• Rut

Lantlig/Romantisk inredning!

Vilja78: Det var jag som köpte en slipmaskin.Det finns i massor med olika varianter och prisklasser. Jag köpte en Black&Decker med olika utbytbara sliphuvuden. Den var på halva priset så jag gav 424:- för just den modellen.

Den här modellen har spetsig framkant vilket gör att man kommer åt bra. Så finns det en hel hög med olika delar för olika bredd etc. Kände att till möbelslipning har jag faktiskt nytta av dessa.

Men fundera lite över vad du ska slipa och hur mycket du kommer att slipa.

Har precis kommit in från målarverkstaden. Imorgon blir 6 av de 8 stolarna + bordet klart. Även om det är kul att måla så ser jag fram emot ett slut på det.

• Rut

Såg en sådan lampa i drömhem och trädgård idag. Minns inte vad den kostade, men inte över 500:- tror jag. Läste när jag var på förlossningen idag och gjorde en ctg, så jag var inte så fokuserad...

Just nu är jag på lite dåligt humör. Är klar med mina möbler nu, men så ska jag klä stolarna och då är fjärdern till häftpistolen borta.

• Rut

NyfikenRosa: Man kan alltid skriva ut en text från datorn oc sätta på insidan som mall. Så pensel och glasfärg.

Nu har jag fått in bilder på köksbordet och några stolar. Har 4 kvar att klä.

Har fått in en bild från sovrummet också. Men hur jag än fotar så syns det inte att taket är vitlaserat. Telefonen på sängbordet MÅSTE bort och en snyggare klocka inhandlas. Har lagt på våra nya fårskinn på golvet också, men det kom inte med så mycket.
    Väntar på mina påslakan från H&M nu....

• Rut

Pr32: Om man beställde inom en viss tid så fick man ett set så kunde man köpa till fler.

Köksmöbeln är samma, bara lite ny färg.

• Rut

Vilja78: Ja, den har gavel även i fotänden.

englavingar: Tack! Så skönt nu när vi har utrymme att hållas med att måla. Går att hitta en del trevliga möbler på blocket som blir som nya med lite färg:)

En annan färgfråga. Vi kommer att göra om vårt kök i framtiden, men den planen ligger 4-5 år framåt. Så jag tänkte fräscha upp lite i väntan på renoveringen...

Vi har en "allmogeturkos" (Urrk!) bröstpanel men en tapet över. Tänkte måla panelen i en vit nyans. Men förslag på väggfärg mottages tacksamt.

• Rut

Här är man borta i två dagar och ni har producerat hur mycket som helst!!!!:)

Jag har iallafall shoppat lite nytt! Bilder finns i mitt galleri. Bättre bilder kommer så fort jag har placerat ut sakerna på rätt plats.

Köpte även en vindflöjel att ha på ladan. Så fin tupp som kommer att pryda nocken:)

• Rut

Nalle633: Jag har använt mig av en nyans av vitt som kallas för tonas vit. Men det är svårt det där med nyanser. Enklast är att titta på färgprover i affären.

• Rut

Idag ska jag se om jag kan hinna lite hemmapyssel.
    Ledig från jobbet i dag och sonen är på dagis ett par timmar. Mannen jobbar och har alltså ingen koll på vad jag hittar på...:)

• Rut

Var inne och tittade på ljusen, men jag hittade ingen "cotton"...
    Ljus med lite juldoft kanske kan vara något till släktfirandet här i jul.

Blev inget heminredningsshoppande idag. Tog sådan tid att hitta skor, stövlar och regnkläder till sonen:(

Men nu när sonen nattas ska jag märka ut lite hyllor och lampor så kommer mannen och borrar och skruvar sedan.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!