Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • StinaTina
    Ulle, nu slipper jag fundera över knaket i lederna mera. Det knakar nämligen i Emma oxå när jag lyfter upp henne, tycker att det är lite läskigt. Vaxet i öronen har jag tagit som "bevis" för att hon är mjölkallergiker men det kanske är helt normalt att dom har det iaf utan allergi. Skrattande 
    Så skönt att höra att allt är bra med Samuel och kul att se att du tog den nya tråden och skrev i.

Emma sover mycket på natten, uppåt 12 h. Inte i sträck utan med ett par matpauser. Jag tar fortfarande upp henne vid 22.30, då får hon välling + att jag ammar henne. Sedan brukar hon väcka mej vi 3 endel nätter, men andra så sover hon ända fram till 6 på morgonen. När hon vaknar till så får hon en flaska nutra (ersättning) sedan somnar hon om igen. Oftast så kliver vi upp vid 8 snåret, så har det varit i ett par veckor nu. Hon sover jättelite på dagen, idag så har hon sovit en gång. Det var vid 14-tiden, då sov hon ca 1h.
    Så om man lägger ihop allt hon sover så kommer jag kanske upp i 12 h totalt, tror jag.
    Vilket är lika mycket som Samuel, iof så är hon något yngre men jag vet inte om det ska tas med i räkningen. Isf så skulle nog Emma sova lite mera men jag tror att ca 12 h om dygnet är fullt "normalt" för båda våra småttingar. Skrattande

Oj, det blev långt. Nu ska jag gå och nanna kudden lite. Glad
    God natt och sov så gott.
    Jag vill fika.................
  • StinaTina

Hur blir det med fika imorgon?
    Enligt aftonbladet så ska det vara ca 20° och moln.
    Ska vi lita på dom och ta en picknick i trädgårdsföreningen?
    Annars så finns ju alltid Claras, det är lite styrigt att sitta på fik men en liten stund ska nog gå. Skrattande

MLLL: Emma är 7 månader och 3 veckor så hon blir snart 8 månader (den 21). Skrattande
    Sist vi var på bvc (för 2 veckor sedan) så vägde hon 8120 gram och var 68,5 cm lång.
    Hon kryper och sätter sej upp själv, ställer sej upp mot allt och tycker att det roligaste som finns är att gå runt, runt i lgh med mej som stöd.  Ett litet yrväder mao. Skrattande

• StinaTina

MLLL: Lagom gullig då mamma är astrött och hon bara ska gå, gå och åter gå. Hon blir så förbannad om hon inte får som hon vill, då är hon inte alls gullig.Skrattande

• StinaTina
    linfre: Ha en skön ledighet så syns vi när ni kommer hem. Hör av dej när ni varit på allergic, är nyfiken på vad dom har att säga om Hampus mage. Jisses, han är lååååång. En månad yngre än Emma och 5 cm längre. Men å andra sidan så var ju han längre än hon var då dom föddes oxå. Skrattande
  • StinaTina
    MLLL: Visst lite mera frihet blir det men hon kryper liksom iväg in i alla andra rum så man får springa och titta till henne iaf. Skrattande Nu när hon ställer sej upp själv så är hon lite kaxig och släpper taget och vips så ligger hon på rygg på golvet. Man har lite svårt att låta henne vara för sej själv när man är så rädd för att hon ska slå sej ordentligt. Tydligen så har hon stått på huvudet ner i vardagsrumsmattan för hon har som lite skrubbsår på hakan. Det där med skogstokig när dom blir lämnade ensamma känner jag igen. Jag fick gå på toa med dörren öppen så hon kunde se mej hela tiden. Skrattande Numera så följer hon med in på toan, inte så kul det heller. Glad
  • StinaTina
    Jag började fundera på om det skulle bli något eller inte. Har varit så tyst i tråden ang fika ett tag nu.

Tezz: Cykel på 21 dagar låter inte alls kul. Tycker iof att det mesta är för lite. Skrattande
    Det som kan hända är att Saga blir prickig av "röda bär" o såklart se upp med kärnor i körsbär.

Picknick imorgon (fredag) kl. 14 i Trädgårdsföreningen (om vädret tillåter)
    Therése & Saga
    Nina & Emma
  • StinaTina

Ska försöka hinna till 14 men tror jag kommer lite sent. Besöket gick just och jag har inte ätit ännu. Måste laga mat.......
    Jag hittar er, annars så ringer jag.

• StinaTina
    Ligre: Låter som det var fina stunder både i kyrkan och efter.
    Ha det gött på sommarstället. 

Grattis till Tyra, jag har för mej att det är i dag hon blir 9 månader.
Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2