Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Lantlig/Romantisk inredning!

therre skrev 2006-09-22 13:33:52 följande:
    nublu skrev 2006-09-22 13:28:58 följande: NR : Kolla Sandbergs, de brukar ha mycket klassiskt randigt.Therre: Åhléns kanske? Eller Boråstapeter? Ja, var någon (kanske du? ) som föreslog Åhléns. Borås har ju den där Anno 1907 (tror jag den heter) med mysiga tapeter, annars kanske det blir en jag sett Eco har Decorama som ser ut såhär:
    Den är jag superförtjust i också. Det blir nog i delar av hallen.
  • Beatrize74
    Lola Jämtland skrev 2006-09-26 23:29:43 följande:
    Nu ska jag hänga i denna tråden lite mer permanent. Har mest bara smygläst förut... Men sen ca 12 tim tillbaka är jag husägare! Eller jag vet iaf att vårat bud vann o papper ska skrivas. Så jag tänkte ta del av en del av era små tips o så. Våran nya bostad är ett gammalt charmigt hus från 30-talet. O jag tror att den lantliga stilen passar i det. Dock inte överallt. I gillestugan ska jag tex ha mitt efterlängtade 50-talsrum. Det var det det...nu ska jag surfa runt i era krypin o kika lite. //Blivande husägare!
    Du visade bilder från ett hus tidigare, kanske till och med var en omröstning? Var det det huset? Som hade jättefin potential och en vääääldigt gul vägg som du skulle vilja göra om?

Grattis till husköpet!
  • Beatrize74
    Ankmor skrev 2006-09-28 22:53:12 följande:
    Är det någon i DENNA tråd som vet om man kan köpa Hus&Hem på nätet? Jag missade nämligen att köpa september tidningen och våran lilla affär hade skickat dem i retur i tisdags!!
    Kan du inte ringa till prenumerationsservice. De brukar ju kunna eftersända gamla nummer?
  • Beatrize74

Åhhh..hjälp....jag behöver tips på bra förvaring för mössar, vantar och skor. Kommer inte få plats för en hatthylla eller skoställ alls.

Skoskåp? Korgar att hänga på väggen eller ställa på hylla? Hur skulle ni ha gjort? Eller hur HAR ni gjort?

• Beatrize74
    enlitenbitkaka skrev 2006-09-29 10:05:46 följande:
    lite shoppingsug på morgonen......www.blocket.se/vi/9553007.htmwww.blocket.se/vi/9552436.htmSängborden ska jag no ringa på....men så billiga som dem var försvinner dem nog omgående.....måste ju höra med sambon först......tänkte måla dem vita isf .•:*¨¨*:•. 7år av kärlek .•:*¨¨*:•.
    Oj, vilket underbart skrivbord!!!!!!!!!!
  • Beatrize74
    nublu skrev 2006-09-29 10:18:24 följande:
    Beatrize74 : En "påshylla" kanske? Har för mig om att Norrgavel och IKEA har sådan i sortimentet.
    Är det en liknande den som Äppelpaj har länkat till längst ner som du menar?
  • Beatrize74
    Äppelpaj skrev 2006-09-29 10:23:26 följande:
    Åh luscious, ge mig sängborden! Gud så fina! Ser de framför mig i fixat skick. Synd att vi bor lite långt ifrån dem och att sovrummet är pyttelitet. Beatrize, skoskåp på väggen kanske, det tar inte mycket plats. www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...ellerwww.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...De har en bra lösning för vantar och sånt; ett tidningsställ egentligen. Kanske kan vara nåt? www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...
    Inte alls dumt med en sådan där hylla som du länkade till sist. Då kan barnen få varsin och så kan jag och maken ha en tillsammans eller så låter vi posten ligga i den översta.

Funderar även på skoskåpet, men det är ju lite tråkigt i sin utformning. Vitmålad kanske, med lite andra beslag och annat.

Ska helt renovera hallen och sitter och drömmer här. Som det är nu så DRUNNAR vi i alla höst, vinter och sensommarkläder.
  • Beatrize74

Oj...den var ju ännu finare...det lutar åt att det kanske blir en sådan. Var det den som fanns i vitt menar du? Hittar inte någon möjlighet att ändra. Hmmm....

Vad gulliga ni är!

Sitter just nu och samlar bilder på innerdörrar, ytterdörrar, lister, socklar och garderober och ska nu gå in och kika på lite passande tapeter till hallen.

Kan ju passa på att fråga er här inne, ni har ju så bra smak. Vad har NI för tapeter i hallen?

Jag är ute efter något ljust och gaaaanska tidlöst, men kan verkligen göra avsteg om jag hittar något mönster jag blir förälskad i. Tycker serien "Ornament" från Boråstapeter har fina tapeter och även Ecos "Bloom".

• Beatrize74
    Äppelpaj skrev 2006-09-29 11:56:46 följande:
    Beatrize, jag pratade om skoskåpet men du pratade kanske om påshyllan?
    Haha...ja, jag tänkte på det där smidet som var på den sista "tidningshyllan", att det kanske fanns i vitt. Hade inte en tanke på att kika på skoskåpet. Du....nu när jag sett det i vitt så har du baske mig helt löst vårt skoproblem.

Den passar PRECIS in mellan badrumsdörren och tvättstugedörren precis vid ingången.

Det enda jag är lite tveksam till är djupet. 17 cm. Hur sjutton ska karlns båtar till skor få plats, det kan väl inte gå, eller det kanske går ändå, om lutningen är rätt inuti. Får kika på den "live". Och så blir det fint med någon prydnad ovanpå den...

Ska nog slå till på en sådan där liknande "mössförvaring" också som ni länkade till.

Härligt! Tack!
  • Beatrize74

Tjejer, några av er har varit in och kikat på min bedrövelse till hall. Ge mig gärna lite tips och råd där, ni är ju bundsförvanter när det gäller den stil jag är ute efter (Lantligt, romantiskt, vitt etc.)

Dörrarna ska bli vita. Ett trägolv ska sättas in. En garderob (med skjutdörrar) ska sättas in fram till den första dörren på vänster sida.

Sedan ska vi måla trappan vit.

Mellan de båda dörrarna passar det där skoskåpet perfekt. Mössförvaringen kanske precis bredvid dörren där stolen står. Frågan är om man får plats med en liten sittplats där under också eller om den är ganska "djup".

Ni som hade sådana hemma, från Ellos och IKEA, om man har en djupare sittbänk framför, kan man få plats att ta på sig skorna där då tro, eller är den för djup?

Gå gärna in och klottra lite tänkbara förslag. Vi har inte påbörjat något än

www.familjeliv.se/Forum-5-87/m11502304.html

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!