• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • lilla Uv

mio har tavel list, men har ingen anning om längd..

• NyfikenRosa

vit? för det är det jag vill ha

• NyfikenRosa

kurreburre...

det finns en sån hylla du letade efter på mio.. i oljad ek.. med 8 eller 4 hyllplan
    där det högsta priset är 690:-

• Sagalin

Nu har jag köpt en "stationsklocka" som man säter på väggen från E-bay.
    Drygt 200kr med avgifter det är inte så farligt. Jag ska se om jag kan få en bild på den i galleriet.

• juliah

Oj så mkt skrivet! Får uppdatera mig ikväll. Jag har iallafall fyndat en antik docksäng till Noell, ska fixa till den lite sen kommer det upp bilder lovar jag!

• nublu

Idag kom Hem&Antik i brevlådan. Har inte hunnit packa upp den än. Vi är hundvakter idag jag och barnen.

• Eddan

Oj vad ni har varit flitiga här på morgonen
    Vi gjorde tavellist själva, då fick vi den så lång vi ville. Vi köpte två olika sorts lister, kommer inte ihåg vad de heter, på brädgården. En L-formad som sitter mot väggen och bildar bakkant och botten + en vanlig rak som han spikade fast som framkant. På så sätt blev listen skräddarsydd efter våra behov.
    Angående krackeleringslack, el vad det kallas, så har jag använt det för ngt år sedan. Det gäller dock att pröva sig fram för att se hur mycket man behöver pensla på för att få den effekt man är ute efter. Jag gjorde lite olika provstrykningar på en provbräda innan jag var nöjd med resultatet.

• Kurreburre

NyfikenRosa - Kan du inte bara sätta flera tavellister efter varandra? Det har jag sett att e har gjort i nåt inredningsprogram.
    Japp, har sett den på MIO, men helst vill jag ha en vit. Murstocken e nämligen vit och träpelaren är målad i en mörkbrun färg. Kommer visserligen ha en bänkskiva i ek så det e inte helt fel med en hylla i ek, men först vill jag se om jag hittar nåt i vitt.

• pr32

malins79: ÅHHHHHHHHH jag vill också ha en sån!!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!