Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

Vilja : Lycka till! Det kan bli bra om du har tur!

• nublu

Muppet : Kolla Bygg-Max hemsida så får du iaf en aning om vad det kan kosta.

Idag ska jag försöka välta ungarna i säng tidigt och själv ta en middagslur så att jag orkar måla klart arbetsrummet ikväll. Det vore ju trevligt om jag kunde få upp gardinerna och lite grejer på fönsterbrädan. Det ser lite tomt ut just nu...

Lite OT: Jag rensade ur den stora bokhyllan i ungarnas rum igår. Jisses vad skräp jag hittade! Köp aldrig IKEA:s Expedit, den är totalt ocharmig och inte särskilt praktisk heller. *tycka*

• nublu

Elisia : Inget som rekommenderas har jag förstått. Enklaste sättet att bli av med det gamla kaklet är ju att utrusta maken med en kofot. Säg åt honom att det är ett ypperligt sätt att göra sig av med alla inre aggressioner bara så går det säkert plättlätt!

• nublu

Sonen blev salig igår iaf. Vi tittade på lägenheter på www.kv.ee och hittade en bild på ett rum med dinosaurietapet.

Vi har börjat släppa tanken på Tallinn, min svägerska tipsade om staden hon bor i 5 mil från Tartu och där fanns det stora lägenheter som bara kostade en bråkdel av vad skokartongerna i Tallinn går loss på.

• nublu

Ang huset på länken ovan så står det i beskrivningen att det är platsbyggt av Åraslövs Snickerier.

Beatrize74 : Jag är inte heller helt för enbart vitt. Jag blandar gärna in någon mörkare detalj t ex någon trämöbel eller någon smidesdetalj eller någon färgglad blomma. Annars blir det bara platt och trist.

• nublu

Antagligen är jag helt borta när det gäller 80-talet men jag såg ingenting som skrek 80-tal precis...Kollade iofs bara hälften ca eftersom jag sitter i skolan och måste hänga med lite där också .

Fast egentligen ska man inte diskutera smak eftersom den är som baken - delad!

Jag hittade ett antal saker som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att köpa om jag hade haft pengar.

• nublu

Eddan : Jovars, men kan inte låta bli att fundera över hur den skulle se ut efter att ha åkt Bussgods genom landet...
    De är ju inte precis kända för "handle with care".

Idag ska jag till Textilhuset här i Nässjö och köpa tyg. Vi har återupplivat ett inbyggt linneskåp och förvandlat det till städskåp. Jag ska sy ett draperi istället för att sätta dit vanliga dörrar. Tänker ha samma tyg i draperiet och gardinerna i arbetsrummet eftersom de ska vara i samma rum.

• nublu

www.tradera.com/auction/aid_30571337

Den skulle jag vilja ha i ett vitt kök!

Hmmm, inredning blir ju helt och hållet vad man själv gör den till. Tur det, kanske för jag skulle gärna ha den lilla nipperasken också men inte dasspappershållaren.

• nublu

Pastellfärgade puffgardiner och svart pösig skinnsoffa vill jag inte heller ha.

Ett visst inslag av krussiduller och blommor tycker jag är ett pikant inslag i lantlig/romantisk inredning.

• nublu

Skogsstjärnan : Kan föreställa mig den outtalade undertiteln på den boken: "Hur du blir sams med dina loppisfynd".

Skämt åsido: Jag struntar i var jag köpt mina grejjer och vad de kostade, huvudsaken är att jag tycker om dem (och att maken inte mår alltför illa av dem!).

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!