• StinaTina

Höstmammor 2005 - Linköping - 2

Dax igen för ny tråd.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 16:57:49:
    Allergilista:

Ligre: mjölkprodukter,sojaprodukter, nötter/mandel/jordnötter, morot och jordgubbar och stenfrukter dvs äpplen, päron etc.
    Criwi: Nötter, mandel, kokos, blå vindruvor, persika, kiwi
    Fröken: Nötter (ej mandel o jordnötter), nypon
    Linfre: Mjölkprodukter (så länge hon ammar)
    Songbird: Alla nötter, mandel, plommon, persika, aprikos, nektarin, kiwi
    Maria73: Kiwi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-23 11:22:48:
    April
    28 Lovina

September
    16 Samuel 21 Ebba
    26 Vilhelm 30 Saga

Oktober
    2 Ludvig 6 Meja
    13 Freja 15 Tyra
    25 Alice

November
    10 Agnes 14 Alma
    21 Emma 24 Ida
    27 Tim

December
    28 Hampus
  • Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2
  • Elouise

Tråkigt med huset Ulle. Men det går säkert fler tåg.

Songbird, jag har inte märkt någonting på Freja när hon har fått sina tänder. Ja det verkar verkligen vara olika hur de påverkas.
    Däremot dreglar Freja mycket jämt, inte bara när hon får tänder. Undrar när hon ska få sluta med det? Vad beror det på egentligen? Vissa av bebisarna verkar ju aldrig ha dreglat.

Criwi, varför vill du vänta med att låta Emma få äta själv?
    Jag låter alltid Freja få äta själv. Känns som om hon tycker att det blir roligare då. Hon brukar ha en sked och jag en annan som jag ger henne med om det behövs. Tycker att hon bara äter bättre och bättre.

Fröken, har du testat att ha "regnvantar" på Vilhelm när gräset är fuktigt?

• ligre

Ulle: Vad synd att huset inte blev erat...men som sagt man måste sätta en gräns annars drar det lätt iväg. Huspriserna idag är sjuka, liknar Stockholm.

Angående tänder så har Meja båda gångerna när hon har fått de två nere och de två uppe blivit förkyld och fått lätt feber (1 dag). Dreglat mer än vanlig och framförallt varit oroligt och ledsen på kvällen och natten. Sedan har tänderna dykt upp en vecka senare...så nu om detta stämmer så väntas nya tänder på söndag. När jag var liten så var jag likadan säger min mamma, trots att läkare då sa "att barn får inte feber när de får tänder". Så min mamma räknade ner varenda tand dvs 20st .

• Songbird

Ligre: Ida har inte haft nån feber men verkar ha hög produktion av saliv, fast sväljer nog mest för hon dreglar inget. BVC-läkaren sa till mig att feber, diarré osv inte är symptom på tänder som många tror och det står det oxå i de barnböcker jag har.... så man kan ju undra om alla föräldrar har fel? Vi ser iaf tydliga symptom på att Ida får tänder, allra tydligast att två tänder just nu kommer upp, samtidigt som hon verkar lite olustig och ledsen emellanåt.

• Elouise

Maria är du fortfarande i en läsperiod. Här försöker jag att komma in i Ninas bok "Freja sagan om Valhalla". Det går segt just nu. Hoppas det lossnar. Skulle vara skönt att dyka ner i en läsperiod nu.

• fröken

Elouise, den boken är ruskigt bra, tycker jag. Hela den serien förresten. Hoppas du kommer in i den

• StinaTina
    Fröken, visst är "sagan från valhalla" serien bra.

Ulle, synd med huset. Det känns inte kul när det är nåt man verkligen vill ha.
    Bara hoppas att antingen det kommer ett lika bra eller att dom flyttar snart.

Songbird, Emma har just fått båda tänderna uppe och har varit gnällig. Hon började kräkas, för att hon sväljer allt dregel + att hon blir dålig i magen. Feber har jag däremot inte märkt nån på henne. När hon fick dom nere så märktes inget förutom att hon kräktes.

Vi fick Emma att äta gröt + en halv banan igår kväll. Hon blev matad! Sen så åt hon välling (såklart, det går alltid ner), så nu har vi fått lite sömn igen.
  • Maria73

Ulle, trist att ni inte fick huset.

Ligre, Vi har försökt med att hon får plocka med maten, samt med egen sked. Det funkar lite, men så fort jag kommer med skeden o ska mata så blir hon skitarg. Hoppas att det ändrar på sig snart. Det enda som hon verkligen gillar är välling o smörgås

Songbird, märkte inte så mycket skilnad på Tyra när tänderna kom. Däremot dreglar hon ju mycket nu (kanske tänder på G???) o sätter ibland i halsen av det.

Fröken, har du testat med att sätta på honom regnställ? Inge vidare kul ju att sitta inne o titta på när alla andra är ute.

Elousie, nu har visst läsandet stannat upp lite. Kanske ppa att jag inte har hittat några mera braiga böcker. VIll ha en riktigt bra bok nu känner jag...börjar bli mer o mer kräsen.
    Blir avis på dej att du fortfarande inte har läst Freja-serien, mkt bra böcker!!

• Maria73

Nina, så himla skönt att du har fått sova i natt!!!! Det är hemskt när man är helt slut o inte orkar med.

• linfre

Ni är välkomna på fikat på måndag. Vi, dvs Peter, kommer att baka något att äta till kaffe/te/saft, ska bara kolla upp allergierna så vi vet vad som kan bakas.

Snoriga och osnutna barn :) är inget problem för oss, alla är välkomna.

Adress kommer att skickas ut till inboxen. Jag skickar till er som inte varit här tidigare. Jag antar att ni andra kommer ihåg vart ni var. Om inte, hör av er så kommer adressen.

Detta är den listan jag har över vilka som kommer, någon som känner att de missat anmäla sig är sena anmälningar helt OK.

Fika måndag 9 oktober vid 14 hos Linda, Peter & Hampus:
    Linda, Peter & Hampus
    Nina & Emma (kanske Micke)
    Therése, Daniel & Saga
    Maria & Tyra (kanske Gustaf)
    Sofie & Ebba (kanske Peter)
    Lena och Tim
    Marie-Louise Freja och kanske Fredrik (kommer senare)
    Malin & Ludwig
    Ulrika, Samuel & Andreas

• Maria73

Tar bort min gube, för han hade visst en kurs då Men Tyran o jag dyker givetvis upp

Fika måndag 9 oktober vid 14 hos Linda, Peter & Hampus:
    Linda, Peter & Hampus
    Nina & Emma (kanske Micke)
    Therése, Daniel & Saga
    Maria & Tyra
    Sofie & Ebba (kanske Peter)
    Lena och Tim
    Marie-Louise Freja och kanske Fredrik (kommer senare)
    Malin & Ludwig
    Ulrika, Samuel & Andreas

Svar på tråden Höstmammor 2005 - Linköping - 2