Inlägg från: Eddan |Visa alla inlägg
  • Eddan

Lantlig/Romantisk inredning!

therre: Jag har alltid och kommer (antagligen) alltid att gilla den här stilen. Kände mig lite utanför under perioder när alla skulle ha sparsmakad skandinavisk stil och där satt jag med min bonniga smak. Jag köpte tidningar i USA och satt och drägglade över. Prenumererade på Country Accents, Country Living etc och tyckte det var SÅ synd att det inte fanns några liknande svenska tidningar. Nu får jag istället hålla hårt i plånboken för att inte köpa ALLA inredningstidningar som finns eftersom de flesta numera har inrednings- reportage som faller mig i smaken.

• Eddan

Hittade den här länken i en gammal Lantlivtidning. Verkar som om de har fina saker men hemsidan var tyvärr inte mycket att hurra för. Är det någon som besökt butiken IRL?
    http://www.vastrastro39.se/

• Eddan

Äntligen fick jag inspiration till att leta fram mina Panduroetiketter som legat i väntan på att jag skulle hitta på ngt roligt med dem - här ska kläs kartonger !
    (Sabika: jag hittade dem bland mina scrapgrejor - det var inte husspöket som tagit dem
    ).

• Eddan

Karamellfabriken: jag röstar för ljusgrått

• Eddan

skogsstjärnan: kolla på lidhultskok.se - jag tror de har något liknande som köket i det fina huset som var till salu.

• Eddan

nublu: precis min tanke - skulle nog inte våga köpa en spegel på detta sätt tyvärr. Annars är jag som sagt ute efter en spegel med guldfärgad ram att ha över soffan i vardagsrummet. Spegelramen på tradera var väl kanske lite i "krusidulliskaste"
    laget men annars så var den ganska OK tyckte jag. Lycka till med tyginköpet!

• Eddan

Apropå lampor från Indiska. Jag såg för ngt år sedan en vit tyglampa (taklampa)med någon typ av paljetter på Indiska. Lampan ser ut som en lång rund tub med flikar nertill. O my good undrar om någon enda människa förstår vad jag menar ?!
    Frågan är i alla fall om någon vet om den finns kvar i deras sortiment (bor 23 mil från närmsta Indiska tyvärr) el om det finns ngt liknande i någon annan affär - hur ni nu ska kunna svara på det efter min taffliga beskrivning

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!