Inlägg från: Eddan |Visa alla inlägg
  • Eddan

Lantlig/Romantisk inredning!

juliah: jag är grymt imponerad av att du kunde förstå vad jag menade på min svamliga beskrivning . Jag får väl ta och ringa runt och kolla, skulle verkligen vilja ha en sådan lampa. Har dock kollat runt lite på olika Indiskabutiker under ett par års tid men hittills inte sprungit på den lampan.
    Madicken73: låter som en jättebra idé med bokhylla framför den rutiga väggen - ser fram emot flera bilder från dig - du har så härligt hem tycker jag.

• Eddan

millface: grattis till nya bebisen (har ju glömt att gratta dig förut ). Spisen är jättefin, vad härligt att ha den nu när höstmörket kommer. Ett par silverljusstakar och foton på familjen i fina ramar skulle väl passa som dekoration på spishyllan kanske.
    Statyetten var jättefin, ska du verkligen måla den? Den är fin som den är tycker jag.

• Eddan

therre: jag har använt olika lite olika nyanser, bl a gräddvit och antikvit. Tycker att det blir lite mer "liv" i möblerna om de inte är exakt lika i färgen. Det händer att jag blandar färgslattar som jag har kvar också och så får det bli som det blir .

• Eddan

Mitt vardagsrumsbord ser nästan exakt ut som detta bord (förutom att underredet på det i annonsen är vitt). Jag tog ett vanligt köksbord och kapade benen på det. Det var ju någon tidigare i tråden som var ute efter bord till vardagsrummet och detta var ju fint!
    http://www.blocket.se/vi/9268043.htm

• Eddan

luscious: jag målade om ett furuvitrinskåp för att ha som garderob i barnens rum. Klädde sedan insidan av dörrarna med tyg. Blev nöjd med resultatet, jag var väldigt trött på skåpet som det såg ut innan.
    Barnens rum (innan de flyttade in).JPG

• Eddan

Ja just ja, bytte även ut knopparna mot lite tuffare knoppar från Pluto (tror jag det var).

• Eddan

therre: tack ! Var urless på furuskåpet så det var hög tid att det fick nytt liv. Det hade varit både bokhylla och barskåp innan det blev garderob. Nu börjar dock barnens kläder svämma över så vi funderar på att köpa en större garderob till dem och använda skåpet till något annat - igen!

• Eddan

Amoroso: tack så mycket !
    Mystjejen: ja du, dessa karlar. Förstår de inte att det är för deras eget bästa som vi ser till att hålla dem sysselsatta med diverse renoveringsprojekt. Vi vill ju inte att de ska bli försoffade .

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!