Inlägg från: therre |Visa alla inlägg
  • therre
    Sylt skrev 2006-08-28 20:24:15 följande:
    Hihi, tack alla!Jag köpte en Leksvik hatthylla, syrabetsad. Det var ju ett tag sedan man gillade syrabetsat/avlutat..... Ville eg berätta för killen i ikeakassan att jag faktiskt skulle måla om den vit *asg*. Det kändes lite som när folk generat köper en p-tidning o rullar in den i en Expressen när de ska betala *fniss*.I vilket fall funkade det jättebra att måla över, vanlig lackfärg, penselmålade två ggr.
    ALLT behöver ju inte vara vitt Jag tycker Leksvik-serien är sååå söt
  • therre

Stoffochstil har en vaxduk som ser ut som spets. Jättesöt! Själv köpte jag en cremevit med typ medaljonger på i lite mörkare färg i metervara när det var marknad. Jättetjusig!

• therre
    Elisia skrev 2006-08-29 09:35:19 följande:
    Jag har också tänkt på att vi har slarvat en hel del med att lägga länkarna på vår separata länksida för det är så himla lätt gjort att man lägger in en länk mitt i sitt inlägg som man skriver här. Countrybymail.se är det sådant exempel. Höll på att bli tokig innan jag kom på vad sidan hette och jag hittade den inte på vår länksida. Vi kanske borde bli bättre på det?
    Var du tvungen att visa den där sidan?
  • therre
    Elisia skrev 2006-08-29 11:27:46 följande:
    Therre & Smajla! Har ni också ruinerat er nu?
    ja, precis. bara fönstershoppat. är lite sugen på ilva åh, vad man hittade söta lantliga prinsessgrejer, men jag har ju looooovat mig själv att det räcker med ett tjej-tjejrum här hemma. i stugan har dottern nalle puh och ska få vita tapeter (+två nougatfärgade fondväggar) för att det inte ska vara fööööör tjejigt
  • therre
    Beatrize74 skrev 2006-08-30 15:56:53 följande:
    På allmän begäran - två bilder på "vaxduken" jag fyndade. Den fyller tre funktioner:- döljer det skamfilade furubordet- gör det lätt att torka av kladdig barngröt och barnfingeravtryck av kladdig leverpastej- skjuter upp behovet av att köpa ett nytt FINT bord tills barnen blivit lite äldre och inte är i klappertassålderOch hörrni...ignorera vyen utanför fönstret, den omatchade fönsterbrädan och fösterfodren och spröjsen...ska målas. (Och pssst....maken vet inte om det här..men även kökssoffan ska målas om vit) Observera växten till höger. Titta på bladen. Samtliga blad utvecklar sig till stora hjärtan i formen. Jättefin! Kommer tyvärr inte vad den heter. Kuddarna har jag "lånat" från barnens enorma kuddhög. De ska kläs med andra tyger...någongång...i framtiden!
    Ja, jag vet! Vaxduk rules! Haha! Det är perfekt att ha när man har barn o liksom inte tänker köpa en matsalsgrupp för 15 papp bara för att barnen ska rista i det
  • therre
    Beatrize74 skrev 2006-08-30 15:56:53 följande:
    På allmän begäran - två bilder på "vaxduken" jag fyndade. Den fyller tre funktioner:- döljer det skamfilade furubordet- gör det lätt att torka av kladdig barngröt och barnfingeravtryck av kladdig leverpastej- skjuter upp behovet av att köpa ett nytt FINT bord tills barnen blivit lite äldre och inte är i klappertassålderOch hörrni...ignorera vyen utanför fönstret, den omatchade fönsterbrädan och fösterfodren och spröjsen...ska målas. (Och pssst....maken vet inte om det här..men även kökssoffan ska målas om vit) Observera växten till höger. Titta på bladen. Samtliga blad utvecklar sig till stora hjärtan i formen. Jättefin! Kommer tyvärr inte vad den heter. Kuddarna har jag "lånat" från barnens enorma kuddhög. De ska kläs med andra tyger...någongång...i framtiden!
    Duken var förresten jättefin!
  • therre
    Beatrize74 skrev 2006-08-30 22:56:42 följande:
    Var det INGET i länkarna som föll NÅGON i smaken. Är det bara kritvitt och INGET mönster som gäller för er tjejer. Nyproducerat i gammal stil?
    Nej, jag tycker gärna det får vara lite mönster, men det var för mycket á la 80-tal på vissa grejer där
  • therre
    nublu skrev 2006-08-31 12:00:05 följande:
    Antagligen är jag helt borta när det gäller 80-talet men jag såg ingenting som skrek 80-tal precis...Kollade iofs bara hälften ca eftersom jag sitter i skolan och måste hänga med lite där också .Fast egentligen ska man inte diskutera smak eftersom den är som baken - delad! Jag hittade ett antal saker som jag mycket väl skulle kunna tänka mig att köpa om jag hade haft pengar.
    Kolla ramen för 200:-, DEN skrek 80-tal!
Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!