Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Lantlig/Romantisk inredning!

nublu skrev 2006-09-29 13:58:27 följande:
    Beatrize74 : Jasså, det var din hall! *känna igen* Jag tackar min lyckliga stjärna för vår källaringång. Hallen uppe är vår "finingång" med bara ett par tofflor på golvet.
    Ja, har man väl sett den en gång så glömmer man den nog inte i första taget är jag rädd!

*ryser*
  • Beatrize74
    Fragglerock skrev 2006-09-29 16:24:10 följande:
    Någon som sett ljuskronan för 299:- som de har på Rusta nu? Finns tydligen i mörkbrunt och creme...
    Tack för tipset! Har sparat bilden i min mapp för "framtida hall". ÄR ute efter något liknande. Synd att den creméfärgade inte är lite mer vit, men det kan ju vara fint att bryta av lite mot allt det vita (eller så kanske man kan måla den lite)
  • Beatrize74

Oj..näe...jag har sparat den under mina dokument...men....just a mom....

• Beatrize74

Här är den...glorious i sin prismaprakt....däremot lite tråkigt...eeeehhh...krämig

Men...det var ju någon här inne som hade målat om ett föremål just i den här stilen från Rusta. Undras om det var en lykta eller något. Vit och fin blev den då. Det kanske det kan vara värt för 299 kronor?
  • Beatrize74
    pressan skrev 2006-09-30 20:16:19 följande:
    Nu har ja suttit här och läst er häliga tråd ändå från början.. De flesta har säkert märkt att ja smugit på i era gallerier utan att lämna avtryck (dumma mej) Ni har sååå bra smak. Älskar det lantliga det vita och det lite smått romantiska.Tänkte ge er en hemsida att kolla (finsk tyvärr) men kolla i gallerian hos www.kauniskotiwilhelmiina.net.
    Hejsan..kul med ett nytt ansikte. Ska gå in och kika om du har några bilder i din pres.
  • Beatrize74
    hampo skrev 2006-09-30 20:41:41 följande:
    Fint Smajla.I dessa franska saker har jag mitt tvätt- och sköljmedel. § alla har vi varit små §
    Fiffigt att ha sköljmedlet i en flaska. Fint! Ska jag ha i åtanke!

Vi har en så tråkig tvättstuga. Torkskåp, garderob, diskbänk, tvättmaskin med torktumlare ovanpå. Det känns som om det bäst man kan göra av situationen är att fixa till det lite fint i fönstret. Själva tvättmedlet "gömmer" jag i ett skåp eller lägger i en täckt korg ovanpå torktumlaren.

Hmmm...svårt det där ju.
  • Beatrize74
    MiaL skrev 2006-09-30 22:45:10 följande:
    www.hgtv.com/hgtv/dc_styles_shabby_chic/0,179...
    Utklippt ur din suveräna länk...intressant läsning

Swedish Country Style
    Decorating With Style : Episode DWS-1118 -- More Projects »
    Click here to view a larger image.

Figure A

Click here to view a larger image.

Figure B

Designer Cathy Whitlock gives tips on how to incorporate Swedish Country style into your home:

Furnishings are light in color to offset the dark months in Sweden. Swedish design has clean lines to create a simple, understated look. Hang a wreath worn by a bride or bridesmaid from a Swedish wedding on a bedpost . Use a daybed as a sofa by day and bed at night. European style pillows complement the back with pale blue pillows as accents (figure A). Hang mosquito netting or fabric as a half canopy (corona style) above a bed for softness with plates on the wall to accent the netting. Painted pieces are a wonderful alternative to dark woods (figure B) in a guest room, sunroom or child's bedroom. Periwinkle and white plaid fabric is popular in this style. Try using stronger fabric colors such as red, subdued yellow or pink. Don't be afraid to mix and match colors and patterns--just keep everything in the same color family. Swedish style covers the entire range of white available. There are many different shades so just choose one you like. Floors should be kept light when using this look. Bleached pine, rag and sisal rugs all work to enhance the style.
  • Beatrize74
    millface skrev 2006-10-01 14:19:11 följande:
    En akut fråga:Ni som gjort pärlspont -har ni köpt långa bitar billigt på t ex ByggMax och sågat till själva eller finns det färdigsågade bitar att köpa i finare trä någonstans?
    Silvan och K-rauta har tillsågade bitar.

Sedan finns det att köpa löst  och göra á la Timell!
  • Beatrize74
    Smajla skrev 2006-10-01 15:15:05 följande:
    Vilken inredningstidning gillar ni bäst? Jag har haft Sköna hem och Elle men har bytt ut Elle mot Family Living och har nu sagt upp SK för att börja på nån tidning som har mycket lantlig och romantisk inredning. Vilken kan ni tipsa mig om? Har börjat köpa lite tidningar för att kolla läget.. //Smajla
    Håller med Millface..."Drömhem och Trädgård"!
  • Beatrize74
    Prinsar skrev 2006-10-02 09:36:20 följande:
    Jag har jättefina inredningsdetaljer på jysk. Bla en kaffetavla.Men jag kan inte lägga in bilden. Hur gör ni för att läga in bilder i forumet? Jag kanske är trög men det får jag ta!
    Om bilden är "liten" kan man högerklicka direkt på bilden och klistra in här i forumet.

Det vanligaste är att du först lägger in det i ditt album och sedan högerklickar och kopierar och klistrar in här i forumet, men då måste du vara PLUS medlem.
  • Beatrize74
    therre skrev 2006-10-02 13:59:56 följande:
    Någon här på FL som brukar hänga i den här tråden har sådana här krokar. Finns de på andra ställen än Ebay, typ i Sverige och VAR?
    Jag vet inte....ville bara skriva "Jisses..vad mycket fint den människan på Ebay har till salu" Synd att jag inte fattar ett dyft hur man ska gå tillväga för att köpa därifrån. (Tur kanske eftersom jag är Traderaberoende)
  • Beatrize74

Lola - ser själva skyddet ut så där, såsom en liten nätt samling pelargoner bakom en tunn linnegardin? FINT i så fall!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!