Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Jag tar gärna en sväng till Valla i veckan. Emma lyckades ju sova sej igenom alla djuren idag när vi var där. Det tar inte alls lång tid att gå dit så det blir en lagom promenad. Samtidigt så finns det ingen "risk" att jag hamnar i affärer så jag kan inte köpa nå´t, vilket är jättebra just nu.

Maria: Järnkoll!  Cool
    Nääääää, inte riktigt. Vi var ute vid valla med Elouise & familj, då pratade vi om att Freja "fyllde" månad härom dagen. Därför så kom jag på att det måste vara dax för Tyras månadsdag snart. Ha det bra på under "svängen", så syns vi när ni kommer hem. Skrattande
    Jag kan fika lite för er nu i veckan. Glad

• StinaTina

Spelar ingen roll vilken dag vi tar, onsdag och torsdag går lika bra för oss.

Ligre: Hur är det med nacken? Vill du att vi tar det på torsdag så kanske du hinner bli bättre så du kan följa med?

• StinaTina
    Soffien, kan nog tänka mej lite kaffe ungefär vid den tiden. Skrattande

Vart?
    Ska vi sitta på fik eller träffas i trädgårdsföreningen och ha picknick?
    Ska till Elouise nu, jag hör med henne oxå. Tror nog att hon är intresserad av fika.
    Kollar in lite senare eller i morgon bitti.
  • StinaTina
    Elouise: Minnet är bra, men väldigt kort! Kom på att jag skulle fråga dej när vi nästan var hemma i natt.

Fika idag kl 15 i trädgårdsföreningen (stora gräsplätten vid scenen)

Valla på tosdag klockan 13,30 blir nog bra.
  • StinaTina

Vädret är ju lite siochså, men om det är regnrusk så får vi väl ta tropikhuset (eller vad det nu heter) Fiket i trädgårdsföreningen, det ligger ju "runt hörnet".

• StinaTina

Vart ska vi träffas i Valla imorgon?

Bortanför lekparken finns det lite träd som ger bra skugga (gjorde i lördags iaf).
    Kan kanske vara en bra plats att vänta in allihopa på.

Lenabagare: Bilen som dom har i TrädgF såg jag häromdagen det såg häftigt ut när dom körde runt i isrinken. Kan man hyra dom, så jättefränt. 
    Undra vilken åldersgräns det är....... Skrattande

• StinaTina

Kommer det någon till valla?

Jag känner en viss tveksamhet att gå dit om jag blir själv, det är ju en bit att gå. Glad
    Kanske lika bra att ta en tur vid vattnet bort till Berga istället för Emma och mej.

• StinaTina

Näääää, vädret ser inte så jättelovandes ut. Har ingen riktig lust att bli stående i valla i världens regnväder. Ledsen
    Vi struntar i Valla idag, går en liten promenix utmed vattnet.

Jag har en liten modemkapare, helt plötsligt när jag satt och skrev mail och skulle skicka det så kom en liten ruta upp: "kontakt saknas i lokalt nätverk".  Efter lite felsökning så konstaterades att Emma helt enkelt stängt av strömmen till modemet. Skrattande
    Liten teknisk sak jag har, hon tyckte nog helt enkelt att jag var tråkig.

Elouise: Kul med gubbar, eller hur?

• StinaTina

Här har jag en liten tjej som inte kan koppla av. Försökte få henne att sova men, icke då!
    Total vägran!
    Tänkte att hon kanske är hungrig, värmer mat till mej och henne. Sätter henne i matstolen och börjar mata lite....... Vad händer...............

Jo, det lilla livet somnar!!!!!!!

Nu ligger hon i sängen och sussar så sött. Jag hann iaf få i henne nästa en halv lite burk mat och lite nutra. Jag förstår inte hur hon kan, somnar nästan jämnt mitt i maten.

Fröken: har du oxå fullt upp nu? Visst går det fort när dom får syn på nåt dom vill ha, Emma far iväg som en raket (om det är nåt hon vill ha och gärna nåt hon vet att hon inte får ha). Skrattande

• StinaTina

Idag så har vi "födelsekalas" Emma blir 8 månader idag. Skrattande Hon ska få en lära-gå-vagn men får vänta tills imorgon. Det blir en kombinerad "fylla månad"-namsdagspresent, det är Emma på söndag.

Grattis till Ebba som oxå "fyller" månad idag.

Så häftigt att Meja har börjat prata lite.
    Vi pratade om just det verbala och motoriken när vi var på bvc sist. Det är ju så att små barn som är "tidiga" med det ena är ofta "sena" med det andra. (ni får ta tidiga/sena med en nypa salt, normalspannet är ju 6 månader på det mesta. Vet bara inte vad jag ska skriva för att få fram vad jag vill säga.)
    Vi som räknar med att Emma ska gå innan hon blir 9 månader, räknar oxå med att hon ska börja prata mycket senare (än tex Meja).

Sladdar och kontakter är bland det roligaste som finns, dvd och vhs står oxå högt på den listan. Skrattande Vi bara väntar på att hon ska "mata" videon med någon liten leksak.

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2