll!

Pärla: var på Jysk idag, såg ett överkast med rosor med rätt mycket blått i, var det det?

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Samla

spacecandy: aha, det är därför...vi fick sprickor i en stol o bordsben, men fick också bytat.

• Samla

Pärla1: det är kul att fynda på blocket!!!

Är så trött på vårt Ikea köksbord o stolar så imorgon ska vi hämta:

www.blocket.se/vi/9060131.htm (det är inte rött på skivan, bara dålig kamera)

samt dessa stolarna: www.blocket.se/vi/9062043.htm (fick dem för 900 kr)
    Snälla lite smakråd!!!: ska naturligtvis klä om stolarna Skrattande och sen tänkte jag måla dem antikvita/svagt antikgråa, men bordet då vad tycker ni jag ska göra med det? Måla skivan samma färg, eller bara måla nederdelen samma färg eller behålla det som det är?

• Samla

Tack för input ang bordet/stolarna, tycker också det är jättesvårt att veta hur jag ska göra med bordet, men börjar med stolarna iallafall!!

Spacecandy&Leeanlej: fina bilde rni lagt in, sååå kul att titta in hos folk!

VLF: jag hade satt dem utanpå!

• Samla

Måste bara visa en litet fynd jag gjort på Rusta för 98 pix, den var creamfärgad vilket I don´t like så jag sprayade den vit Skrattande

[Stäng fönstret]
  • Samla

Tack! Har kikat på den länge, men avstått då den var som sagt cream, men så tata kom jag på min kära sprayburk Skrattande  De hade andra fina saker i samma material o utformning som lyktan, tex brödkorg, pidestal, grytunderlägg.

juliah: vit matt, köper på Bauhause för ca 70 kr.

• Samla

lilla Uv: va fin soffa! Kanske stolar med överdrag i samma tyg som sofftyget, liknande:

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=161458&ST=&SearchBackLink=

fast har ni barn är ju det lite opraktiskt, annars kanske sådana här:  www.blocket.se/vi/9070479.htm

problemet med så gamla stolar är att de är svåra att få tag på (de håller inte så bra som tex bord)

• Samla

jen05: jag såg ett avsågat vitmålat antikt skrivbord på blocket, det var jättefint. Kanske kunde du göra nått liknande? Vi har själva ett avsågat vitmålat pelarmatbord m klaffar till vardagsrumsbord.

Om det är någon som är i Malmö har Tusen Tyger 25% flyttrea, de har lite fina saker från bla art home o Sia.

• Samla

Åh vilka fina takrosetter, skulle vilja ha en sådan i sovrummet. Men det kanske ser knepigt ut i ett modernt hus? Trycker man då ut mitten o sätter upp? Nån som vet? Hittade bara hur man sätter upp listerna.

• Samla

pärla1: Aha, har en liten ljuskrona i sovrummet, ser lite naket ut ovanför, så en rosett kanske hade varit något
    Det var jag, fina överkast men för dyra. Men det verkar som de flesta ligger i den prisklassen. Får nog suga lite mer på överkastkaramellen Skrattande Tack för att du tänkte på mig! Kyss

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!