Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

Saker/fenomen som borde förbjudas:

*Ilva - rent livsfarligt!
    * Allt i Hemmet och Drömhem&Trädgård - starkt beroendeframkallande!
    *Lexington - väcker starkt habegär!

Fler saker som borde "förbjudas"? Hmm, hela den här tråden kanske? :D

För egen del kan jag säga att mitt tyngsta missbruk är tidningarna. Värre än knark! :D

• nublu

Rut: Farligt fina färger! Har Alcros "Strand" i sovrummet. "Mullvad" är också fin!

Nu har jag gjort ett ryck med mina krukväxter iaf och planterat om den i en stor kopparbalja. "Den" är en bananplanta f ö, det blev konstigt där såg jag nu. :) Och jo, jag har fler än en krukväxt.

Ska bära upp min lilla Billy i Björk också och fylla med böcker intill min läsfåtölj sen.

Btw, är det helt tokigt att förvara alla sina kokböcker i träbackar på en hylla i köket? Eller är det en bra idé?

• nublu

Rut: Ha, såg just att vi har samma färg i våra sovrum. Visst är det snyggt? ;)

Fast jag behöver måla om våra fula garderobsdörrar. De tar upp nästan en hel vägg. Ska jag måla i samma färg el någon annan färg och ha dem som fondvägg? Funderade på att måla dom i just "Mullvad" men det kanske blir för mörkt? Rummet vetter mot nordväst kan jag tillägga.

• nublu

Elisia : De är nog från tidigare kollektioner än så tror jag.

Attans att man ska bo mitt ute på vischan och har LÅNGT till närmaste vettiga inredningsaffär! Oki ca 2 mil till Hemtex men det RÄKNAS INTE! Gillar iofs Hemtex men i måttliga mängder!

• nublu

Mystjejen: Är Cheapy märket på färgen? Var köpte du den? Tror du att den finns i typ Stockholmsvitt också? *nyfis som 17*

• nublu

juliah: Var det du som skrev i början av tråden om att bygga tvättstuga? Isf, vilka material har ni tänkt använda (kakel, klinkers, pärlspont osv) och hur har ni tänkt att slutresultatet ska bli?

Frågar för vi håller på och ska börja bygga tvättstuga i gamla klädkammaren mellan badrummet och sovrummet. 3x1,5 m så stor blir den ju inte. Skulle blivit bastu men vi ångrade oss. :) Det blir iaf ljust, ljust gråvita klinkers 20x20 cm på golvet iaf.

idag ska jag börja övertalningskampanjken för ommålning av arbetsrummet. :) "Blir vi inte nöjda kan vi ju alltid måla det blått igen" är det senaste argumentet jag kommit på. :D

• nublu

Juliah: Tack! Vår tvättstuga blir ju typ gå in och backa ut så det är ljusa färger som gäller! Tyvärr går badrummet som man måste gå igenom i gult (urrrkkk!) och eftersom det är omgjort 2000 så lär det få hänga med ett tag till. Men, men, tids nog blir jag av med det eländet också!

Jag är också sugen på vitt fasat kakel, undrar bara om det funkar ihop med klinkersplattorna jag köpt... Får väl lägga in en bild här sen ikväll när ungarna slocknat slocknat för natten så får ni säga vad ni tycker! :D

• nublu

Jag lånade klockren inredningsporr på biblioteket idag: "Stilrent och romantiskt" av Atlanta Bartlett.

Mängder av jättehärliga bilder! *ryyyyys* Och så blev det några trädgårdsböcker också. :)

• nublu

Mina VILL HA:

Nya lampor till vardagsrum och matsal (gärna kristall!)

Nya vita överdrag till mina soffor (hatar att sy själv!)

Stockholmsvitt + matchande fondvägg med Josef Frank-tapet i arbetsrummet.

Nytt kök (iaf nytt golv, ny fläkt och en lätt make-over av resten!)

Tvättstugan färdig.

Jisses, vilken blygsam lista! :)

Men jobbar gubben min kvällar nästa vecka tänker jag måla om i arbetsrummet. Jag har övergått från att ogilla de mörkblå tapeterna till att verkligen avsky dem!

• nublu

Ah, just det, en snygg läslampa till min nya bibliotekshörna i matsalen. :)

Finns ingen ände på vad man vill ha tror jag! :D

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!