• Mystjejen

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag älskar inredning i romantisk och lantlig stil.
    Någon mer som gör det?
    Vill ha tips och ideer.
    Någon som har bilder?
    Jag har inte lagt ut några än men det kommer, håller på för fullt att renovera hemma...

Börjar med tre tips:
    www.lustfyllt.eu
    www.lantligdesign.se
    www.martinecolliander.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-08-29 18:46:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m10937476.html
    I den här tråden samlar vi våra favoritlänkar!!
    Har du ett tips på en länk är du välkommen att lägga in den här!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-06 20:09:07:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m12205276.html
    Här kommer en länk till en tråd för de som har långt till många av favoritaffärerna... Om postorder...

• Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!
  • Lolanna

Therre och smajla: Okej, har just nu en burk med vit färg (kanske mer i vanilj) hemma som jag ska måla byrån i hallen med. Får se om den blir bra eller om jag ska söka vidare Har alltid betto m antikvita färger men det verkar som om ingen försäljare riktigt förstår mig... :-/

• Pärla1

Här e lite pyssel jag gjort...filthjärtan med Langettstygn. Ska sätta upp ett tomt fönster på väggen, fästa gammalt hönsnät och sedan sätta dessa hjärtan i det. Ska göra ett litet till.

• Samla

pärla1: fina, duktig du är! Glad

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • Pärla1
    Samla: Tack, de blev lite lustiga i kanterna på en del ställen, men det syns nog inte sen...
    De var kul att göra iaf!
  • Karamellfabriken

Pärla1

Kan jag få köpa dem? Snälla!

• Smajla
    therre skrev 2006-10-10 17:54:15 följande:
    Smajla skrev 2006-10-10 10:58:22 följande: Karamellfabriken skrev 2006-10-10 10:52:13 följande: Åh, precis vad jag letat efter Smajla!Undrar just om man kan göra en så liten beställning.Det står inget om minsta ordervärde på deras sida så man kanske kan göra ett försök iaf. Vad kul! www.systerlycklig.se - kollade om jag hittade minsta ordersumma men det står att "Alla små som stora ordrar är välkomna." - Hihi - då kanske det blir ett köp för Therre också då?? //SmajlaMjae... Jag vet inte. Fridas hade också så jag kanske köper därifrån
    Okej då Flört
    Elisia skrev 2006-10-10 17:22:19 följande:
    Hallå alla! Tipsade i affärstråden om en butik i Marks kommun i Västergötland - Textil & Råvarulagret. Här har jag en direkt jämförelse att komma med: På systerlycklig.se finns de där söta galoscherna med rosor på för 424 pix - samma galosch kostar 279 i butiken jag tipsade om. Bara som riktmärke...
    Sånt där är kul när man fyndar såpass! Jag såg en sån där stationsklocka som jag har i mitt galleri - på väggen - på nån sajt som jag gillade - kostade runt 490 kr nånstans. Så fyndade vi - jag och maken - en på Chilli som kostade 259:-! Inte likadan iofs men jag gillar den vi har nu mer!!
    Lolanna skrev 2006-10-10 18:25:28 följande:
    Therre och smajla: Okej, har just nu en burk med vit färg (kanske mer i vanilj) hemma som jag ska måla byrån i hallen med. Får se om den blir bra eller om jag ska söka vidare Har alltid betto m antikvita färger men det verkar som om ingen försäljare riktigt förstår mig... :-/
    Lycka till! Glad Ett tips - provmåla på en träbit först för att se hur den ser ut..
    Karamellfabriken skrev 2006-10-10 19:06:08 följande:
    Pärla1Kan jag få köpa dem? Snälla!
    SkrattandeSkrattande Farligt att visa upp sina alster här FlörtFlört
    //Smajla
  • Fragglerock

Jag använder alltid Beckers Vintergata till alla mina saker jag målar. Den är nog lite år vaniljgula håller, kan uppfattas grå beroende på ljuset. Men den är jättefin när man patinerar lite och många frågar faktiskt vad det är för färg. Den är inte tokvit - för det gillar inte jag....

• Flatt

Hallå flickor...
    Idag har jag målat klart min skänk so jag fyndade för 250kr.... Kommer bilder snart hoppas jag, det är ju lite svårt att få tiden att räcka till med en bebis i huset...

För övrigt så håller min söta sambo på att snickra en skohylla och hatthylla till mig eftersom jag sålt våra hallmöbler =)

Tycker inte ni oxå att det är lite charmigt att man i ett hem inte bara har köpt allt utan blandar med gamla grejer och sånt man gjort sjäv. Våra "nya" hallmöbler kommer man ju se inte är fabtikstillverkade men det tycker jag är lite charmigt... eller?

• Samla

Flatt: absolut, det är roligt att ha sånt inte alla andra har! Snäll sambo du har!

Livet är inte som en vandrig på ett öppet fält.
  • ellen h

Hejsan!!!Vilken underbar tråd!!!Vi har just köpt villa och jag har börjat planera inredningen.Jättekul
    Nu undrar jag om någon har bra tips på en himmelsäng??Nåt romantiskt...

• Pärla1
    Karamellfabriken: Haha, tack...gör egna, det var superlätt!!

Flatt: Håller med dig. Tycker man ska blanda för att få en hemtrevlig känsla!

Ellen H: Välkommen!denna tråd e livsfarlig, men helt underbar! På frågan om din säng, såg en billig och fin på IKEA, ser väldigt enkel ut. Såg den uppställd på "hem och villa" mässan och den var verkligen superfin. Bara slänga på lite tyg på kanterna/hörnen. Typ spets...åh,jättefint!

Har lagt in lite nya bilder på lägenheten om nån e nyfiken, hoppas jag får visa sovrummet snart, när sängen kommer *detta tjat om denna säng,haha*
  • Smajla
    Flatt - håller absolut med dig - det är den bästa blandningen Glad

hej hej Ellen - kul att en till kommer in i tråden - Glad
    //Smajla
  • millface

Nu är äntligen mitt panel-projekt färdigt!!

Nästan i alla fall. Nu vill jag göra panel på fler väggar till mannens stora fasa (det är ju han som får göra jobbet

• Pärla1
    Millface: Det blev jättefint!! Förstår ej hur du hinner med allt!
  • Flatt

Hallå igen...
    Jag har en liten fundering ang vårat gästrum som nu ska förvandlas till lilltjejens rum... Själva grejen är nu att vi redan har börjat jobba på en till bebis och blir det som vi tänkt så ska h#n komma nästa höst. Eftersom vi har tre sovrum så kommer då lilltjejen och h#n att få ta vårat sovrum som vi har nu eftersom det är störst och vi det som nu är gästrum men som ska bli hennes eftersom det är litet. Det tredje har min sambos dotter. Frågan är då vad jag ska göra med gästrummet nu. Ska jag välja tapet som vi ska ha eller en som passar Sanna? Hoppas ni förstår dilemmat... är lite svårt att förklara kortfattat och så man förstår....

Om jag ska tapetsera så att det pasar hennenu och oss sen så är jag jättetacksam för tips.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!