Lantlig/Romantisk inredning!
NyfikenRosa: Så fina!
Idag ska jag iväg och hämta några möbler till. Sen får det vara nog! Bild finns i mitt galleri.
Skulle vilja hitta en hylla eller skåp att ha sonens leksaker i i vardagsrummet också.
NyfikenRosa: Så fina!
Idag ska jag iväg och hämta några möbler till. Sen får det vara nog! Bild finns i mitt galleri.
Skulle vilja hitta en hylla eller skåp att ha sonens leksaker i i vardagsrummet också.
Nu har jag transporterat hem mina möbler. Det lilla bordet var tyvärr mindre än vad jag trodde, men jag kan kanske ställa det i gästrummet.
Funderar just nu på om de inte ska få en skvätt ny färg också. De är gråvita (svårt att förklara) och jag tror att jag gillar det antikvita bättre.
Ska leta efter lite nya knoppar och handtag också. Behöver handtag till garderoberna i sovrummet. När allt blev iordninggjort lyser verkligen de vita knopparna med guldrand. Känns verkligen 90-tal...
Ute öser regnet ner och jag har en massa Martha Stewert (eller hur hon nu stavar) bandade. Ska se om sonen sysselsätter sig med sitt lego en stund.
Pärla: Stå på dig! Är det försenat måste de iallafall informera dig om detta!
Själv känner jag lite stiltje i mitt hemfixande just nu. Har kommit av mig lite. Vill fixa så mycket, men kommer inte riktigt till skott...
Egentligen borde jag väl mentanlt ställa in mig på förlossning nu, men jag behöver nog lite mera tid:)
Lilla Uv: Vet iten så mycket om Norrköping, men det finns en butik som har en hel del Sia odyl. Gillar den butikn mycket, men kommer inte på just nu vad den heter.... Den ligger precis utanför det runda parkeringsgaraget, om någon vet var jag menar. Ska fundera och se om jag kan komma på det.
Vem var det som hade köpt böckerna "gör änglar" och "fint till jul"? Var de bra?
millface: Grattis till bebisen! Kikade i ditt fotoalbum. Så små de är!!!
Sitter här med min nya pandurokatalog och vill pyssla!!! Men inte kan man börja med julpysslet ännu...:)
Sitter och skissar på en gardinlösning till sovrummet. Så svårt med gardiner...
Lilla Uv: Jag har köpt bambupinnar på handelsträdgården. De hade i en mängd olika grovlekar. Vad är det för handukshängare du ska göra, *nyfiken*...
Idag shoppade jag nya krukor till köket. Bild finns i galleriet. Har lyckats får mitt nya lilla bord på plats också.
Annars har det varit stiltje här. Tvättar just nu tyg till ett "draperi" runt handfatet. Vill sy omedelbart, men eftersom det är lin så är det bäst att tvättaförst...
Imorgon kan jag tänka mig en sväg till stan och se om jag hittar ett tyg till gardiner till sovrummet. Vet hur det ska se ut nu. Ska bara hitta tyg, gardinstång och ändknoppar....
Köpte kökslampor på IKEA idag. Vet inte vad vi vill ha riktigt, men vi bestämde oss för en lampa i lite skomakarstil. eftersom de inte är så dyra så kan vi ha den tills vi vet vad vi vill ha.
Skogsstjärna: Det huset hade inte suttit helt fel:)
Är hemma med sjukt barn idag och han tycker inte alls det är roligt att fixa med inredningen:) Ställa ut de nyinköpta blommorna gick han med på och att vattna pelargonerna men sedan var det stopp!
Jag som har så mycket att fixa med. Mamma och sonen fyller båda år på lördag. Mamma 50 och lilleman här blir 2 så det kommer en del folk och då vill jag ha mina projekt klara...
Oj,oj vad mycekt jag har att läsa ikapp:)
Har iallafall äntligen fått färdigt "överdraget" till mitt handfat. Bild finns i mitt galleri. Idé och modell har jag kopierat från någon härinnne, men minns inte vem det var... Kan bara säga att jag tycker att ditt är snyggare...
therre: Jag har helt enkelt limmat fast ett kardborreband på handfatet. Jag använde en limpistol. Sitter fast bra, men går att ta bort när jag har tröttnat. Den andra delen på kardborren har jag sytt fast i tyget så är det lätt att ta bort och tvätta.
Nu har jag äntligen lyckats läsa ikapp:)
Projektet just nu blir att få ordning i tvättstugan. Behöver organiseras innan vi kommer hem med nästa barn. Mannen och jag har lite olika åsikter om saken bara. Jag ville ha snygga vita hyllor och han mumlade något om att det bara är en tvättstuga. Men det blir nog som jag vill i slutänden iallafall.
Behöver hitta korgar att ha blöjor i. Så får det bli någon form av överdrag runt tvätthon. Så måste tvättmedelsförvaringen lösas....
Tvättstugan är så långsmal och svårplanerad.