• Rut

Lantlig/Romantisk inredning!

Millface: Svårt det där med färg. Vi har ett skåp från IKEA (vet inte vad färgen heter, men det är vitt) och jag har precis målat mina glasdörrar i antikvit och det är absolut inte samma. Köpta möbler är dessutom ofta blanka. Åk till färgaffären och känn efter helt enkelt.

Själv ska jag börja måla köksmöbler. De kommer att bli tonad vit (vilket är det som kallas antikvit) men jag tror att det blir halvblank färg.

• Rut

millface: Är ytan lackerad så rugga upp den med lite sandpapper först. Lycka till i färgdjungeln. Men visst är det så att du väntar på en liten bebis....Välj vattenbaserad färg för er bådas skull.

• Rut

Millface: Mycket snyggt!

Idag har jag varit på shoppingrunda med mamma. Köpte krokar till badrummet (bild finns i galleriet).
    Så blev det lite snygg förvaring till garderoben. Tittade på kökslampor, men jag hittar inget jag vill ha. Vad har ni?

• Rut

Kom på att jag skulle fråga om vägghyllor också. Någon som har några bra tips? Vill ha någon form av hylla på väggen i sovrummet.

• Rut

Lite ändrade planer. Nu blev det antikbetsat i min "mellanhall", tror ni ändå på vita väggar?

Idag ska väggarna i sovrummet målas. Få se om jag hinner få grundfärg på köksmöblerna också.
    Så ska den sista glasdörren på plats. Har inte gått att få in den pga. regnet.

Så ikväll kanske jag kan få lite uppruggat på trappan. Kul med projekt, men roligt när det blir klart.

• Rut

millface: alltid roligt att fynda! Jag vill också gå på loppis! Har inte sett så mycket av sådana här.

Idag känns det som en liten stiltjedag här. Mannen målar just nu i sovrummet så att vi kan taptersera ikväll när sonen sover. Själv har jag börjat slipa lite på trappan. Vill få på färgen snart, men det känns lite segt idag. Vill hinna så mycket som går innan bebisen gör sin entré...
    Men nu har barnvakten åkt hem igen, så nu får vi jobba i skift igen.

• Rut

Nu har jag också hittat loppis. Ska se om jag får in man och son i bilen...:)

• Rut

malins79: Så snyggt det blev!!!

Själv har jag slipat en stol och lite på trappan idag. Funderar just nu på gardiner till sovrummet (någon som har tips???) och vad jag ska ha för tyg på stolssitsarna.

Köpte mig en stol på loppis idag. Bild kommer lite senare i kväll.

• Rut

Ett litet skoställ i hallen och seda de som inte används dagligen står i garderoben under trappan i hallen.

Vad har ni för kökslampor? Behöver ha en rejäl lampa (bordet är 2m). Är förtjust i Lampgustafs lovedinner, men den långa finns bara i en stålvariant. Passar väl egentligen inte så bra...

• Rut

Någon som har målat om en dörr?

Jag har en ful brun trädörr som jag funderar på att sätta lister på och förvandla till spegeldörr. Så vitmåla förstås:)
    Någon som har gjort detta och har lite tips?

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!