Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74
    gemelli skrev 2006-09-08 09:01:03 följande:
    ÅÅåå vad snyggt det skulle vara att måla det vitt
    Visst skulle det....det är ju vackert som det är....om man nu tycker om träslaget vill säga!

Fast för fyratusen kronor kan man hitta ett nästan motsvarande, vitmålat, i stället. Slipper man kostnaden för färgen och JOBBET.

Men visst blev jag lite kär i det här skåpet, det måste erkännas.
  • Beatrize74
    Eddan skrev 2006-09-10 16:12:28 följande:
    I tråden "Vita hem" fanns det en länk fr hemnet på ett jättefint hus. Där hade de en hallmatta som jag blev sugen på (gillar americanamotiv). Är det någon som har sett liknande någonstans i Sverige (el kanske på internet)?l
    Oj....vad...ehhh...vitt..... Nästan vågat med en sådan matta i den inredningen. :-S
  • Beatrize74

Men alltså...i ena sekunden är inlägget som jag citerade där. Fotografi inlagt och allt. Efter att jag svarat är hela inlägget borta???

• Beatrize74

Två frågor så här på morgonkvisten. Jag har inte backat tillbaka i tråden och läst vad ni skrivit de senaste två dagarna då jag varit bortrest.

Har ni läst senaste "Drömhem och trädgård"? Kolla in de vackra sängarna på sidan 67 och det helt FANTASTISKA sovrummet på sidan 58-59. Den tapeten skulle jag kunna tänka mig att ha i sovrummet jag med.

Och så hade de ett annat jättefint sovrum med beige "enkla" sammetsgardiner för 6250 kronor. Inte illa!

Har ni sett vad som kommer i veckan till Netto? Vita möbler och dessutom massvis med målar- och slipprodukter för att göra möbler vita. De är som om de gått in i vår tråd, sett vår fascination för att måla om möbler och använt sig av det.

• Beatrize74

Vilka var det nu som hade bilder på sin tvättstuga? Behöver lite inspiration. Det är ju sååå trist att tvätta som det är nu!

• Beatrize74

Här är det fler makar som har blivit lite "smittade".

Jag visade honom min frustration över vår skilda smak genom att visa honom på ett uppslag i "Drömhem och trädgård". De visar ju sängar där i det senaste numret.

På första uppslaget helt vita. Sådana jag vill ha.
    På sista uppslaget mörkbetsade. Sådana maken vill ha.
    På mellersta uppslaget antikbetsad ek, sådan som är mittemellan min och makens båda smaker så ingen av oss blir riktigt nöjd.

Det blev så tydlgit. Jag visade på det sovrummet som är min DRÖM i samma tidning. Vitt, krusidulligt, romantiskt med olika textilier. Underbart!

Tror han förstod vad jag var ute efter. I dag var vi på "Hem och Villa" mässan i Örebro och där pekade han helt plötsligt ut ett vitt bord och vita stolar. Jag höll på att tappa hakan, men jag försökte att inte visa mig förvånad. "Vad tycker du om de här då, den var väl inte så dum, synd bara att det inte var större".

Gullemannen, då försöker han verkligen anpassa sig efter det han nu vet är mitt ideal.

Jag köpte en vacker glaslykta från Miljögården och en liten kristall att hänga i taklampan. Sedan visade Jonny och Mattias från "Roomservice" upp något demonstrationsrum från scenen. Vi fick välja mellan fyra tapeter och alla var fina på sitt sätt. Jag frågade Jonny vart han hade köpt tapeterna och det var tydligen från Designers Guild, men jag blir inte klok när jag går in och tittar på hemsidan. Ingen av de tapeterna finns med. Han hade köpt dem i Stockholm sade han, men jag glömde fråga vart. Vet ni vart de finns att köpa, eller beställer man dem enbart tro?

Maken sade dessutom att..."Vore det inte fint med den där vita med tunna guldmedaljonger till hallen? Skulle inte det passa fint ihop med en vit garderob och om vi byter ut dörrarna till vita?"

Dåndimpen......nyp mig någon

• Beatrize74
    nublu skrev 2006-09-16 22:16:28 följande:
    Beartrize74 : Grattis till den förbättrade mannen! Designers Guild/Tapi Agentur, tel 08-661 03 80. Hit borde du kunna ringa och fråga om dina tapeter. Jag tror att bästa sättet att vinna slaget om heminredningen är att göra som Beartrize74 och jag gjort; visa hur vi vill ha det och börja i liten skala och så kompromissa lite så att karlarna också får som de vill utan att totalsabba helhetsintrycket. Jag för min del gillar att blanda ut det vita med lite trä och lite färg så jag klarar av att sova i våran furusäng. Mest för att jag inte ids att dels ta fajten för att få måla den och dels spyr jag vid blotta tanken på att behöva rugga upp ytan på hela eländet med sandpapper och sedan måla 2 gånger.
    Tackartack...ska ringa och höra med dem...svårt att beskriva dem över telefon bara. Vill ha, vill ha, vill ha.
  • Beatrize74
    therre skrev 2006-09-20 07:23:51 följande:
    jag igen på morron då vilka av dessa bord är finast? jag tänkte måla det vitt (alt vanilj eller gråvitt) och ställa min porlinsdockssamling där efter jag troligen patinerat / krakelerat det.
    Absolut nummer två. Känner mig tveksam till designen på den första och så tycker jag om den lite nätta formen på tvåan. De svarvade benen blir nog jättefina när de blir vita.
  • Beatrize74

Passar på att trycka ner några rader om pärltrådshjärtan.

Har ni, vill ni ha, vart finns det att köpa. Är lite småtokig i de just nu och har funderat på att köpa en rulle ståltråd och vecka till egna med lite pynt på, men vill ha lite inspiration.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!